eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › koniec GVO
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2010-03-12 10:39:45
    Temat: koniec GVO
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    za onetem:

    W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą się także
    wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" o
    unijnej dyrektywie.


    Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny,
    zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez
    utraty gwarancji producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też
    na sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł taniej
    zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór wśród marek w
    salonach.



    Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać
    zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld
    zł rocznie.


    Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc
    baranki :)

    --
    Picasso



  • 2. Data: 2010-03-12 10:48:11
    Temat: Re: koniec GVO
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>



    Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal
    uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu na
    Honde. Multibrandowa grupa Kroymans tez sobie w kryzysie nie poradzila i jej
    wielkie, szklane salony zieja pustka...

    --
    Picasso



  • 3. Data: 2010-03-12 11:00:25
    Temat: Re: koniec GVO
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hnd2pp$7a2$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    >
    > Dodam jeszcze, ze salony multibrandowe sie nie sprawdzily. Karlik planowal
    > uruchomic taki salon w podpoznanskim Baranowie ale zdecydowal sie w koncu
    > na Honde.

    A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
    Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?


  • 4. Data: 2010-03-12 13:39:02
    Temat: Re: koniec GVO
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hnd29u$67t$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > za onetem:
    > W autach będzie można montować tylko oryginalne części, skończą
    > się także wielomarkowe salony samochodowe - informuje "Dziennik
    > Gazeta Prawna" o unijnej dyrektywie.

    > Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek
    > motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach
    > nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji
    > producenta. Rozporządzenie, znane jako GVO, zezwalało też na
    > sprzedawanie kilku marek aut w salonach. Dzięki temu klient mógł
    > taniej zapłacić w warsztatach za części i miał większy wybór
    > wśród marek w salonach.

    Z tym ze o ile pamietam, to to rozporzadzenie zakazywalo
    zakazywania.
    A teraz znow bedzie mozna wprowadzac ograniczenia i w serwisach i
    wylacznosci w umowach z dealerami.

    Ja tam mysle ze dealer z wysoka sprzedaza bedzie tolerowany nawet
    jak bedzie wielobrandowy.
    Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie
    "nie do odrzucenia".

    > Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma
    > zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich
    > kierowców ok. 3 mld zł rocznie.
    > Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze
    > krocej strzyc baranki :)

    To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.

    J.


  • 5. Data: 2010-03-12 19:18:01
    Temat: Re: koniec GVO
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    P_ablo pisze:

    > Trzeba dbac o koncerny samochodowe i ASO. Teraz beda jeszcze krocej strzyc
    > baranki :)

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Skoro to państwa zostały obecnie współwłaścicielami koncernów
    samochodowych poprzez gigantyczne dopłaty i subwencje, to trzeba dbać o
    wartość swoich firm :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Toyota Corolla 1.3 sedan '97
    Hyundai Atos 0.9 nanovan '00


  • 6. Data: 2010-03-13 11:12:47
    Temat: Re: koniec GVO
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:hnd3bi$ooq$1@news.onet.pl...
    >
    > A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
    > Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?

    Chyba jeszcze Jaguar. Nie jestem pewien, ale jakis czas temu odstawialem do
    nich landryne na serwis i kazali podprowadzic tam gdzie robia Volvo. Dzialy
    sprzedazy i salony sa osobno.

    --
    Picasso



  • 7. Data: 2010-03-13 11:14:53
    Temat: Re: koniec GVO
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hndcl5$jp6$1@news.onet.pl...
    >
    >
    > Choc moze i on dostanie ciekawe propozycje .. a moze nawet i takie "nie do
    > odrzucenia".


    Wydaje mi sie, ze takie do tej pory byly... Za stosowanie jakis
    alternatywnych czesci dealer byl w jakis sposob nieoficjalnie szykanowany.



    > To rozporzadzenie chyba od poczatku mialo jakas date waznosci.
    >

    Sprawdzali co sie bedzie dzialo - taki okres probny.

    --
    Picasso





  • 8. Data: 2010-03-13 23:47:42
    Temat: Re: koniec GVO
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hnfp4m$t3c$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:hnd3bi$ooq$1@news.onet.pl...
    >>
    >> A ten na Malcie to nie jest multibrandowy?
    >> Volvo, Landrover, Honda, nie wiem czy nie coś jeszcze - mało?
    >
    > Chyba jeszcze Jaguar.

    O widzisz.
    A GVO to bzdura, nie tylko nie jest wycofane, to jeszcze będzie poszerzone.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: