  • 11. Data: 2022-09-02 08:17:35
    Temat: Re: czy virgin mobile az tak kiepskie jest?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Sep 2022 21:49:16 +0200, ToMasz wrote:

    > czemu głupie? W pracy mam tak, ze play ma w okolicy zera "kresek
    > zasięgu", orange (czy inny partner roamingu wewnętrznego) prawie pełny
    > zasięg. wiec telefon nie mając zasięgu, przełącza sie w roaming, ale jak
    > tylko pojawi się 5% zasięgu playa - znowu się przełącza. Efekt jest
    > taki, ze na telefon który leży 60cm ode mnie, dostaje smsy że przed
    > chwilą ktoś dzwonił a ja nie odebrałem.

    Mialem to samo w Orange czy w T-mobile, 100m od BTS, i w maksymalnym
    zasiegu.
    Telefon lezy obok, dostaje sms ze ktos dzwonil.
    Operator winny, telefon?

    No ale ja nie o tym - masz taką sytuacje, to lepiej wybrac siec.
    Ale przejedziesz trochę, to moze byc odwrotnie - orange ma kiepski
    zasieg, a play dobry.

    a druga sprawa ... wypadaloby korzystac z sieci Play w miare
    mozliwosci, zeby mogl nadal oferowac niskie ceny :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-09-02 11:15:29
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 31.08.2022 o 20:34, 1634Racine pisze:
> [...]
    > pociagu daje dziury zasiegowe, ale i ... na pl-plazach nadmorskich, bo
    > tam trzeba po prostu wedrowac po plazy z monitorem w tel, znalezc
    > jakis w miare zasieg sieci telefonicznej (w virgin bedzie to na 99%
    > orange) i wbitym w ten pkt rozmawiac liczac ,  ze fala nie umknie zbyt
    > predko i na dluzszy czas. A przeciez  orange ma ponoc b. rozbudowana
    > siec stacji bazowych, pracuje m.in. na 800, czyli na dlugich, dla
    > obszarow niezurbanizowanych, a moj tel Huawei Mate 10 Pro, BLA-L29
    > (Dual SIM), 128 gb  - obsluguje wprost wszystko :)
    > czyli - jakaz ta sile orange? imo zadna.

    Tak, Orange ma mocno rozbudowaną sieć, ale ostatnio coś kombinują jak
    koń pod górę, np u mnmie niedawno postawili nowy maszt, jednak nie
    wiedzieć czemu nie uruchomili przekaźnika LTE. Tak że do mobilnego netu
    muszę korzystać z nadajnika oddalonego o 10km i modemu z anteną
    zewnętrzną a nie tego co mam pod nosem.. Jednak podtrxzymuje zdanie co
    do zasiegu sieci w trybie rozmowy czy SMSowanie, w tej dziedzinie Orange
    ma jeden z najlepszych zasięgów, o ile nie najlepszy.

  • 13. Data: 2022-09-02 11:16:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 31.08.2022 o 12:52, J.F pisze:
    > No coz - jak jezdzilem po Polsce z plusem, to janosik raczej nie mial
    > problemow. A po przenosinach do Play sie zaczely.
    >
    > IMO - to raczej problem z przełączaniem sieci, ktore jakos blokowało
    > telefon, choc oczywicie zasieg Play byl mniejszy, ale przeciez byly
    > roamingi.
    >
    > A plus ... moze i jakies braki ma, ale to sie szybko przejezdza :-)
    >

    > J.

    Macierzysta sieć PLAY to jeszcze takie dziecko w porównaniu z starymi
    wyjadaczami. A obsługa w roamingu nie zawsze i nie w każdym telefonie
    chodzi płynnie.

  • 14. Data: 2022-09-02 20:05:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Sep 2022 11:16:44 +0200, trybun wrote:

    > Macierzysta sieć PLAY to jeszcze takie dziecko w porównaniu z starymi
    > wyjadaczami.

