  • 21. Data: 2023-03-07 09:05:16
    Temat: Re: nieczytelny dysk zewnętrzny
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 07.03.2023 o 06:57, Mirek Ptak pisze:
    > [...]
    >
    > Nie chodziło o formatowanie, tylko o to jakie pliki na tak
    > sformatowanym dysku się da umieścić :)
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Sugerujesz że po włożeniu  do usb pena 5GB i wybraniu "formatuj" Windows
    daje do wyboru opcję FAT32?

    Tu chyba masz rację, telewizyjny tuner przy nagrywaniu filmów FHD czy
    UHD dzieli je na mniejsze pliki.

  • 22. Data: 2023-03-07 15:02:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 07.03.2023 o 09:05, Trybun pisze:

    > Sugerujesz że po włożeniu  do usb pena 5GB i wybraniu "formatuj" Windows
    > daje do wyboru opcję FAT32?

    Jak najbardziej - przed chwilą

    https://ibb.co/2S6wHz9

    I nie dość, że daje to jest to opcja domyślna.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 23. Data: 2023-03-08 15:45:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > ZTCP u mnie exFAT nie był obsługiwany przez WXP.

    U mnie był, po doinstalowaniu odpowiedniej łatki, dodającej obsługę
    exFAT w Windows XP.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 24. Data: 2023-03-08 15:45:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 06.03.2023 o 10:41, Trybun pisze:
    > Sporo urządzeń wręcz wymaga danych z nośnika sformatowanego pod FAT32.
    > Natomiast nie mam pojęcia jak wygląda instalacja systemu na nośnikach
    > zewnętrznych USB, czy w ogóle jest to możliwe?
    Jest w opcji Windows To Go -
    <https://www.komputerswiat.pl/poradniki/programy/win
    dows-10-to-go-tak-stworzysz-przenosny-windows-dla-ka
    zdego/x62b22f>

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 25. Data: 2023-03-12 09:40:45
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 08.03.2023 o 15:45, Krystek pisze:
    > Jest w opcji Windows To Go -
    > <https://www.komputerswiat.pl/poradniki/programy/win
    dows-10-to-go-tak-stworzysz-przenosny-windows-dla-ka
    zdego/x62b22f>

    > K.

    Czyli jak piszą powyżej - można, jednak nie jest to taka prosta sprawa
    jak normalna instalacja.

  • 26. Data: 2023-03-12 09:41:38
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 07.03.2023 o 15:02, Mirek Ptak pisze:

    > Jak najbardziej - przed chwilą
    >
    > https://ibb.co/2S6wHz9
    >
    > I nie dość, że daje to jest to opcja domyślna.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Też sprawdziłem, i jak widzę jest to możliwe, jednak pod warunkiem że
    ten dysk jest już sformatowany jako FAT32. Gdy będzie inny format to już
    F32 nie będzie do wyboru. Nowo kupowane obecnie dyski z reguły są już
    sformatowane jako NTFS, tak że przy próbie formatowania nie zobaczymy
    opcji FAT32.

  • 27. Data: 2023-03-16 08:14:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie jest, np. u QNAP lub Synology musisz wykupić płatną apkę do obsługi exFAT.

    -----
    > system exFAT jest widziany i obsługiwany także w linuksach, androidach i niektórych
    systemeach embedded.

  • 28. Data: 2023-03-16 15:35:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 mar 2023 o 15:45, Krystek pisze:

    > U mnie był, po doinstalowaniu odpowiedniej łatki, dodającej obsługę
    > exFAT w Windows XP.

    Nie było kłopotów? Pod DOSem (WinDOSem -- W95, W98, WME) dałem
    dostęp do NTFS, ale skutki były takie sobie, żeby nie napisać,
    że porażające... Pod W10 też nie korzystam z extFAT, gdyż brak
    mi narzędzi do obsługi extFATalnych FSystemów...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 29. Data: 2023-03-17 11:58:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Mar 2023 15:35:43 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > że porażające... Pod W10 też nie korzystam z extFAT, gdyż brak
    > mi narzędzi do obsługi extFATalnych FSystemów...

    Od Win 7 w górę obsługa exFAT jest natywna.
    W zaktualizowanym XP jest taka sama, bezproblemowa.

    NTFS to nieco inny temat ze względu na dodatkowe atrybuty, transakcje,
    kopie FAT i inne rzeczy, których nie ma w DOS (8+3, ASCII w FAT), więc
    obsługa tegoż w DOSie to tylko proteza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2023-03-17 13:20:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 mar 2023 o 11:58, Adam pisze:

    > Od Win 7 w górę obsługa exFAT jest natywna.
    > W zaktualizowanym XP jest taka sama, bezproblemowa.

    Czym zmieniać rozmiar extFAT?

    > NTFS to nieco inny temat ze względu na dodatkowe atrybuty, transakcje,
    > kopie FAT i inne rzeczy, których nie ma w DOS (8+3, ASCII w FAT), więc
    > obsługa tegoż w DOSie to tylko proteza.

    NTFS nie ma FAT -- ma coś innego. ;)

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'