  • 21. Data: 2021-11-26 11:57:54
    Temat: Re: jak to możliwe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 20:25:42 +0100, Marek wrote:

    > Czytaj ze zrozumieniem, mówię o nadawaniu BT (Bluetooth) a nie GSM.

    aa, to co innego, nawet zblizone pasmo.

    Ale nadal - telefon umieszczony blisko kuchenki, a sluchawka daleko.
    Podejrzewam, ze to nie kuchenka emituje silniej niz telefon,
    tylko ze blokuje odbiornik w telefonie.

    A BT dziala w dwie strony ... to sie lacznosc szybko urywa.

    J.

  • 22. Data: 2021-11-26 12:42:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Nov 2021 11:57:54 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Podejrzewam, ze to nie kuchenka emituje silniej niz telefon,
    > tylko ze blokuje odbiornik w telefonie.
    > A BT dziala w dwie strony ... to sie lacznosc szybko urywa.

    No wreszcie załapałeś. ale łączność nie jest blokowana tylko rwie ale
    gra. Co oznacza że poziom zakłóceń z mikrofalówki jest na poziomie
    mocy nadawania ack ze zdalnego głośnika (mW). Czyli to nie jest kilka
    watów hulajacych po kuchni z mikrofali.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2021-11-26 12:48:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Nov 2021 12:42:08 +0100, Marek wrote:

> [...]
    > gra. Co oznacza że poziom zakłóceń z mikrofalówki jest na poziomie
    > mocy nadawania ack ze zdalnego głośnika (mW). Czyli to nie jest kilka

    BT ma specyficzna modulacje, o ile dobrze pamietam.
    Wiec moze nawet wsrod watow odbiera.

    J.

  • 24. Data: 2021-11-26 17:20:48
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 21:41:57 UTC-6 sundayman napisał(a):
    > No ok. Ale to chyba jednak powinno osłabić sygnał.
    > A jest full. Wiem bez zaglądania, bo po połączeniu się
    > urządzenie mi wysyła poziom sygnału sieci.
    >
    > Gdyby był słaby sygnał to bym zrozumiał, że coś się przedostaje. Ale to
    > na oko wygląda tak, jakby tam prawie tłumienia nie było.

    Te wbudowane wskazniki sygnalu maja tendencje do kolorowania poziomu na zielono.
    Jak masz nawet rezultat w dB to tez nie musi byc prawdziwy.
    Wyjmij ten modem na zewnatrz i zobacz na ile ci sie podniesie sygnal.
    To ze jest maks nie znaczy ze tlumienia nie ma, po prostu moze sygnal jest uz
    odpowiednio silny.

    No i warto zmierzyc czy skrzynka nie jest wymiarowo rezonujaca.
    Do tego moze jest zmontowana tak ze sie scianki ze soba elektrycznie nie lacza. To
    tez moze oslabic tlumienie.

    Jak obejrzysz ten drugi film to tam jest zyciowy test i tam widac co sie dzieje. I na
    koniec, jak masy sa spiete razem to moze ten ekran dzialac jak antena.

  • 25. Data: 2021-11-26 18:52:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-25 o 11:26, J.F pisze:
> [...]
    telefony blokujących RF, i dla porównania zmierzył także metalowa puszkę na ciastka.
    28dB tłumienia: https://twitter.com/mattblaze/status/145965667581265
    1009

    > Pisalem dawno temu - telefon wsadzony do kuchenki mikrofalowej dziala

    U mnie dalej ale też działa, a WiFi niknie.
    Po prostu kuchenka jest rezonatorem i ekranuje tylko dla swojej
    częstotliwości, właśnie to sprawdziłem tym Network Cell Info Lite.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2021-11-26 19:26:36
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.11.2021 o 21:57, sundayman pisze:
> [...]
    > Skrzynia z nierdzewki, ale to chyba nieważne.
    > Nie ma w niej otworów, tylko od spodu 2 dziury 5cm, którymi wchodzą

    Bo najlepszy ekran to lity odlew.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl