  • 31. Data: 2021-03-18 07:32:40
    Temat: Re: które tel nagrywały rozmowy?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-17-marca-2021 o 13:56, RadoslawF pisze:
    > Wolę czytać niż spoglądać w chmury lub telewizor.

    Twoja głowa wtedy waży 27 kg.

    > Z tym to się zgadzam. Poza telefonem mam tableta i stado kompów.
    > Ale do kieszeni wchodzi tylko telefon.
    > A siedząc wygodnie w fotelu nie poczytam na chuj wie ilocalowym
    > monitorze od komputera. Za daleko stoi.  :-)

    Masz złą ergonomię

  • 32. Data: 2021-03-18 09:55:59
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-18 o 07:32, _Master_ pisze:

    > Twoja głowa wtedy waży 27 kg.

    W dalszym ciągu wolę czytać niż zajmować się pierdołami.

    > Masz złą ergonomię

    Mam dobrą, małe urządzenie przenośne możesz używać
    praktycznie w każdym miejscu a komputera już nie koniecznie.
    Można oczywiście jak w średniowieczu stworzyć jedno jedyne
    miejsce do czytania, tylko po co się uwsteczniać?
    Po za przypadkami tych którzy niespecjalnie czytają książki
    ale wstyd im to przyznać i wynajdują argumenty z dupy na
    udowodnienie swojej racji.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2021-03-18 15:19:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu środa-17-marca-2021 o 10:06, J.F. pisze:

    >Znaczy nie potrzebujesz SMARTFONA tylko specjalne urządzenie do
    >czytania e-booków ;-)

    Niby tak, ale po co mi specjalne, skoro smartfon sobie z tym swietnie
    radzi?

    I ile tych specjalnych urzadzen mam nosic ?

    J.

  • 34. Data: 2021-03-18 18:08:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-18-marca-2021 o 15:19, J.F. pisze:

    > I ile tych specjalnych urzadzen mam nosic ?

    Jedno ;-) ale dlaczego nei może być ukryte w słuchawkach ;-)

    wiem... Zaczyna się robić dziwnie ale tak jest zawsze jak się zada
    pytanie POCOCITO? ;-)

  • 35. Data: 2021-03-19 20:51:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Bardziej chodzi mi o meczenie oczu i użeranie się z dotykiem
    książka: nierównomierne oświetlenie, niepłaska powierzchnia, trzeba
    zmieniać kartki. jakie masz zalety poza brakiem konieczności zasilania?
    Większa powierzchnia? W gazecie masz większą powierzchnię, ale ciętą na
    szpalty. więc ekran telefonu, po za koniecznością zaislania, łączy same
    zalety. Tyle że traktuj to jako moje zdanie. Ty możesz mieć inne.
    JEdnakże wszystkie argumenty przemawiają na moją korzyść, a Ty to
    nazywasz męczeniem wzroku i użeraniem się z dotykiem?

    > Teraz piszę z 15" laptopa. DUSZĘ SIĘ TU ;-)
    komputer to co innego. przy pracy z tekstem istotna jest wielkość w
    pionie. Ty na 15 calach laptopa, po odjęciu belki okna i paska start
    masz 18cm. ja na 6 calowym smartfonie mam 13 cm. to jest właśnie
    zdolność do adaptacji, dobrze pojęta uniwersalność. Oczywiście Ty
    "dusisz" sie przy paru oknach, nie e-booku, ale ja na smartfonie kilku
    okien raczej nie otwieram. idę do 24 monitora pc.

    > To Ty jesteś przedsiębiorcą ;-)
    nie
    > I to małorolnym bo wszystko musisz robić SAM ;-)
    zależy jak na to patrzeć. Jeśli nie robię sam, muszę za to płacić.
    Płacenie komuś, wymusza istnienie całej masy opłat dodatkowych. więc co
    mogę robię sam, legalnie unikając danin dla urzędu skarbowego.
    Rozumiesz? Ktoś kto ma firmę albo robi sam księgowość, albo pracuje
    więcej na księgową, jej zusu, jej urlop, jej szefową itp. Więc lepiej
    nauczyć się wszystkiego co w (przywołanej firmie) możesz zrobić sam. a
    jak do (wspomnianego skanowania) nie musisz używać pcta, z windowsem,
    antywirusem, programem do skanowania (dla każdego skanera innym),
    programem do wysyłania poczty, lub wysyłaniem ze strony www, dla każdej
    domeny inaczej.....
    Facet! Ja Ci "sprzedaje" zajebisty sposób na uproszczenie życia, a Ty
    wyskakujesz z takimi hasłami, że aż boli. nie podoba sie - Twoja
    sprawa. Ale ktytykuj argumentami....

    > W pewnym wieku zaczynasz zauważać że jak coś ważnego robisz "w biegu" to
    > GÓWNO oszczędzisz.
    .. mądrzejszymi i bardziej merytorycznymi.

