  • 1. Data: 2011-01-12 13:11:44
    Temat: transmisja - Netia czy Crowley
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dostalem od Netii i Crowleya oferty na miedzymiastowa transmisje danych
    1G. Oferty sa bardzo zblizone cenowo, wiec zanim dokonam wyboru, chcialbym
    uslyszec opinie kogos, kto korzysta z ww. uslug. Przede wszystkim interesuje
    mnie:

    - stabilnosc uslugi, liczba awarii w ciagu roku, czas ich usuniecia,
    - jakosc wsparcia technicznego,
    - RTT na laczu,
    - mozliwosc przenoszenia wielu VLANow, bez koniecznosci rekonfiguracji
    po stronie operatora.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 2. Data: 2011-01-13 18:20:29
    Temat: Re: transmisja - Netia czy Crowley
    Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > - stabilnosc uslugi, liczba awarii w ciagu roku, czas ich usuniecia,

    Jako etatowy pracownik CDP o/ Wroclaw pewnie zabrzmie srednioobiektywnie
    niemniej postaram sie nieco przyblizyc. W szkielecie
    u nas ostatnio jest calkeim przyzwoicie. Do tego mozna sie dodzwonic
    do "zywego" administratora czego w Netii tak szybko nie uswiadczysz ;)

    > - jakosc wsparcia technicznego,

    Zalezy na kogo sie trafi ;) jesli problem jest zlozony to od razu
    ticket trafia do kogos kompetentnego z kim mozna pogadac bez
    zbednych idiotycznych pytan typu "czy restartowal pan urzadzenie."

    > - RTT na laczu,

    Zalezy jaka relacja (mniemam, ze chcesz kupic LIM-Lublin?)
    W 99,95% czasu dzialania lacza jest minimalny tzn. tyle ile
    czas w ktorym swiatlo pokona odleglosc miedzy lokalizacjami.

    > - mozliwosc przenoszenia wielu VLANow, bez koniecznosci rekonfiguracji
    > po stronie operatora.

    Zalezy do czego bedziesz wpiety z obydwu stron. Jesli
    bedziesz wpiety do Junipera to popros o CCC, jesli bedziesz terminowany
    na Extreme'ie to VMAN. Przenosi wszystko jak leci i nikogo o nic sie
    prosicnie bedziesz musial.

    I po reklamie ;)

    Pozdrawiam

    Michal W.

  • 3. Data: 2011-01-13 19:46:44
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-01-13 19:20, Michal W. pisze:
    > Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Jako etatowy pracownik CDP o/ Wroclaw pewnie zabrzmie srednioobiektywnie
    > I po reklamie ;)
    no i wsparcie masz też na grupach;-)

    pozdr

  • 4. Data: 2011-01-14 12:06:18
    Od: nastach <...@p...pl>

    On 13 Sty, 20:46, Jawi <t...@p...pl> wrote:

    > no i wsparcie masz te na grupach;-)
    >
    > pozdr
    >
    > --

    Dodam swoje 3 grosze
    - CDP można odebrać na 13 piętrze oraz powinno im się udać na 1
    piętrze w PLIXDC, ale o to musisz dopytać
    (z tego co wiem 1 piętro Cię bardziej interesuje ;-)))
    - Netia może to wystawić tylko na -2 w pomieszczeniu B2028 dochodzi do
    tego dzierżawa włókna z -2 na 1 piętro

  • 5. Data: 2011-01-14 17:30:27
    Od: "Pawel Sikora" <n...@n...pl>

    > no i wsparcie masz tez na grupach;-)

    Ewentualnie bezposrednio od 3 linii wsparcia z Netii i projektantow uslugi
    Netia Ethernet,
    jak juz chcemy sie licytowac :)

    2:480/17

  • 6. Data: 2011-01-18 10:14:00
    Od: Jacek Zapała <j...@i...pl>

    On Fri, 2011-01-14 at 18:30 +0100, Pawel Sikora wrote:

    > Ewentualnie bezposrednio od 3 linii wsparcia z Netii i projektantow uslugi
    > Netia Ethernet,
    > jak juz chcemy sie licytowac :)
    >
    > 2:480/17

    Ale pod warunkiem, że napisze pod adres podany linijkę wyżej? ;-)

    Jacek

  • 7. Data: 2011-01-21 16:19:18
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 14.01.2011 Pawel Sikora <n...@n...pl> napisał/a:
    > Ewentualnie bezposrednio od 3 linii wsparcia z Netii i projektantow uslugi
    > Netia Ethernet,
    > jak juz chcemy sie licytowac :)

    No to pytam. :)

    Dostalem draft umowy i jest tam wpisany limit MAC adresow - zaledwie 10.
    Ja po NE chce dojsc m.in. do PLIXa, wiec taki limit MACow mi nie odpowiada.
    Czy jest on czyms uzasadniony?

  • 8. Data: 2011-01-21 20:01:26
    Od: "Pawel Sikora" <n...@n...pl>

    "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnijjcg6.29b1.venglin+usenet@lagoon.freebsd.l
    ublin.pl...

> [...]
    >
    > Dostalem draft umowy i jest tam wpisany limit MAC adresow - zaledwie 10.
    > Ja po NE chce dojsc m.in. do PLIXa, wiec taki limit MACow mi nie

    Defaultem - sam go wymyslilem :)
    Oczywiscie na takie cele inny limit jest konieczny i mozliwy - zatem
    wykreslic 10 i wpisac
    rozsądną wartosc (powolac sie na niniejsze).
    Czasem realizacja przebiega przez obszary sieci na zwyklych Cisco switchach
    z QinQ
    i ogolnie nie pilnowanie tego parametru moze grozic adekwatnymi skutkami.
    W sieci na ALU7750 nie ma limitów bo jest EoMPLS i AFAIR calosc Twojej
    realizacji
    jest tylko na alcatelach.

    P/

  • 9. Data: 2011-01-22 20:34:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pawel,

    Friday, January 14, 2011, 6:30:27 PM, you wrote:

    [...]

    > jak juz chcemy sie licytowac :)
    > 2:480/17

    Stary i sklerotyczny jestem i Cię nie pamiętam...

    2:480/8

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-01-22 21:14:52
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    On 2011-01-22 21:34:14 +0100, RoMan Mandziejewicz said:

    > Hello Pawel,
    >
    > Friday, January 14, 2011, 6:30:27 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Stary i sklerotyczny jestem i Cię nie pamiętam...
    >
    > 2:480/8

    Blah, ja to 2:480/128 juz na sam koniec, jak jeszcze cos sie dzialo :-)
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net