  • 11. Data: 2011-01-12 22:42:16
    Temat: Re: aster - cos sie dzieje?
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 19:53:09 +0100, Slawek Kotynski napisał(a):

    > Na marginesie mam pytanie, do czego się takie 100 mega przydaje w
    > aktualnym realnym świecie, jeśli jest to tylko download?

    Żeby się pornol szybko ściągał?

  • 12. Data: 2011-01-13 08:19:54
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Smok Eustachy wrote:

    > Żeby się pornol szybko ściągał?

    A możesz mi podać jakiś adres pornoserwera, z którego
    mam szansę ciągnąć 100 megabitów?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 13. Data: 2011-01-13 08:29:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Slawek Kotynski napisa?(a):

    > A możesz mi podać jakiś adres pornoserwera, z którego
    > mam szansę ciągnąć 100 megabitów?

    Jak Ci poda to sam nie będzie mógł ściągać bo mu łącze zatkasz... ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 14. Data: 2011-01-13 08:50:15
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-12, o godz. 19:53:09
    Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> napisał(a):

    > Na marginesie mam pytanie, do czego się takie 100 mega przydaje
    > w aktualnym realnym świecie, jeśli jest to tylko download?

    Nie mam pojęcia ale sprzedawców i małolatów to kręci. ;-)

    Zdrówko

  • 15. Data: 2011-01-13 09:18:24
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 13.01.2011 09:50, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Nie mam pojęcia ale sprzedawców i małolatów to kręci. ;-)

    We Francji pilotażowo dawali 1Gb/s.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 16. Data: 2011-01-13 10:36:43
    Od: Wolodyj <t...@o...pl>

    Slawek Kotynski pisze:

    > Na marginesie mam pytanie, do czego się takie 100 mega przydaje
    > w aktualnym realnym świecie, jeśli jest to tylko download?

    Każdy "normalny" człowiek chce jak najszybciej sprawdzić to na co kliknoł i się
    ściąga .
    Torrentem bez problemu wysycisz 100 Mb/s jeśli jest seedowany przez odpowiednią
    liczbę osób.
    Są serwery które bez problemu robią upload 100 Mb/s (np mirrory sf.net),
    jeśli tylko plik jest wystarczająco duży żeby się rozpędził.

    To że serwisy w Polsce nie wykupują sobie dużych przepustowości to jest kwestia ich
    zamożności,
    oraz cen i polityki naszych providerów, ale to był na tej grupie nie raz dyskutowane.

    Teoretycznie (nie testowałem) np w ovh możesz mieć serwer dedykowany z dostępem do
    netu 10G (są gwiazdki)
    za 2397.00PLN Netto , czyli teoretycznie jesteś w stanie obsługiwać 100 takich
    ściągaczy jednocześnie,
    np robiąc stronę z płatnym porno w wersji FullHD ;) .

    Marek Grzybowski

  • 17. Data: 2011-01-13 10:59:25
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-13, o godz. 11:36:43
    Wolodyj <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > problemu robią upload 100 Mb/s (np mirrory sf.net), jeśli tylko plik
    > jest wystarczająco duży żeby się rozpędził.

    Znaczy się ktoś kto nie backupuje internetu w domu to normalny nie
    jest? Najwyraźniej mam w okolicy samych nienormalnych.

    > To że serwisy w Polsce nie wykupują sobie dużych przepustowości to
    > jest kwestia ich zamożności, oraz cen i polityki naszych providerów,
    > ale to był na tej grupie nie raz dyskutowane.

    A czy gdzieś na świecie ktokolwiek wykupuje dokładnie tyle pasma ile
    sprzedaje sumarycznie swoim klientom? Słyszałeś kiedyś o czyms takim
    jak overbooking? Znany od zarania istnienia telefonów zanim trafił do
    sieci.

> [...]
    > teoretycznie jesteś w stanie obsługiwać 100 takich ściągaczy
    > jednocześnie, np robiąc stronę z płatnym porno w wersji FullHD ;) .

    Tak sobie tłumacz. Tylko czemu opłata instalacyjna to 27k PLN netto i po
    przekroczeniu 40TB transferu (przy wysyceniu w pełni 10G to nawet nie
    godzina transferu) obcinają do 10Mbps a za każdy dodatkowy TB transferu
    trzeba dopłacić 60PLN netto?

    I co to ma do domowego łącza gdzie po pierwsze kanał zwrotny jest
    wielokrotnie wolniejszy od wchodzącego?

    Zdrówko

  • 18. Data: 2011-01-15 01:26:22
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    > Na marginesie mam pytanie, do czego się takie 100 mega przydaje
    > w aktualnym realnym świecie, jeśli jest to tylko download?

    np. przydaje się do tego by mieć 10 w górę. 100 czy tam 120 w dół to efekt
    uboczny.
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 19. Data: 2011-01-15 12:40:11
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-15, o godz. 02:26:22
    Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org> napisał(a):

    > np. przydaje się do tego by mieć 10 w górę. 100 czy tam 120 w dół to
    > efekt uboczny.

    Przy 120 Aster daje kanał zwrotny 4 albo 6. UPC 10. W testowanym łączu
    sąsiada który sobie coś takiego fundnął w Asterze nawet do ich FTP-a
    dało się osiągnąć realnie jakieś 45 a z wysyłaniem około 2Mb.
    Konfigurowałem mu po prośbie WiFi i przy okazji zerknąłem z ciekawości
    jak to działa. Na papierze wygląda niby ładnie ale w realu już nie za
    bardzo. A prędkości masz do 120 i do 6 a nie 120 i 6 więc możesz tylko
    sie podenerwować że podpisałeś taką umowę.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2011-01-15 13:36:14
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Sat, 15 Jan 2011 13:40:11 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > bardzo. A prędkości masz do 120 i do 6 a nie 120 i 6 więc możesz tylko
    > sie podenerwować że podpisałeś taką umowę.

    Ja akurat mam 50/5 w UPC i nie narzekam. Faktycznie, przy 10/1 łatwiej było
    zaliczyć sufit, ale przy 50 też się to udaje. Czasem trzeba trochę
    pokombinować, ale protokołem HTTP da się sufit zaliczyć. W górę natomiast
    wszystko zależy od klienta. Taki Total Commander faktycznie, dochodzi w
    porywach do 2mbps, ale jak już używam rightload (uploaduje w jednym wątku,
    wybrałem go dlatego że się fajnie integruje z shellem), to osiągnięcie
    pełnej przepustowości w górę nie jest problemem. Oczywiście wszystko zależy
    od wielu czynników, czego jestem świadom, ale UPC jak działa to działa
    dobrze. Może sąsiad akurat nie jest regułą w Aster tylko niechlubnym
    wyjątkiem? A może router ma badziewny? Bo ja po upgrade do 50Mb musiałem
    wymienić router, bo poprzedni w okolicy ~30Mb mówił "dośc".

    Zresztą, jestem ciekaw jak się odbije na tych operatorach przejęcie Astera.
    Ciekawe czy Aster straci stałe IP, czy UPC je zyska. Chociaż, tak naprawdę,
    dynamiczny adres IP w UPC jak do tej pory zmienia mi się wraz ze zmianą
    routera (czyli maca).