  • 21. Data: 2021-03-16 18:46:24
    Temat: Re: które tel nagrywały rozmowy?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wymień swoją listę niezbędnych i przydatnych.
    1. telefon. telefon? a ze smartfonem nie było aplikacji? Była, ale z
    każdym inna, a ja chcę tą do której sie przyzwyczaiłem
    2. terminarz. widget, który wyświetla najbliższe zadania, spotkania. te
    które ja chcę, ( a nie np że zbliża się wielki piątek) i tak działa jak
    ja chcę
    3. zegar. taki a nie inny, z takim a nie inaczej dziajającym alaramem
    4. podgląd kamer. dwa różne programy, mam dobry powód żeby tak było
    5. kalkulator, taki a nie inny, bo chcę ten sam do wszystkich telefonów.
    6. latarka. że jak? a no tak, ze ma działać, bez załączania telefonu,
    uaktywniana przyciskiem. mi5 potrafi, s10, musi mieć aktywny ekran
    7. Bank
    8. bank
    9. nawigacja. a google maps nie wystarczy. w mi5 nie miałem google maps,
    po kija google ma wiedzieć gdzie jestem, podawać położenie innym programom.
    10. ARC
    11. Skaner dokumentów. robię fotkę kartce a4 pod dowlolny kątem,
    otrzymuję prostokąt z kartką a4 bez marginesu.
    12. duo. tak żeby działały wideorozmowy. przydaje sie
    13. klawiatura. że jak? A no tak, ze piszę i dytkuję jednocześnie. a
    znam tylko jedną która na to pozwala
    14. odtwarzacz wideo. bez rekalm, potrafi działać w tle
    15. pokazywaczka obrazków. ta sama na kazdym telefonie.
    16. ipla
    17. meteo.pl
    18. mobywatel
    19. mobilet
    20. olx
    21. serwer ftp
    22. total commander
    23. Youtube bez reklam
    24. przedglądarka inrernetowa, moja ulubiona
    25. program do geochachingu. Taka zabawa terenowa.
    26. powinien być pierwszy: LAuncher. z szufladą góra dół.
    27. czytnik książek
    28. słownik, bogaty, offilne
    29. Program do obsługi sonofów, obsługa kotłów gazowych
    skaner kodów qr, usuwanie aplikacji systemowych, coś do obsługi obd2,
    vnc viewer, gsminfo/wifi info, twrp, quick dial (jak nie ma w systemie)
    czasami zainstalowane jak potrzebne:
    legimi Yanosik miernik dzwięku, światła, czytnik pdf, play24, 9gag,
    messenger lite, szkicownik.
    pierdylion programów służących do ingerencji w soft telefonu. wymieniony
    twrp - to podstawa i czasem wystarczy, czasem nie. nie są na codzień
    używane. accu batery, program do mindstormsów, arduino, odczyty ze
    stacji pogodowej (teraz mam przez www.
    Zabawki. wszelkiej maści. szkoda czasu na wymienianie. bardzo szybko
    przemijająca moda. ale pamietam ze wiele czasu poświęciłem (z dziećmi)
    na robienie stereo-fotografii i pokazywaniu ich seniorom przez pseudo VR
    google cardboard.
    Reasumując. jak nie potrzebujesz większości z tego co wymieniłem - nie
    używaj smartfona. jak jesteś w stanie korzystać tylko z tego co daje
    producent, gratuluję elastyczności i zdolności adaptacyjnych.

    ToMasz

  • 22. Data: 2021-03-16 19:38:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-16-marca-2021 o 18:46, ToMasz pisze:
    > jak nie potrzebujesz większości z tego co wymieniłem - nie używaj smartfona.

    To wszystko robisz smartfonem?

    Jakiej wielkości?

    Czym ty się zajmujesz?

