  • 1. Data: 2013-04-30 12:54:35
    Temat: nju - co to jest?
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    czy nju to jest wlasnie tani brand Orange?

    nju.pl ...twoja przegladarka nie jest obslugiwana Fire 3.x....wiec
    rezygnuje...i nagle mozna wyswietlac strony. wQ mnie takie podejscie
    powinni tak robic strony aby byly bez wodotryskow/orgazmotronow.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-04-30 13:27:43
    Temat: Re: nju - co to jest?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-30 12:54, a...@p...pl pisze:
    > czesc,

    NTG: pl.misc.telefonia.gsm

    > czy nju to jest wlasnie tani brand Orange?

    Tak.

    > nju.pl ...twoja przegladarka nie jest obslugiwana Fire 3.x....wiec
    > rezygnuje...i nagle mozna wyswietlac strony. wQ mnie takie podejscie
    > powinni tak robic strony aby byly bez wodotryskow/orgazmotronow.

    Konno też nie wszędzie dojedziesz, uległeś głupiej modzie retro, to
    masz. Nie mam zamiaru nie mieć możliwości oglądania nowoczesnych stron z
    uwagi na jakichś *rzekomych* geeków.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-04-30 19:01:11
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Tak.

    Baaardzo tani, sądząc po wyglądzie strony :P

    > masz. Nie mam zamiaru nie mieć możliwości oglądania nowoczesnych stron z

    Strona "nju" nowoczesna? Bwahahah... poprawiłeś mi humor :)) Sołtys z
    Kozidupic lepsze pisze.

    > uwagi na jakichś *rzekomych* geeków.

    A ja nie mam zamiaru dobierania przeglądarki, bo się informatykowi
    tworzącemu ją nie chciało zadbać trochę o jakość kodu. Nic nie stoi na
    przeszkodzie, aby tak napisać stronę, aby i ci co chcą wersję nowoczesną,
    jak i ci, co z jakiegoś powodu nie chcą, lub nie mogą, mogli z tego
    skorzystać.
    Ile stron mi pod Operą chodzić nie chciało - a wystarczyło zmienić
    identyfikację przeglądarki (nawet na webGG za czasów, kiedy ponoć Opera była
    tam nieprawomyślna) i proszę, chodzi (nie zawsze, ale przeważnie). Nawet pan
    Gogacz ze Szczecina z nieistniejącą już stroną www.drawa.pl (teraz jest tam
    jakiś pochrzaniony katalog stron WWW) nie dał rady opcji "Maskuj się jako
    MSIE". Odsyłam do lektury Osiołków, strona http://osiolki.net/ (nie dodawać
    www przed nazwą) nadal istnieje, choć już nie działa czynnie, tam jest to
    opisane szerzej, co się działo.
    Właśnie wrzuciłem na walidator kod HTML, jako HTML5 nawet nie tak bardzo,
    ale zaznaczyłem, że ma coś więcej pokazać, kod rozpieprzony, jak bambetle u
    cyganki w tobołku, CSS (sądząc po tym, co podał walidator) to chyba na
    zaliczenie studenciak po najdalej 2 roku pisał, wizualnie strona jest bardzo
    bylejaka. W żadnym razie nie ośmielę się nazwać jej nowoczesną. Dla mnie ona
    zasługuje najwyżej na zostanie stroną niedzielnego jarmarku w Bździkotach
    Brązowych i tam by jak najbardziej pasowała.

  • 4. Data: 2013-04-30 22:12:17
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2013-04-30 19:01, Anerys pisze:

> [...]
    > bambetle u cyganki w tobołku, CSS (sądząc po tym, co podał walidator) to
    > chyba na zaliczenie studenciak po najdalej 2 roku pisał

    Nie znasz się ;-) znaczy się trendy nie jesteś. Teraz ma być nieważne
    jak, byle szybko i (podobno) skutecznie. Metafora taka.

    Ciul z tym, że zajmuje megabajty kodu i syfu. Działa?

    Ostatnio u mnie młody admin zdziwił się, że go opierdalam, ponieważ
    zastosował OSPF na routerze u klienta, co by prosty backup łącza
    zapewnić. Wytoczył armatę na muchę. Czort z tym, że żre zasoby. Kto by
    się dziś takimi pierdołami przejmował...

    --
    Ślązak

  • 5. Data: 2013-05-01 00:00:18
    Temat: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Dnia 2013-04-30 12:54, Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > czesc,
    >
    > czy nju to jest wlasnie tani brand Orange?

