  • 11. Data: 2021-11-25 11:26:14
    Temat: Re: jak to możliwe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Nov 2021 23:59:35 -0800 (PST), Jacek Radzikowski wrote:

    > Matt Blaze kilka dni temu pochwalił się pomiarami tłumienia kilku pokrowców na
    telefony blokujących RF, i dla porównania zmierzył także metalowa puszkę na ciastka.
    28dB tłumienia: https://twitter.com/mattblaze/status/145965667581265
    1009
    > Dla tych, którym nie chce się czytać całego wątku: zmierzone pokrowce tłumiły
    sygnał o 50-100dB.

    Pisalem dawno temu - telefon wsadzony do kuchenki mikrofalowej dziala
    w najlepsze. Fakt ze do BTS blisko.
    (tylko NIE WŁĄCZAĆ kuchenki !!!!)

    A wydalo sie, ze to nawet zblizone pasmo czestotliwosci.

    O tamtej pory wychodze z kuchni :-)

    Tak samo telefon schowany do garnka.
    Fakt, ze garnek emaliowany, pokrywka emaliowana, izolowane od siebie.

    J.

  • 12. Data: 2021-11-25 14:52:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-11-24 o 21:57, sundayman pisze:
> [...]
    > Skrzynia z nierdzewki, ale to chyba nieważne.
    > Nie ma w niej otworów, tylko od spodu 2 dziury 5cm, którymi wchodzą

    Ze 20 lat temu w jakichś papierach o EMC czytałem, że dowolny otwór w
    ekranie degraduje ekranowanie mniej więcej tak jak okrągły otwór o
    średnicy równej najdłuższemu wymiarowi tego otworu.
    Jak drzwiczki nie mają sprężynek zapewniających kontakt to mamy otwór
    większy od całej obudowy.

    Drugi temat jest taki, że jak nawet mamy mały otwór, ale przechodzi
    przez niego przewód bez odpowiedniego filtra w miejscu przejścia to
    zakłócenia swobodnie przenikają po tym przewodzie.
    P.G.

  • 13. Data: 2021-11-25 15:41:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Nov 2021 11:26:14 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > O tamtej pory wychodze z kuchni :-)

    Bo?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2021-11-25 15:45:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 15:41:04 +0100, Marek wrote:

    > Bo?

    Bo skoro mikrofalowka tak przepuszcza fale w obie strony,
    to ile mikrofal lata po kuchni w czasie pracy?
    6W, 65W ?

    kuchenka ma 650W.

    J.

  • 15. Data: 2021-11-25 15:51:26
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24.11.2021 o 21:57, sundayman pisze:
> [...]
    > Skrzynia z nierdzewki, ale to chyba nieważne.
    > Nie ma w niej otworów, tylko od spodu 2 dziury 5cm, którymi wchodzą

    Sam napisałeś, że są otwory i zwykłe kable bez przepustów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2021-11-25 15:57:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Nov 2021 15:45:41 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bo skoro mikrofalowka tak przepuszcza fale w obie strony,
    > to ile mikrofal lata po kuchni w czasie pracy?
    > 6W, 65W ?

    Zdecydowanie mniej. Telefon z aktywnym wysyłaniem dźwięku do głośnika
    BT zaczyna przerywać granie gdy leży około 1m lub blizej od aktywnej
    mojej kuchenki. Rwie a nie rozłącza czyli poziom porównywalny z
    nadawaniem telefonu a telefon nadaje w mW.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2021-11-25 16:46:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 14:52 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

> [...]
    > przez niego przewód bez odpowiedniego filtra w miejscu przejścia to
    > zakłócenia swobodnie przenikają po tym przewodzie.

    Mi prawie 30 lat temu na PW na teorii pola wykładowca tłumaczył, że jak
    woda wycieknie z klatki to i fala przejdzie, co jak widać jest zbieżne z
    Twoimi papierami o EMC.

    TG

  • 18. Data: 2021-11-25 16:59:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 15:57:01 +0100, Marek wrote:

> [...]
    > mojej kuchenki. Rwie a nie rozłącza czyli poziom porównywalny z
    > nadawaniem telefonu a telefon nadaje w mW.

    Telefon akurat moze moca 1 czy 2W nadawac, ale tu raczej chodzi o to,
    ze mu kuchenka odbiornik blokuje.
    Moc BTS odbierana przez telefon, to chyba uW beda, ale na ile
    selektywny odbiornik to nie wiemy.

    Wiec ja oceniam tak, ze skoro telefon w srodku kuchenki dziala,
    to o ile sie sygnal stlumil?
    10 razy, 100x, 1000x?

    650W stlumione 100x to 6.5W hulajace po kuchni.

    J.

  • 19. Data: 2021-11-25 20:25:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Nov 2021 16:59:05 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > to,
    > ze mu kuchenka odbiornik blokuje.
    > Moc BTS odbierana przez telefon, to chyba uW beda, ale na ile

    Czytaj ze zrozumieniem, mówię o nadawaniu BT (Bluetooth) a nie GSM.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2021-11-25 22:38:29
    Temat: Re: jak to mo? 1/4 liwe
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Bo skoro mikrofalowka tak przepuszcza fale w obie strony,
    > to ile mikrofal lata po kuchni w czasie pracy?
    > 6W, 65W ?
    > kuchenka ma 650W.
    > J.

    Założyłeś, że magnetron promieniuje jednakowo we wszystkich kierunkach a
    konstruktorzy lubią grzać wszystko dookoła a nie samo jedzenie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/