  • 61. Data: 2010-02-26 12:34:10
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 16:40:17 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Wymienna bateria. Chyba, że rozpowszechnią się małe reaktory atomowe :)

    A dokładnie - ogniwa plutonowe. Technologia jest i leży odłogiem. Ostatnio
    gdzieś czytałem nawet o ogniwach plutonowych wielkości bateryjek
    guzikowych. Piękna sprawa - kamera video mogłaby pracować na czymś takim
    kilkadzisiąt godzin bez przerwy. Ale oczywiście temat nie ma dobrej prasy,
    bo to, panie ATOM, PLUTON i BOMBA. I TERRORYŚCI (albo, jak kpi z Amerykanów
    Clarkson - trrists"). Są też domowe reaktory elektryczne na gaz ziemny,
    Honda takie wymyśliła, produkują prąd i wodę oraz CO2, czyste, oszczędne i
    nieduże. Ale tu znowu mamy zagrożenie dla dochodów budżetu i monopolu na
    dystrybucję energii (niby monopolu nie ma, ale jest oligopol, co wychodzi
    na jedno). Poza tym gaz to gorący politycznie towar, nie tylko u nas.

    T.