    I wszystko wskazuje, że chyba będzie to chodzić (nie licząc przenosin)
    na numeracji 690 (dawniej NMT):

    BOK 690 610 610 (BTW z nju 5 PLN/połączenie ;-))
    Sklep 690 300 400

    http://www.njumobile.pl/obsluga

    Ale np. poczta 501 501 501 czy CSD 501 80 80 80, 501 800 800
    są zupełnie pomarańczowe :-).

    <http://www.njumobile.pl/b/articles/cennik/cennik-us
    lug-w-ofercie-nju-z-rachunkiem.pdf>

    Z innych ciekawostek cennikowo-numeracyjnych (częściowo wspólnych z
    innymi Pomarańczowymi taryfami):

    1) Z AUSów są wymienione jedynie 19491, 19493 za 1,98/min.

    2) Jest cena na pagiery bezabonamentowe 06422x 4,15/min (działa to
    jeszcze w realu?)

    3) Infolinie
    0-0800 000 000 - 800 999 999
    0-800 000 000 0 - 800 999 999 9
    800 000 000 00 - 800 999 999 99
    opłata za minutę połączenia liczona zgodnie
    z opłatą do sieci stacjonarnej w posiadanym
    przez Abonenta planie taryfowym lub

    Chyba rozchodzi się w każdym przypadku o 00800 z 6, 7 bądź 8 cyframi po
    kierunkowym jak np. tu (str. 14)
    <http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/8277/847568
    9.pdf>

    4) Serbia i Czarnogóra to nadal jedno państwo umieszczone na liście
    między Monako a Niemcami (New Yugoslavia?) ;-)

    Co ciekawe w Pomarańczu właściwym ten błąd już gdzieniegdzie naprawili
    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/8261/8459828
    .pdf
    a gdzieniegdzie nie
    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/8277/8475689
    .pdf

    Przemek

  • 6. Data: 2013-05-01 00:22:59
    Temat: Re: To jest nju.life numerów 690(1-6) - dawniej NMT :-)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > I wszystko wskazuje, że chyba będzie to chodzić (nie licząc przenosin)
    > na numeracji 690 (dawniej NMT):
    >
    > BOK 690 610 610 (BTW z nju 5 PLN/połączenie ;-))

    To wygląda na Całkiem Zwyczajny Numer. Może trzeba wziąć Red Bulla
    i stamtąd dzwonić za darmo, jak Do Wszystkich?

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2013-05-01 01:00:41
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości

    > Nie znasz się ;-) znaczy się trendy nie jesteś. Teraz ma być nieważne

    Nie znam się, bo to nie ja mam się znać. Z zamierzchłych czasw wiem jednak,
    a do obecnych na pewno w tej dziedzinie nic sie nie zmieniło, najwyżej mogło
    dostać pewnej optymalizacji, ale kosztem czegoś... pewnie wjebanego w obiekt
    kodu, czy jaki inny psi dzyndzel tam wisi. Znać się na tym ma ten, kto tę
    stronę pisze. To nie jest jednak strona Wujka Zdziśka z Parzęczewa, czy
    bliżej Wielkiej Polski - z Promna (z całym szacunkiem dla obu miejscowości,
    nie do nich piłem, tylko do Wujka Zdziśka, któremu takie "cymesy" jeszcze
    ujdą. Takiego kalibru firma, nawet jeśli zajmuje się jedynie produkcją wideł
    do przerzucania krowiego sempiternitu, powinna zadbać o wizerunek. Strona
    ciężka, ładuje się średnio stabilnie...

    > jak, byle szybko i (podobno) skutecznie. Metafora taka.

    Z dawnych lat, kołacze mi się po łepetynie... jak kto dokładniej pamięta,
    plizz, niech przypomni, bo mi się słowa totalnie pokiełbasiły (a zjadłbym
    dobrej kiełbasiorki pod kufelek piweczka) :))... coś w stylu ... dobra,
    poszukałem po necie i znalazłem "Ludzie to lubią, ludzie to kupią. Byle na
    chama, byle dużo,byle głupio.", jakoś tak...

    > Ciul z tym, że zajmuje megabajty kodu i syfu. Działa?

    Tu megabajcik przepływu, tam megabajcik, jeszcze na drugą nóżkę... a potem
    zbiorowe kurwienie, "czemu to pierdolone gówno się tak ślimaczy". Zajebać to
    ja mogę swoje lokalne Wi-Fi (jak trzeba było, to leciało 60-70Mbit/s, a jak
    się sprężyło, to i do setki, fabrycznie mam 144, a łącze od opa 120/10
    (poprawki do Pingwina mi szły 120 niektóre, ale to już po Eth0...)), licząc
    na to, ze inne kanały będą wolne i nie odetnę netu w połowie najbliższej
    okolicy...
    Ale łącza, nawet szkielet, nie są z gumy, przeca to wiemy...

> [...]
    > zastosował OSPF na routerze u klienta, co by prosty backup łącza zapewnić.
    > Wytoczył armatę na muchę. Czort z tym, że żre zasoby. Kto by się dziś

    Tom, wiesz co? W trakcie pewnej dyskusji na pl.misc.elektronika (polecam
    wątek "Magister Inżynier Elektronik", nie tak dawno się przetaczało), padła
    m.in. kwestia, że informatyk po studiach nie potrafił... Usiądź najpierw i
    odstaw piwo... ustawić BIOSu...
    W tym wątku domagałem się, może zbyt drobiazgowo, aby specjalista w jakiejś
    dziedzinie znał jej podstawy, także te "niskopoziomowe". Niektórzy wręcz
    chyba byli obrażeni, bo to starocie, teraz są scalaki, technika cyfrowa, to
    po co elektronikowi znać np. budowę lampy elektronowej, bo inżynierowi
    informatykowi nie potrzeba znać BIOSu. I później mamy takich ancymonów,
    którzy doradzają klientowi... (usiądź po raz drugi) - odłączenie CD-ROMu...
    Aha... w czym? Niedawno jednemu klientowi ręcznie kasowałem UKASH-a, nie
    widział go ani Avast, ani SpyBot S&D, oba z najnowszymi definicjami,
    znalazły tylko jakieś popierdułki. To w tym kompie jakiś "jęformatyk" kazał
    tego CD-ROMa odpiąć... Miałem na szczęście płytę (najnowszy Hiren's Boot
    CD), przywróceniem systemu udupiłem uruchomienie głównego modułu (mam
    wszakże podstawy przypuszczać, że jednak nie, a główny moduł wyleciał, bo
    się przeełnił katalog tymczasowy), odpowiednim narzędziem z płyty wyszukałem
    wszelkie uruchomienia, wywaliłem nieistniejące pliki, oraz uruchomienia (kto
    przyuważy pojawiające sie przez moment uruchomienie LSASS.EXE z konta
    innego, niż systemowe? Taskmanager rulez i oczy też). Wyczyszczone, skan
    Avastem i Spybotem, najnowsze defy, chuja, jakieś małe popierdułki, a
    wlaściwego babola wskazał jako niegroźnego. Ale... stówka za to pękła, mogę
    codziennie takie UKASHe wywalać, mozolna bywa robota, ale lubię to robić.

    Wracając do tego "wiesz co"... Pomyślałem sobie, ze A: zrobić przyjmowanemu
    do pracy informatykowi test - czy zmieni w BIOSie napęd startujący, B; czy
    takiego wira wywali... B może bym darował, ale A: nie... a dyskusja na PME
    mogła by sugerować, że to Pani Woźna Od Mietły powinna to zrobić, a Łun,
    Wjelkji Jęformatyk jest od Wielkich Megaprojektów...
    Dobra, tyle niekrasomówczego pitolenia... ale co ja na to poradzę, że chcę,
    aby specjalista naprawdę znał choć podstawę podstaw swojej wiedzy... Ja
    bowiem wychodzę z załozenia, że nawet najpiękniejszy, najlepszy dom nie
    ustanie, jeśli nie będzie mieć parteru...(Nie pamiętam juz co dokładnie było
    z tym inżynierem z wątku, ale zdaje mi się, że chodziło o nieznajomość prawa
    Ohma (a z tym są powiązane też 1 i 2 prawo Kirchhoffa, IMVAO podstawa
    podstaw elektryki, elektroniki), albo o coś tego pokroju. A potem dymek leci
    z urządzenia, bo się cuś zgrzało, wilgoci złapało i jeeb, dobrze, jak się na
    smrodzie skonczy.

    Ale niech tam, ja pyrtam na to bengalusem fortissimusem (do dziś mi się
    morda śmieje po konwersacjach w języku pewnego stanu w Indiach, a także
    sporego kawałka Bangladeszu, jako ciekawostka, podobnie jak używany w Iranie
    perski, jest on też językiem indoeuropejskim) :)) Trzeba będzie, to się
    skasuje za naprawę takiego szajsu. Tylko, czemu ma na tym cierpieć
    użytkownik?