    Dlaczego się tak męczysz? ;-)

  • 23. Data: 2021-03-16 22:42:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.03.2021 o 19:38, _Master_ pisze:

    > To wszystko robisz smartfonem?
    >
    > Jakiej wielkości?
    >
    > Czym ty się zajmujesz?
    >
    > Dlaczego się tak męczysz? ;-)
    1/3 to programy które idą ze mną ze smartfona na smartfon. nie często
    zmieniam urządzenia, ale raz na jakiś czas trzeba. dla wielu z Was,
    telefonowanie, nie wiąże się z użyciem aplikacji, ale to kwestia chęci
    pojmowania lub jej braku. dla mnie to apka - nad którą ja panuję, a nie
    ktoś mi ją narzuca. czy to męczenie? raczej wygoda ze zmieniam sprzęt,
    exynos, kirim snapdragon, a klikanie zostaje po staremu
    bank, kamery, zdalne sterowanie - z jednej strony wygoda, z drugiej mam
    za mało pieniędzy żeby to wszystko miec w dupie, albo od tego miec ludzi.
    skanowanie telefonem. jak szybko prześlesz obraz tekstu na kartce?
    fakturę, coś tam do zapłacenia. Możesz pamiętać o tym i zrobić to jutro,
    a ja wolę natychmiast, już, aby zrobić zapomnieć. przesłać to w
    formie... "męcz się z odczytaniem" czy jako ładny "skan"?
    Wspomniane gdzie indziej czytanie, dla mnie jest wygodniejsze na
    smarfonie. traktuję to jak szpaltę w gazecie. nie muszę miec.... palca,
    zakładki, która ułatwia trzymanie lini. nie muszę miec światła, okularów
    (bo mogę powiekszyć czcionkę)... może 7 cali byłoby nieco lepsze, ale 5
    z hakiem - jest w 100% wystarczajace. Wiedźmina czytałem na siemensie
    i780 (jakieś 3 cale)
    Mam mi5 5.15 cala i przesiadam się na s10e, nieco mniejszy telefon nieco
    większy ekran. BARDZO zależy mi na tym aby telefon był względnie mały.
    Ogólnie życiowo, lubię korzystać w jak nawiększym procencie z tego co
    mam. Dla każdego z nas oczywiste jest że korzystamy ze wszystkich biegów
    w aucie, ale już nie takie oczywiste że znamy każdy program w
    smartfonie. JA WOLĘ ich nie mieć, niż mieć i nie wiedzieć do czego
    służą. W rowerze wolę mieć 8 biegów i z każdego korzystać, niż 27
    biegów, korzystać z 14stu. chcę, biorę, kupuję tylko tyle ile mogę
    wykorzystać, i korzystam z tego tak mocno jak się da. a w każdym razie
    do tego dążę.

    ToMasz

  • 24. Data: 2021-03-17 04:11:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:604e4b6c$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    user _Master_ pisze tak:

    > Ja osobiście mam wstręt do Androida.

    Sprzęt to sprzęt. Trzeba szybko kupić telewizor bez Androida bo
    niedługo nie będzie już takich.

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 25. Data: 2021-03-17 10:06:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu wtorek-16-marca-2021 o 15:36, J.F. pisze:

    >Miałem kilka SE np. K800 C510. On potrafił odtwarzać MP3
    >A jaki poręczny i miał slot na kartę pamięci ;-)

    Nie nie - smartfon potrafi czytac tekstowe e-booki.

    Mialem SE K510 i K550 - ogolnie sobie bardzo cenilem - prawie
    smartfon.
    (K550 lepszy).
    Ale jednak troche ubogi.

    >Co oprócz czytania eboków?

    A programy pytasz?
    Bankowe (choc chyba wolalbym aby mi banki apek nie wciskaly),
    gieldowe.

    Nawigacja do samochodu, janosik.

    Troche map/trackerow turystycznych - czy chocby zwykly kompas - choc
    akurat to tak sobie dziala.

    Notatki, kalendarz.

    Whats up - tzw "spolecznosciowych" progamow nie lubie, ale ludzie
    ogolnie przeciez lubia, to moga ich nawciskac.

    Rower miejski, hulajnogi - choc prawde mowiac, to jeszcze nie
    korzystalem :-)

    Jak dojade.

    Program telewizyjny.

    Troche narzedziowych - np skaner wifi (poleci ktos dobry ?).

    Troche gier.

    Teraz mam troche do nauki jezykow.

    no i youtube dla rozrywki, czy inne filmy przez przegladarke ...

