  • 11. Data: 2023-01-31 15:22:03
    Temat: Re: latarnia
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 31.01.2023 o 12:49, Michał Jankowski pisze:
    > Potwierdzam, że świecą - ale mają wiatrak...

    Bez wiatraka też https://www.szebnie.pl/galeria/64593/5107123/1974643
    Choć chyba nie zdarzyło mi się przechodzić nad ranem by wiedzieć czy
    starcza na całą noc. Ale późnym wieczorem jeszcze świecą, w tym 1
    listopada kiedy ruch jest większy więc w trybie maksymalnej mocy były
    dłużej niż zwykle.
    Podobno mają 2000 lumenów. Podejrzewam, że te z oferty podobnie czyli są
    odpowiednikiem 115W żarówki a nie mają 115W. No i teraz to się zaczyna
    teoretycznie spinać, zwłaszcza jeśli przyjąć że te 14 godzin mają
    świecić w trybie zmniejszonej mocy.

    --
    SW3

  • 12. Data: 2023-01-31 15:43:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Jan 2023 12:49:06 +0100, Michał Jankowski wrote:
    > Po wsiach stoją takie lampy:
    > https://goo.gl/maps/AQXobv6mr4ZnFho29
    >
    > Potwierdzam, że świecą - ale mają wiatrak...

    Duzy panel, i wiatrak, i nieznaną moc .. i wysoką cenę :-)

    ... taaa

    https://allegro.pl/oferta/latarnia-uliczna-500w-lamp
    a-solarna-panel-uchwyt-10619716721

    Moc 500W ... RoMan ma racje i to kolejne pmpo - czyli moc rownowaznej
    zarówki?

    Czy to "Lampa typ 500W". Nie mylic z mocą?

    Hm, ale na ulice to chyba sa jakies przepisy/normy, ktore trzeba
    spelnic ?

    https://www.ozesklep.pl/lampy-solarne-c-32.html

    I tu ceny 10-13 tys zl.

    https://www.ozesklep.pl/lampa-uliczna-autonomiczna-h
    ybrydowa-hlsu-1001-solar-solution-p-221.html

    Moc 40W ... "(odpowiednik tradycyjnej lampy sodowej 120W-150W)"

    No, ciekaw jestem jak z tym ostatnim.

    - moc panela - 2 x 190W
    - turbina wiatrowa o mocy 300W lub 600W i prędkość ładowania 2,5 m/s
    - akumulator - 180Ah-200Ah/12V

    I to chyba moze dzialac ... przez 4 złe noce :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-01-31 18:01:32
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 31.01.2023 o 15:43, J.F pisze:

> [...]
    > - akumulator - 180Ah-200Ah/12V
    >
    > I to chyba moze dzialac ... przez 4 złe noce :-)

    U mnie na wsi zamontowali 37W LED i muszę stwierdzić że stare sodówki były
    ciemniejsze ale to głównie z powodu matowo-żółtych
    kloszy i skorodowanych odblasów.
    Niewiem jak będzie z kilka lat ale obecnie jest dużo jaśniej
    niż na starch lampach ale one są normalnie zasilane z 230VAC nie OZE.

    Z mocą LEDów jest jeszcze zabawniej bo jak zamontowano 20 LED 5W
    to piszą często lampa LED 100W ale pobór mocy 25W ma na tabliczce.
    Wszystko się zgadza bo LEDów jest na 100W ale świecą tylko 25W
    dzięki czemu jest zapas na chłodzenie...
    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2023-01-31 18:12:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    [...]

> [...]
    > Wszystko się zgadza bo LEDów jest na 100W ale świecą tylko 25W
    > dzięki czemu jest zapas na chłodzenie...

    Wszyscy kłamią, jak twierdzi dr House.

    Do 25W nie jest wymagane PFC przy oświetleniu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2023-02-02 20:36:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/01/2023 22:42, J.F wrote:
    > Autonomiczna latarnia, bez zasilania, z panelem slonecznym.
    > Jak myslicie - w ilu miejscach przesadzają?

    Tak trochę dygresja:

    Pod domem stoją mi 3 latarnie "autonomiczne". Mają panel, wiatrak i
    światło ledowe. Typowa latarnia drogowa. Wysoka, jak każda inna.

    Działają cała noc, choć w miesiącach zimowych "cała noc" zależy od
    pogody. Latem nie ma problemu. Są zaskakująco jasne.

    Natomiast mają wadę: permamentnie się psują. Przestają kompletnie
    działać, ktoś tam coś naprawia i działają znowu.

    Innymi słowy: sam panel bieda. Z wiatrakiem bieda mniejsza i nawet daje
    radę zimą, choć ciągle jeszcze nie w 100%. Jakość kiepska.

  • 16. Data: 2023-02-02 21:07:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Feb 2023 20:36:28 +0100, heby wrote:

> [...]
    >
    > Innymi słowy: sam panel bieda. Z wiatrakiem bieda mniejsza i nawet daje
    > radę zimą, choć ciągle jeszcze nie w 100%. Jakość kiepska.

    Obawiam się, ze była do najtansza latarnia w przetargu,
    a teraz naprawia dostawca na swoj koszt - bo sie gwarancja/rekojmia
    nie skonczyla.

    Ale ... "cos naprawia", czy wymienia calość?

    J.

  • 17. Data: 2023-02-02 21:32:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/02/2023 21:07, J.F wrote:
    > Ale ... "cos naprawia", czy wymienia calość?

    Coś grzebią, raz na dole za panelem, raz na górze w okolicy światła.

    Ogólnie częściej działają niż niedziałają, ale awaryjność na poziomie
    "kilka razy w roku" uznaję za skandaliczną.

  • 18. Data: 2023-02-03 00:48:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Feb 2023 21:32:07 +0100, heby wrote:

    > Coś grzebią, raz na dole za panelem, raz na górze w okolicy światła.
    >
    > Ogólnie częściej działają niż niedziałają, ale awaryjność na poziomie
    > "kilka razy w roku" uznaję za skandaliczną.

    Ja tez, bo ... to sie przestaje oplacac.
    Tzn biznesowo, bo prywatnie ... tez za czesto.

    J.