    PS przepraszam za błędy, których nie wyłapałem przy pisaniu.

  • 8. Data: 2013-05-01 10:11:03
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Dnia 2013-05-01 00:22, Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > To wygląda na Całkiem Zwyczajny Numer. Może trzeba wziąć Red Bulla
    > i stamtąd dzwonić za darmo, jak Do Wszystkich?

    Bo ten nju, wiszrozumiszpan, to miała być podobno taka Pomarańczowa
    Heyah (znaczy Pomarańcz przemalowany dla zmyły na jakiś niepodobny kolor).
    A w Heyah mamy:
    Biuro Obsługi Użytkownika
    *2222 lub 888 00 2222
    1,00 PLN za minutę połączenia krajowego

    :-).

    A jeszcze a propos połączeń z nju boczusiem z "innej" sieci i
    Zwyczajności Numeru
    http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=66765

    Wredna, mechaniczna pomarańcza kasuje w NOG za połączenie z 690610610
    (BOK NJU) 1,50 zł z konta głównego, mimo, że mam włączoną usługę Dzienna
    gadka i środki na koncie promocyjnym!

    NOG oznacza oczywiście bynajmniej Nowe Orange Go, z którego to punktu
    widzenia 690610610 może być tylko albo Całkiem Zwyczajnym Numerem w
    Pomarańczu komórkowym albo Całkiem Zwyczajnym Numerem w innej sieci
    komórkowej krajowej i nijak 1,50 ani za połączenie ani za minutę w
    cenniku za to nie wychodzi :-P.

    Przemek

  • 9. Data: 2013-05-01 12:26:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 01 May 2013 10:11:03 +0200, Przemysław Kowalik napisał(a):
> [...]

    > Wredna, mechaniczna pomarańcza kasuje w NOG za połączenie z 690610610
    > (BOK NJU) 1,50 zł z konta głównego, mimo, że mam włączoną usługę Dzienna

    A propos, jest taki rejestr
    http://www.uke.gov.pl/rejestr-numerow-wykorzystywany
    ch-do-swiadczenia-uslugi-o-podwyzszonej-oplacie-4190

    I tych numerow tam nie znajduje, co jest karygodne :-)

    J.

  • 10. Data: 2013-05-01 12:47:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 May 2013 01:00:41 +0200, Anerys napisał(a):

> [...]
    > m.in. kwestia, że informatyk po studiach nie potrafił... Usiądź najpierw i

    A jest przedmiot "ustawianie Biosu na studiach" ? :-)

    OK, informatyk powinien miec pobiezna wiedze o co tam chodzi, ale w
    szczegolach ... patrz instrukcja, a jak instrukcja jest do d* to caly

> [...]
    > dziedzinie znał jej podstawy, także te "niskopoziomowe". Niektórzy wręcz
    > chyba byli obrażeni, bo to starocie, teraz są scalaki, technika cyfrowa,

    Ale informatyka zrobila sie bardzo szeroka. Specjalista mozesz byc
    niektorych poddziedzinach.

    > po co elektronikowi znać np. budowę lampy elektronowej, bo inżynierowi
    > informatykowi nie potrzeba znać BIOSu.

    Na wszystkim znac sie nie mozesz :-)

> [...]
    > tego CD-ROMa odpiąć... Miałem na szczęście płytę (najnowszy Hiren's Boot
    > CD), przywróceniem systemu udupiłem uruchomienie głównego modułu

    To sie jeszcze udaje ? ostatnie doswiadczenia z Hiren mam mocno
    negatywne .. narzedza sa za to na dyskach instalacyjnych windows.

    > Ale... stówka za to pękła, mogę
    > codziennie takie UKASHe wywalać, mozolna bywa robota, ale lubię to robić.

    Po prostu ... jestes specjalista od UKASHa.
    A Oracla tez potrafisz zoptymalizowac ? :-P

> [...]
    > mogła by sugerować, że to Pani Woźna Od Mietły powinna to zrobić, a Łun,
    > Wjelkji Jęformatyk jest od Wielkich Megaprojektów...

    A ty Wielki Informatyku, potrafisz poprowadzic projekt za 100mln ? :-P

    > Ja
    > bowiem wychodzę z załozenia, że nawet najpiękniejszy, najlepszy dom nie
    > ustanie, jeśli nie będzie mieć parteru...N

    Piekny to on specjalnie nie jest,
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Trzonolinowiec
    http://fotopolska.eu/Wroclaw/b8938,Trzonolinowiec.ht
    ml