    Hm
    https://gsmonline.pl/artykuly/liczba-stacji-bazowych
    -orange-play-plus-tmobile

    "Play ma 9K stacji bazowych, Orange z T-Mobile 12K, a Plus prawie 8K"

    A dzis juz ponoc 10 tys.

    Ale moze byc tak, ze miejscami stacje gesto, a miejscami dziury.

    Albo jakąs kreatywną ksiegowosc stosują.

    https://www.speedtest.pl/wiadomosci/internet-mobilny
    /orange-plus-ilosc-stacji-bazowych/

    > A obsługa w roamingu nie zawsze i nie w każdym telefonie
    > chodzi płynnie.

    I chyba w tym glowny problem.

    J.

  • 15. Data: 2022-09-05 01:12:15
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-02 o 08:17, J.F pisze:
> [...]

    Wyłącz powiadomienia i włącz głośnik-jak najgłośniej.

> [...]
    >
    > No ale ja nie o tym - masz taką sytuacje, to lepiej wybrac siec.
    > Ale przejedziesz trochę, to moze byc odwrotnie - orange ma kiepski

    U mnie odwrotnie. W mieszkaniu brakowało zasięgu :D

    > a druga sprawa ... wypadaloby korzystac z sieci Play w miare
    > mozliwosci, zeby mogl nadal oferowac niskie ceny :-)
    To jakie on ma ceny?

    Dostałam sms-a z Orange, że wkrótce podnoszą ceny, a płacę za sim co m-c
    30 zł. Mniej się nie da.

    --
    animka

  • 16. Data: 2022-09-05 01:14:01
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-02 o 11:15, trybun pisze:

> [...]
    > do zasiegu sieci w trybie rozmowy czy SMSowanie, w tej dziedzinie Orange
    > ma jeden z najlepszych zasięgów, o ile nie najlepszy.

    No i orange światłowód ma.

    --
    animka

  • 17. Data: 2022-09-05 01:16:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-02 o 11:16, trybun pisze:

    > Macierzysta sieć PLAY to jeszcze takie dziecko w porównaniu z starymi
    > wyjadaczami. A obsługa w roamingu nie zawsze i nie w każdym telefonie
    > chodzi płynnie.

    Powinieneś zmienić kartę sim na kartę z LTE. Masz starą kartę.

    --
    animka

  • 18. Data: 2022-09-05 01:20:54
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-02 o 20:05, J.F pisze:

> [...]
    >
    > A dzis juz ponoc 10 tys.
    >
    > Ale moze byc tak, ze miejscami stacje gesto, a miejscami dziury.
    >
    > Albo jakąs kreatywną ksiegowosc stosują.

    Po co Ci ten roaming. Za granicę dzwonisz?

    --
    animka

  • 19. Data: 2022-09-05 09:24:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dostałam sms-a z Orange, że wkrótce podnoszą ceny, a płacę za sim co m-c
    > 30 zł. Mniej się nie da.
    > da się. da sie nic nie płacić, nie używać tego za co płacisz. My tu
    piszemy o virgin, jako odpowiedniku mega taniego spożywczaka, którego
    produkty są jadalne, ale raczej nie smaczne. Więc 300m+300sms+1gb - za
    9zł jest ok. ale za 2 razy wyższą kwotę, bez chwili zastanowienia byłbym
    w nju (orange) a2mobile, czy u kogogolwiek innego.
    Za co Ty płacisz, i za co masz płacić firmie orange więcej - nie wiem. A
    dysk oddaj do serwisu odzyskującego dane.

    ToMasz

  • 20. Data: 2022-09-05 11:24:04
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.09.2022 o 01:16, Animka pisze:

    > Powinieneś zmienić kartę sim na kartę z LTE. Masz starą kartę.

    E tam, z SIMkartą wszystko jest w porządku.  Wystarczy znaleźć się w
    zasięgu innego nadajnika i LTE jest obsługiwane.