  • 1. Data: 2010-02-09 12:50:19
    Temat: dziwny dzwiek przy uruchamianiu silnika
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    VW polo 1,9 SDI. Kiedy były duże mrozy (-20 i mniej) zdarzalo mi sie cos
    takiego: przekrecam kluczyk, rozrusznik kreci calkiem niezle, i nagle przestaje
    krecic i pojawia sie taki syczący dźwięk spod maski, dość głośny i wyraźny.
    Puszczam kluczyk - dźwięk znika. I tak za kazdym razem. czasem w koncu odpalil,
    ale raz rozladowalem aku. Podkreslam, ze rozrusznik kręci wyraźnie i przestaje
    kręcić nagle, a nie tak powoli jak przy rozładowaniu akumulatora.
    Problem zniknal gdy sie ocieplilo, ale dzis rano znow sie to pojawilo (-8C). Ok
    sekunda kręcenia i ten dźwięk. Za trzecim razem odpalił.
    Jakiś pomysł? Dodam że od poznej jesieni dolewam depresator do ON. Rok temu
    bywalo -18 i nie mialem tego problemu.
    Aku nowy, ale to bez znaczenia jak pisalem. Swiece raczej sprawne (zmieniane 2
    mies temu, sprawdzane miesiac temu)
    Z góry dzięki,
    pozdr
    klechu

  • 2. Data: 2010-02-09 13:29:13
    Temat: Re: dziwny dzwiek przy uruchamianiu silnika
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    klechu pisze:
> [...]
    > bywalo -18 i nie mialem tego problemu.
    > Aku nowy, ale to bez znaczenia jak pisalem. Swiece raczej sprawne (zmieniane 2

    Idziesz do sklepu, kupujesz piwo, zapraszasz kolege/saiada na chwile i
    otwierasz maske. Ty odpalasz, a on slucha, ew odwrotnie. I juz wiesz
    skad moze dochodzic dzwiek. Piwo mozesz dac lub wypic razem (wtedy
    lepiej kupic 2+), ofc juz w domu.

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 3. Data: 2010-02-09 13:30:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    klechu wrote:

> [...]
    > takiego: przekrecam kluczyk, rozrusznik kreci calkiem niezle, i nagle
    > przestaje krecic i pojawia sie taki syczący dźwięk spod maski, dość

    Pod maską ewidentnie zalągł Ci się wąż.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-02-09 13:44:02
    Od: daro <d...@o...pl>

> [...]
    > bywalo -18 i nie mialem tego problemu.
    > Aku nowy, ale to bez znaczenia jak pisalem. Swiece raczej sprawne (zmieniane 2

    Kończy Ci sie "bendix" czy jakoś tak. Standardowa usterka rozrusznika,
    do zrobienia u elektromechanika.
    --
    d.

  • 5. Data: 2010-02-09 18:20:29
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...pl>

    Użytkownik daro napisał:

    > Kończy Ci sie "bendix" czy jakoś tak. Standardowa usterka rozrusznika,
    > do zrobienia u elektromechanika.

    Ja bym powiedział jednak inaczej - popatrz czy Ci gdzie nie uciekają
    prądy - wyczyść klemy, sprawdź przewód prądowy na rozruszniku i
    mocowanie masy do budy, ewentualnie kabel masowy pomiędzy budą a silnikiem.

    Pozdrawiam !!

  • 6. Data: 2010-02-09 18:47:05
    Od: Czarek Daniluk <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik klechu napisał:
> [...]
    > bywalo -18 i nie mialem tego problemu.
    > Aku nowy, ale to bez znaczenia jak pisalem. Swiece raczej sprawne (zmieniane 2

    Sprawdź klemy, oczyść, sprawdź łączenie masy na budę, sprawdź połączenie
    masy z budy na silnik.
    Syczenie sugeruje że ci gdzieś nie łączy elektryka i ucieka prąd.

    Pozdrawiam !!

  • 7. Data: 2010-02-09 19:43:42
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Ja też stawiam na brudne klemy lub brak
    dobrej masy .
    Zbyszek

  • 8. Data: 2010-02-09 21:22:04
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    klechu wrote:
> [...]
    > Aku nowy, ale to bez znaczenia jak pisalem. Swiece raczej sprawne
    > (zmieniane 2 mies temu, sprawdzane miesiac temu)
    bendiks ci sie rozlacza , moze byc to spowodowane jego zuzyciem ale
    poniewaz
    efekt ten masz tylko w niskich temp. stawiam na zbyt duze opory stawiane
    przez
    silnik np zbyt gesty olej silnikowy- na jakim jezdzisz?

  • 9. Data: 2010-02-09 22:05:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-09, klechu <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > krecic i pojawia sie taki syczący dźwięk spod maski, dość głośny i wyraźny.

    Tak zwany bendix, każdy elektryk samochodowy Ci to zrobi.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2010-02-09 22:06:21
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-09, Zbyszek <z...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja te? stawiam na brudne klemy lub brak
    > dobrej masy .

    Jakby nie miał połączenia to by nie kręcił.

    Krzysiek Kiełczewski