  • 11. Data: 2010-02-09 22:32:51
    Temat: Re: dziwny dzwiek przy uruchamianiu silnika
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Tak zwany bendix, każdy elektryk samochodowy Ci to zrobi.

    Potwierdzam.
    --
    Karolek

  • 12. Data: 2010-02-09 22:40:15
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Jakby nie miaĹ&#65533; poĹ&#65533;Ä&#65533;czenia to by nie krÄ&#65533;ciĹ&#65533;.
    >
    > Krzysiek KieĹ&#65533;czewski
    Mało widziałeś. Był sobie samochód. Teraz kredens na niego mówią. Miał dwa
    połączenia elektryczne masy silnika z karoserią. Jedno to był masowy przewód
    miedziany. Ładny gruby. A drugi to była linka ssania. Jak się urywała masa to
    cały prąd płynął przez linkę ssania. Do czerwoności jak spirala się rozjarzała.
    Kręcił trochę gorzej ale odpalał na lince ssania.

  • 13. Data: 2010-02-09 23:00:12
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-09, kogutek <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > cały prąd płynął przez linkę ssania. Do czerwoności jak spirala się rozjarzała.
    > Kręcił trochę gorzej ale odpalał na lince ssania.

    Przeczytanie kawałka "rozrusznik kreci calkiem niezle" Cię przerosło, co?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 14. Data: 2010-02-10 08:12:51
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > bendiks ci sie rozlacza , moze byc to spowodowane  jego zuzyciem ale
    > poniewaz
    > efekt ten masz tylko w niskich temp. stawiam na zbyt duze opory stawiane
    > przez
    > silnik np zbyt gesty olej silnikowy- na jakim jezdzisz?

    Olej mam lotos 10W40. Gesty czy nie, ale mroz 10 stopniowy nie powinien byc mu
    straszny. Dzis rano u mnie -12 i znow za pierwszym razem to samo. Za drugim
    odpalil ladnie. Jak pisalem, rok temu przy -18 nie mialem problemow, a olej byl
    ten sam. Ewentualnie moze zmienic na 5w40? Teraz silnik zupelnie nie bierze
    oleju, wiec przy tym mniej lepkim chyba tez nie powinien.
    Dzieki za odpowiedzi, sprawdze mimo wszystko styki czy nie sa zasniedziale
    (przy aku na pewno dobre)
    pozdr
    klechu