  • 11. Data: 2020-11-06 16:18:51
    Temat: Re: chwytak podciśnieniowy
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 06/11/2020 14:11, sundayman wrote:

    > to jest "z dziurką". I to imo nie jest najlepszy pomysł z tego co
    > widziałem na YT.

    tu są rózne wersje - również takie z przyciskiem

    https://www.aliexpress.com/item/4000740960992.html

  • 12. Data: 2020-11-06 21:36:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-06 o 15:19, sundayman pisze:

    > Rozważałem, ale ;
    >
    > - koleżanka ma już taką wprawę, że imo układa szybciej niż z tym
    > półautomatem by było. Kiedyś jej policzyłem CPH i wyszło nieźle :)
    >
    > - ilość podajników w takim półautomacie jest za mała ( potrzebuję ponad
    > 70 )

    Tam jest ponad 50 pojemników i można je wymienić na pojemniki podwójne -
    podzielone wzdłuż na pół. Jak do jednego wrzucisz rezystory i
    kondensatory to dzięki innemu wyglądowi nie pomylisz.

    Poza tym jak ktoś miał z podajnikiem na taśmy to dochodzi jeszcze chyba
    kilkanaście pozycji.

    > Tak naprawdę z tego półautomatu to ewentualną pomocą byłby tylko
    > podajnik - no ale de facto musiałbym zrobić go sobie sam, inaczej i z
    > większą ilością pojemników.
    > Na to niestety nie mam czasu i sensu ekonomicznego też to nie ma.

    Zastosowanie tych dzielonych pojemniczków na pewno wyszło taniej.
    P.G.

  • 13. Data: 2020-11-06 22:25:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 6 listopada 2020 o 09:10:03 UTC+1 MKi napisał(a):
> [...]
    ck-381a-esd-zestaw-dysz-9661545375

    > Jakieś ćwierć wieku temu mieliśmy takie ustrojstwo w pracy.
    > Załączało się prymitywnie (acz skutecznie) - chwytak to była
    > długa rurka z dziurą w boku - i tę dziurę trzeba było
    > zatkać palcem.
    >
    > Kiepsko już pamiętam, ale pracowało się z tym dość sensownie.
    >
    > Pozdrowienia,
    > MKi
    Ja za to bardzo dobrze pamiętam taki chwytak co zrobiłem. Wkład do długopisu Zenit.
    Wyciągnięte to z kuleczka i plastik z drugiej strony. Rurka do podciśnienia wlutowane
    z boku grubszej części. Zatykało się palcem od góry i ssało bez żadnych gumek itp. do
    napędu stara sprężarka od lodowki robiąca za pompę próżniowa. Penseta ułożyłem z
    dziesięć elementów i doszedłem do wniosku że się nie da. Tym co zrobiłem się dawało.