  • 11. Data: 2023-03-11 13:59:36
    Temat: Re: karta micro SD 64GB
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Formatuj programikiem SD Card Formatter.
    Z tym że 64 GB to będzie exFAT.

    -----

  • 12. Data: 2023-03-11 14:37:12
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 11.03.2023 o 13:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Formatuj programikiem SD Card Formatter.
    > Z tym że 64 GB to będzie exFAT.

    Ja cię p*lę, to po co to polecasz skoro każdy inny program do edycji
    dysków sformatuje taka kartę na co tylko sobie życzysz..

  • 13. Data: 2023-03-11 15:30:51
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > O podróby nietrudno, i jakoś tak własnie sie zachowują.
    > Swego czasu dostałem partię Sandisków akurat. Pełno problemów,
    > porównanie opakowania z innymi pokazało, że etykieta to kiepski skan, a
    > nie wydruk wektorowy. Na pierwszy rzut oka wyglądało niby tak samo,
    > tylko czarny był trochę jaśniejszy, ale etykiety obok siebie już
    > wyglądały inaczej. Drobny tekst pod lupą wyglądał jak z drukarki igłowej.

    Duża rozpiętość cenowa dla tego samego typu i pojemności
    na oko 1:35. Nie dziwne że ktoś korzysta z okazji. Wg. internetów
    oryginały mają nr. seryjny po drugiej stronie.

  • 14. Data: 2023-03-11 16:26:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Na to wygląda. Wyrzucić i kupić nową. Nie ma sensu kombinować.

    Kiedyś też na takie dziadostwo trafiłem. Pomyślałem sobie, że oszustwo
    polega na raportowaniu wyższej pojemności niż jest fizycznej pamięci.
    Wykombinowałem, że jak założę mniejszą partycję, to powinno być dobrze.
    Dobrze było chyba przy osiem razy mniejszej -- taka to skala oszustwa.
    Ale oszuści też kombinują, nie ma gwarancji, że dzisiaj ten manewr też
    pomoże.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2023-03-11 16:39:26
    Od: mirekc <m...@i...pl>

> [...]
    > Dobrze było chyba przy osiem razy mniejszej -- taka to skala oszustwa.
    > Ale oszuści też kombinują, nie ma gwarancji, że dzisiaj ten manewr też

    Ja kiedyś kupiłem 16GB. Po testach i założeniu mniejszej partycji
    rzeczywista pojemność to 512kB.

  • 16. Data: 2023-03-11 18:19:02
    Od: Kaczin0 <j...@i...pl>

    > Hmm, czy to rodzaj Write-Only Memory? ;>
    > W sumie patrząc na to, do czego przeciętne bydło ich używa - czyli miliony zdjęć,
    których nikt nigdy nie ogląda
    Posłuchaj nieprzeciętnego bydła.

    --
    Kaczin

  • 17. Data: 2023-03-11 18:44:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 11 marca 2023 o 18:19:04 UTC+1 Kaczin0 napisał(a):

    > Posłuchaj nieprzeciętnego bydła.

    Co kogo obchodzi głos 2%, jeśli nie są oligarchią i nie kontrolują aparatu przemocy?
    Poza tym jak ktoś jest nieprzeciętny, to wie, że oszczędność musi być rozsądna - i
    czym jest taniocha ;P

    Ciekawe jak taka karta zapisuje...
    W jednej powieści SF ("Ogień nad otchłanią"?) był taki numer, że klucz szyfrowy był
    transportowany w 3 częściach - prawidłowy klucz tworzyło zXORowanie tych części.
    "Fajne" było to, że bohaterowie mieli dostęp do jednej części tego XORa - i okazało
    się, że zaszyfrowanie takim czymś (w istocie całkowicie losowym) coś tam jednak dało
    ;>

  • 18. Data: 2023-03-11 18:50:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan mirekc napisał:

    > Ja kiedyś kupiłem 16GB. Po testach i założeniu mniejszej partycji
    > rzeczywista pojemność to 512kB.

    Żeby jeszcze 512MB, to bym zrozumiał. Orżnąć klienta na wadze dając mu
    1/32 towaru, to w dzisiejszym świecie jeszcze uchodzi. Ale 512kb to już
    zuchwałe złodziejstwo.

    Jarek

    --
    -- Nachalne są te kurwy i zuchwałe. Żeby jeszcze taka małpa była podobna
    do ludzi! Ale suche to jak bocian, niczego na niej nie widać prócz tych

  • 19. Data: 2023-03-11 23:29:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 11 Mar 2023 16:26:51 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Kiedyś też na takie dziadostwo trafiłem. Pomyślałem sobie, że
    > oszustwo
    > polega na raportowaniu wyższej pojemności niż jest fizycznej
    > pamięci.

    Ale co raportuje więcej? Urządzenie blokowe czy FS?
    Najprostsza sztuczka to FS deklarująca więcej bloków niż jest, ale
    samo urządzenie zwraca prawidłową ilość bloków sprzętowych.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2023-03-11 23:31:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Mar 2023 18:46:56 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > A masz pewnośc, że to nie jest 8GB zgłaszające się jako 64? Parę lat

    A co mówi dmesg? Co raportuje więcej: Urządzenie blokowe więcej
    sektorów czy FS więcej bloków?
    Najprostsza sztuczka to FS deklarujący więcej bloków niż jest, ale
    samo urządzenie zwraca prawidłową ilość sektorów sprzętowych i to od
    razu widać w klog.

    --
    Marek