  • 51. Data: 2023-03-16 00:33:19
    Temat: Re: karta micro SD 64GB
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 15 Mar 2023 19:56:05 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Kingston ... stracilem zaufanie :-(

    No to Goodram, bardzo dobre i polskie:
    https://www.goodram.com/en/products/mlc-pslc-slc-mic
    rosd/

    --
    Marek

  • 52. Data: 2023-03-16 00:37:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Kingston ... stracilem zaufanie :-(

    https://www.tme.eu/pl/details/spmsd064g-ptct5as/kart
    y-pamieci/apro/

    --
    Marek

  • 53. Data: 2023-03-16 00:42:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2023 o 19:56, J.F pisze:

    > Kingston ... stracilem zaufanie :-(

    Pamięć microsd to nie żona :D Można w Polsce mieć wiele takich pamięci
    :D w innych krajach majo lepiej w sensie ilości żon i pamięci microsd :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 54. Data: 2023-03-16 08:51:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 16 marca 2023 o 00:43:06 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Pamięć microsd to nie żona :D Można w Polsce mieć wiele takich pamięci
    > :D w innych krajach majo lepiej w sensie ilości żon i pamięci microsd :]

    Ale musi cię być stać (sprawdzić czy nie Nigeria).

    Hehe, pokazać takie microSD 64GB amigowcowi czy atari-stowi ("Grigorij, odłamkowym
    ładuj!" - tzn. chyba Gustlik był ładowniczym, ale z Grigorijem lepiej brzmi).
    Pewnie powiedzieliby, że się niewygodnie ładuje - i w sumie mieliby rację, tyle że
    tego się praktycznie nie ładuje...

  • 55. Data: 2023-03-16 20:41:45
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.03.2023 00:33, Marek wrote:

    > No to Goodram, bardzo dobre i polskie:

    A czy Goodramy są podrabiane?

    Bo mi jednak kilka padło.
    Ja używam tego sporo w kamerach i w Rpi.
    Dużo mi padło Goodram, kilka Kingston (możliwe, że podróbki), sporo też
    Intenso. A np. taka Kioxia nie padła mi żadna.

    Ostatnio wymieniałem w jednym urządzeniu jakąś super hiper industrial
    coś tam - nie pamiętam w tej chwili nazwy, ale sprawdzałem cenę i
    kosztowała jakiś kosmos - czyli nie ma reguły - każda może paść.

    --
    Mirek.

  • 56. Data: 2023-03-17 10:59:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Mar 2023 20:41:45 +0100, Mirek wrote:

> [...]
    > Dużo mi padło Goodram, kilka Kingston (możliwe, że podróbki), sporo też
    > Intenso. A np. taka Kioxia nie padła mi żadna.

    Intenso w Raspberry padalo mi często.
    Ale to IMO wina wyłączania wyłacznikiem.
    Ale Sandisk na to jakies odporne.

    > Ostatnio wymieniałem w jednym urządzeniu jakąś super hiper industrial
    > coś tam - nie pamiętam w tej chwili nazwy, ale sprawdzałem cenę i
    > kosztowała jakiś kosmos - czyli nie ma reguły - każda może paść.

    Kosmiczna cena moze miec inne źrodlo - kiedys była droga,
    a po latach, u industrial dostawcy, cena zostala, czy nawet nieco
    wzrosła. I nie znaczy to, ze ona jakoś wyraźnie lepsza, tylko ze
    dla przemyslu towar może kosztować :-)

    A pamieci flash ogolnie wiadomo, ze nietrwale - ok 10 tys zapisow.
    Tylko, ze chyba nie zblizyles sie nawet do tej liczby.

    J.

  • 57. Data: 2023-03-17 11:26:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Mar 2023 20:41:45 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > A czy Goodramy są podrabiane?

    Nie wiem, być może.

    > Bo mi jednak kilka padło.

    Mailem 32GB pSLC Goodram intensywnie używana przez 4 lata bez
    problemu, wymieniałem ja teraz na 64GB pSLC Kingstona na razie
    problemów nie mam. Ale karta musi kosztować te min 500 zł żeby mieć
    prawie pewność że to nie podróbka.

    > kosztowała jakiś kosmos - czyli nie ma reguły - każda może paść.

    Może, chodzi statystycznie SLC/pSLC wypadają troszkę lepiej.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2023-03-17 12:06:22
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > problemu, wymieniałem ja teraz na 64GB pSLC Kingstona na razie
    > problemów nie mam. Ale karta musi kosztować te min 500 zł żeby mieć

    Nie popadajmy ze skrajności w skrajność.
    Przeca są autoryzowane sklepy np. sandisk`a.
    Rozsądna 64G do telefonu kosztuje coś w okolicach
    25-40 pln.

    > pSLC

    Z ciekawości zajrzałem do karty katalogowej tego typu pamięci.
    Do 24 komórek na 1 kB może być uszkodzonych, co zresztą
    pokrywa się z innym źródłem gdzie wspominają o max. uzysku
    dobrych komórek z wafla na poziomie 98%. I właśnie ten wysegregowany
    typ robi za naj naj najlepszy.

  • 59. Data: 2023-03-17 21:12:10
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.03.2023 10:59, J.F wrote:

    > Intenso w Raspberry padalo mi często.
    > Ale to IMO wina wyłączania wyłacznikiem.

    Coś w tym jest, bo zwykle padały mi szybko, czyli podczas instalacji,
    testów.
    Później były zapinane pod zasilacz buforowy i tak są użytkowane.

    --
    Mirek.

  • 60. Data: 2023-08-20 15:04:07
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    alojzy nieborak napisał(a):

> [...]
    > pokrywa się z innym źródłem gdzie wspominają o max. uzysku
    > dobrych komórek z wafla na poziomie 98%. I właśnie ten wysegregowany

    ctrl+v z innej grupy

    Jaki pozew zbiorowy. USAńce lubują się w takich pozwach.
    https://arstechnica.com/gadgets/2023/08/lawsuit-take
    s-western-digital-to-task-over-sandisk-ssds-allegedl
    y-erasing-data/