    Cos do samochodu ...
    I jeszcze troche do coraz ciekawszych zabawek, choc to zabawki
    przeciez dla dzieci ..

    J.

  • 26. Data: 2021-03-17 13:56:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-16 o 11:14, _Master_ pisze:

    > W każdym z posiadanych urządzeń z androidem
    >
    > I nie szkoda Ci oczu?

    Wolę czytać niż spoglądać w chmury lub telewizor.

    > Czytasz w drodze do pracy? W domu, w łóżku?
    > Musisz mieć ten czytnik cały dzień przy sobie?

    Ten tak.
    Drugi używam tylko w domu.
    To 10 calowy tablet, wygodny do skanowanych gazet.

    > Nie masz innego bardziej przyjaznego choćby tabletu do czytania?

    Mam. Ale 10 cali nie mieści się do kieszeni koszuli jak 5 calowy fon.

    > Może nie rozumiem. Może jestem spaczony 20 letnim patrzeniem się w DUŻE
    > monitory i nie wyobrażam sobie korzystania dziś tylko ze smartfona.
    > Że tak można żyć i wszystko robić na nim?
    > Nie mieć blaszaka czy choćby bardziewiastego laptopa?

    Z tym to się zgadzam. Poza telefonem mam tableta i stado kompów.
    Ale do kieszeni wchodzi tylko telefon.
    A siedząc wygodnie w fotelu nie poczytam na chuj wie ilocalowym
    monitorze od komputera. Za daleko stoi. :-)

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2021-03-17 16:03:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    user _Master_ pisze tak:

    > Czara zaczyna się przelewać i zamiast kupić nowy wypasiony poszukam
    > starego który lubiłem używać i miał funkcje niedostępne w tych
    > najzajebistrzych i bez tego całego gówna fejsbukowego.

    Właśnie testuję prowizorkę na szybkości po taniości.
    Dwa smartfony złożone w kanapkę 69

    Trzeba ciszej mówić wtedy ARW podciąga głosność rozmówcy.
    Od biedy może być.

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 28. Data: 2021-03-17 17:15:29
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 13 mar 2021 o 12:48, PiteR pisze:

    > Jakie pamiętacie telefony (nie smartfony) które nagrywały
    > jeszcze rozmowy bez aplikaci, cudowania, srania w bania?

    MaxCom

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 29. Data: 2021-03-18 07:27:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-16-marca-2021 o 22:42, ToMasz pisze:
> [...]
    > ktoś mi ją narzuca. czy to męczenie? raczej wygoda ze zmieniam sprzęt,
    > exynos, kirim snapdragon, a klikanie zostaje po staremu

    Bardziej chodzi mi o meczenie oczu i użeranie się z dotykiem

    Teraz piszę z 15" laptopa. DUSZĘ SIĘ TU ;-)

    > bank, kamery, zdalne sterowanie - z jednej strony wygoda, z drugiej mam
    > za mało pieniędzy żeby to wszystko miec w dupie, albo od tego miec ludzi.
    > skanowanie telefonem. jak szybko prześlesz obraz tekstu na kartce?

    To Ty jesteś przedsiębiorcą ;-)

    I to małorolnym bo wszystko musisz robić SAM ;-)

    Niech się wypowie jakiś normalny użytkownik który ma pracę, rodzinę
    hipotekę ;-)

> [...]
    > biegów, korzystać z 14stu. chcę, biorę, kupuję tylko tyle ile mogę
    > wykorzystać, i korzystam z tego tak mocno jak się da. a w każdym razie

    W pewnym wieku zaczynasz zauważać że jak coś ważnego robisz "w biegu" to
    GÓWNO oszczędzisz.

    Jeśli chodzi o płatności to staram się jak najwięcej mieć poleceń zapłaty.

  • 30. Data: 2021-03-18 07:29:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-17-marca-2021 o 10:06, J.F. pisze:
    > Nie nie - smartfon potrafi czytac tekstowe e-booki.

    Znaczy nie potrzebujesz SMARTFONA tylko specjalne urządzenie do czytania
    e-booków ;-)