    > Jeśli chodzi o płatności to staram się jak najwięcej mieć poleceń zapłaty.

    co to ma do rzeczy? Napisz co robisz jak kupujesz przez internet bez
    smartfona. Przepisujesz numer konta, w czasach gdy wszyscy płacą
    blikiem? Autoryzujesz smsem? Najgorszą metodą pod względem oszustw?
    Jak płacisz w sklepie bez smartfona? Kartą? zakleiłes ccv? nosisz ją w
    etui z aluminium?
    Ja się uważam za uparciucha, ciężko mi zmienić przyzwyczajenia. ale nie
    jestem krową i czasem zmieniam poglądy, nawyki. szczególnie jak
    stosowanie ich ułatwia życie i podnosi bezpieczeństwo.

    ToMasz

  • 36. Data: 2021-03-22 15:36:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.03.2021 o 12:48, PiteR pisze:
    > które tel nagrywały rozmowy?
    >
    > Jakie pamiętacie telefony (nie smartfony) które nagrywały
    > jeszcze rozmowy bez aplikaci, cudowania, srania w bania?
    Samsung SGH-D600 - miałem taki. Nagrywał bardzo ładnie i jak na tamte
    czasy robił całkiem dobre zdjęcia.
    Jacek

  • 37. Data: 2021-03-23 11:06:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-19-marca-2021 o 20:51, ToMasz pisze:
    > a na 6 calowym smartfonie mam 13 cm. to jest właśnie zdolność do adaptacji

    Ciach. Czyścisz mi monitor.

    A używam wielu DUŻYCH monitorów i właśnie mając to porównanie BRZYDZĘ
    się ekranem smartfona ;-)

    W sklepie płacę gotówką, w internecie szybkim przelewem a rachunki
    poleceniem zapłaty.

    A jeśli uważasz płacenie blikiem za bezpieczniejsze to mogę tylko
    współczuć ;-)

  • 38. Data: 2021-03-24 19:21:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.03.2021 o 11:06, _Master_ pisze:

    > Ciach. Czyścisz mi monitor.
    nie. nie czyszczę. W wielu zastosowaniach, innych niż oglądanie filmów,
    właśnie wysokość w pionie jest krytyczna. stąd wzięła się możliwość
    obracania monitorów komputerowych o 90 stopni. Nie wiele monitorów ma
    taką opcje, a faktyczne uzywanie jej to rzadkość. w laptopach - a o tym
    piszemy - to nie możliwe. W każdej książce, szerokość czytania jest
    MNIEJSZA niż wysokość strony. w laptopie nie. gdyż? Gdyż to jest
    zajebiście niewygodne. ja czasem, gdy czytam z ekranu 24 cale,
    szczególnei na głos, dla kogoś, zaznaczam myszką czytaną linie. może dla
    Ciebie jest to dziwne, ale oczy mi czytają o wiele szybciej niż
    wypowiadam słowa.
    a na telefonie? Obrót ekranu, i jest spoko. mam wygodne 13cm w pionie. w
    urządzeniu które i tak i tak noszę. nie w laptopie, tylko w telefonie
    który ma 14cm. to jest 11mm więcej niż stara nokia 6310.

    > A używam wielu DUŻYCH monitorów i właśnie mając to porównanie BRZYDZĘ
    > się ekranem smartfona ;-)
    najpierw napisałeś ze poplułeś monitor. teraz że czegoś używasz więc...
    co to ma do rzeczy? To jest dyskusja? Czym chcesz zjednać oponentów do
    swoich przekonań. tym że czegoś używasz i coś Cię brzydzi? Ja też używam
    24calowego monitora, ale do czytania.... tak średnio się nadaje. nie
    żeby mi coś przeszkadzało, ale z pełnej powierzchni w tej czynności nie
    skorzystam. chyba że jakąś masakrycznie wielką czcionką i po obróceniu o
    90 stopni. nie chce mi się. pisząc, czytając grupę dyskusyjną w
    thunderbirdzie, czytnik zawija mi wiersze pniej więcej po dojściu do 40%
    szerokości ekranu. i tak jest dobrze.

    > W sklepie płacę gotówką, w internecie szybkim przelewem a rachunki
    > poleceniem zapłaty.
    nikt nie mówi że masz zmieniać przyzwyczajenia. ale znowu - jaki sens ma
    chwalenie się tym? Płacenie gotówką jest warte pochwały, tylko ze
    cholernie mało wygodne. choćby z konieczności targania portfela, który
    to raczej nie jest trzymany w dłoni, a kieszeń niewygodnie wypycha.
    Szybki przelew też wygodny nie jest. potwierdzić to musisz.... smsem, co
    jest uważane za najgorszą metodę z możliwych.

    > A jeśli uważasz płacenie blikiem za bezpieczniejsze to mogę tylko
    > współczuć ;-)
    a mógłbyś napisac, albo dać linka do artykułu wyjaśniającego zagrożenia
    wynikające z użycia tej metody. Ale możesz współczuć, bo Ci nie zależy
    na tym aby adwersarz zmienił zdanie, zależy Ci na wyśmianiu głupka.

    przeczytaj ten cały list, matce, żonie, kochance, komuś kto nie ma
    bladego pojęcia o tym co się dzieje na usnecie, i zapytaj czy wg nich
    jestem takim głąbem którem warto współczuć. A jak nie masz komu
    przeczytać, to pomyśl dlaczego....

    Gorąco pozdrawiam

    ToMasz