eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Date: Wed, 6 Jul 2022 17:20:18 +0200

    W dniu 2022-07-06 o 14:59, Tomasz pisze:

    > Dlaczego miało dawać? Z jednego źródła zarobiłeś milion to zabrali % z
    > miliona, z drugiego półbańki, to zabrali %
    >
    > A gdybyś zarobił tylko z jednego 6 baniek?
    >
    > Cały czas %, a nie kwota

    Opisujesz nieco inną rzeczywistość od mojej. Składkę od DG praktycznie
    płaciło się ryczałtową. Jedna działalność to jedna składka o tej samej
    wartości niezależnie od uzyskanego dochodu. Druga działalność, lub jak
    tu zlecenia to druga składka.

    Ale, jak składka była odliczana (kiedyś w całości) od podatku to
    właściwie jest kompletnie mało ważne jak ona była wyliczana - dla
    człowieka była to część podatku i na dobrą sprawę można by w ogóle
    zrezygnować z wyliczania tego na osobę. W sumie sprowadza się do tego,
    że jakaś część podatków trafia do służby zdrowia i rozliczanie tego na
    pojedyncze osoby to tylko tworzenie nikomu nie potrzebnej pracy i
    zapewne etatów.

    Według mnie tylko podatki powinny być zależne od dochodu i jak składka
    zdrowotna była odliczana od podatków to nie naruszało to tej zasady.

    Składka zdrowotna ma charakter składki ubezpieczeniowej. Jej wysokość
    nie powinna być zależna od dochodu a jedynie od wartości ewentualnego
    świadczenia.
    Płacenie OC i AC za samochód według tego ile zarabiasz, a nie według
    tego ile warty samochód i jak jeździsz chyba byłoby dziwne.

    Mówienie w ten sposób, że jak zarobiłeś 2x więcej to zabrali 2x więcej
    na składkę zdrowotną nie ma do końca sensu, gdy było to odliczane od
    podatku.
    Zarobiłeś 2x więcej to zapłaciłeś 2x więcej podatku. Kropka. I tyle cię
    tylko obchodzi.
    A jak sobie budżet ustala jaka jego część idzie na służbę zdrowia to już
    nie twój problem. Jak zamiast wziąć jakiś % całego budżetu chcą to
    żmudnie poprzeliczać przez wszystkich płacących podatek to ich problem,
    choć Ty płacisz za wszystkie koszty związane z tymi przeliczeniami.

    > No to trzeba poinformować zainteresowanych o tym celu!

    Tak właściwie to nic ich to nie obchodzi. Dla uczniów nic się nie
    zmieni. A firma będzie musiała wystawiać zlecenia nie osobie fizycznej a
    JDG. Firma potrzebowała deklarację, że prowadzona działalność nie
    zawiera rodzaju... (jakiś numerek). Jak teraz ten numerek dojdzie to
    tyle, że trzeba będzie tę deklarację zmienić.

    > Poinformować obie strony o swojej decyzji (ide na emeryture)?

    A co ich ta emerytura obchodzi. Nie muszą nawet o tym wiedzieć. To nie
    wpływa na nic.

    > Współpracy, czy pracy? Jak widać niejasno...

    Zastanów się.
    Od początku piszę o zgłoszeniu JDG. Kto w celu zakończenia pracy zgłasza
    JDG. Czyli nie chodzi o zakończenie pracy. Pozostaje tylko zakończenie
    współpracy.

    > Ale motasz...

    Tu się zgadzam :)
    Zdawałem sobie sprawę, że piszę coś, co już jest nieważne, ale jak się
    okazuje, że coś jest niejasne od samego początku to próbuję wytłumaczyć
    od samego początku.
    P.G.