  • 1. Data: 2020-07-08 12:10:41
    Temat: koło zabiło
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    tłumaczenie na polski potrzebne

    "Po odkręceniu większości śrub mocujących koło do bębna osi nastąpiło
    urwanie elementów metalowych, a siła wyrzutu była tak duża, że

    Przebywający tuż przy zmienianym kole pracownik nie miał żadnych szans.
    Zerwane elementy uderzyły w 35-latka. Mechanik zginął na miejscu"

    https://tinyurl.com/y6udgtcm

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks

  • 2. Data: 2020-07-08 12:24:09
    Temat: Re: koło zabiło
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    PiteR w

> [...]

    > Przebywający tuż przy zmienianym kole pracownik nie miał żadnych szans.
    > Zerwane elementy uderzyły w 35-latka. Mechanik zginął na miejscu"

    Chłopcy stwierdzili, że skoro koło nie chce samo odpaść po odkręceniu śrub,
    to trzeba mu pomóc fizyką, i uruchomili napęd, i koło odpadło...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2020-07-08 14:41:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-08 o 12:24, N Tom pisze:
    > PiteR w

    > Chłopcy stwierdzili, że skoro koło nie chce samo odpaść po odkręceniu śrub,
    > to trzeba mu pomóc fizyką, i uruchomili napęd, i koło odpadło...

    To mi się nie dodaje, skoro odkręcili nie wszystkie, tylko większość
    śrub, w dodatku wg opisu był sam (więc nie mógł być przy kole, i
    naciskać gaz).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2020-07-08 15:47:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 Jul 2020 14:41:55 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To mi się nie dodaje, skoro odkręcili nie wszystkie, tylko większość
    > śrub, w dodatku wg opisu był sam (więc nie mógł być przy kole, i
    > naciskać gaz).

    Qrde, może mistrz odkręcał nie tylko śruby mocujące bęben do piasty ale
    też śruby mocujące obręcz bębna do jego reszty (dzielony bęben)?
    Wtedy ciśnienie w oponie mogło by zrobić swoje :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-07-08 16:49:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1ake5tbrfguhy.5ie89xyqe7ri.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

> [...]
    > piasty ale też śruby mocujące obręcz bębna do jego reszty
    > (dzielony bęben)? Wtedy ciśnienie w oponie mogło by zrobić swoje

    a może śruby mocujące bęben do piasty pomagały ściskać dzielony bęben a
    jak je odkręcił to pozostałe śruby się urwały??? Kupy się nie trzyma.

  • 6. Data: 2020-07-08 17:27:48
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-08 o 16:49, PiteR pisze:

    > a może śruby mocujące bęben do piasty pomagały ściskać dzielony bęben a
    > jak je odkręcił to pozostałe śruby się urwały??? Kupy się nie trzyma.

    Pisał typowy dziennikarz czyli człowiek nie znający się na tym
    o czym pisze. Jeżeli odkręcali tylko "śrub mocujących koło do bębna
    osi" to po zerwaniu nie odkręconych śrub kół nie miało prawa plecieć
    "rozrzucając jej części". Bez rozrzucania jeśli nim zakręcili
    mogło spaść i kogoś przygnieść czy połamać.
    Pewnie chcieli to załatwić bez ściągania koła i odkręcili śruby
    spinające felgę w jeden element. Ktoś podał ciśnienie żeby łatwo
    zeszło a to wystrzeliło.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-07-08 21:06:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f05e6a0$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    user RadoslawF pisze tak:

    > Pewnie chcieli to załatwić bez ściągania koła i odkręcili śruby
    > spinające felgę w jeden element. Ktoś podał ciśnienie żeby łatwo
    > zeszło a to wystrzeliło.

    a widzisz Ty masz recht. Przykombinowali pewnie bez ściągania koła.

  • 8. Data: 2020-07-09 09:55:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-08 o 21:06, PiteR pisze:
    > in <news:5f05e6a0$0$517$65785112@news.neostrada.pl>

    > a widzisz Ty masz recht. Przykombinowali pewnie bez ściągania koła.

    Czy można prosić o rozrysowanie tego na obrazkach? :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2020-07-09 10:52:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.07.2020 o 09:55, Liwiusz pisze:

    > Czy można prosić o rozrysowanie tego na obrazkach? :)

    Felga może być z jednego kawałka metalu albo skręcana z 2-3 elementów,
    np. tak:
    http://www.felgi.pl/gfx/Articles/felga-nemesis-assem
    bly.jpg

    Jeżeli ktoś odkręcił te śruby w czasie, kiedy w oponie było ciśnienie,
    to ... moje kondolencje.

    No chyba że w ogóle felga była już rozwalona i trzymała się w całości
    tylko na tych śrubach łączących ją z piastą... Ale jakoś wątpię.

    MJ

  • 10. Data: 2020-07-09 12:02:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f06dad8$0$525$65785112@news.neostrada.pl>