  • 41. Data: 2021-06-05 16:40:20
    Temat: Re: no szlag mnie trafi...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Jun 2021 21:07:15 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > A po chwili się znowu loguje. NIe wiem , może sieci traktują GPRS
    > po
    > macoszemu...

    Bo gprs jest powoli wyłączany ze wsparcia u operatorów. M2M
    proponuje jak najszybciej przejść na LTE-NB lub LTE-M. Wdrażanie
    czegokolwiek na gprs jest ryzykowne.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2021-06-06 14:36:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 4 czerwca 2021 o 21:07:24 UTC+2 sundayman napisał(a):

    > A poza wszystkim są problemy z zasięgiem.
    > Nie wiem czemu - czasem modem w środku miasta "znika".
    > A po chwili się znowu loguje. NIe wiem , może sieci traktują GPRS po
    > macoszemu...

    Ale jak to "znika"?
    Przestaje co 5 sekund wysyłać ping?
    Chyba że masz dostęp do rejestrów operatora?
    I jak długa jest ta "chwila"?

    A jak ping to nic dziwnego - gprs na gsm 2G (a być może i na umts) zawsze miał niższy
    priorytet niż gadka.
    Widać jakiś dziadek (albo ja, bo jeden telefon 2g only wciąż noszę) akurat sobie
    wtedy na tym samym bts dzwoni.
    Dawno temu robiliśmy testy gprs jeżdżąc samochodem po DC, dziury były olbrzymie.

  • 43. Data: 2021-06-06 22:39:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale jak to "znika"?

    normalnie. Mam podgląd na serwer, na którym są zalogowane modemy.
    I czasem po prostu nie są widoczne.

    > Przestaje co 5 sekund wysyłać ping?

    On są cały czasy zalogowane do serwera.
    Nie wiem co ile tam coś faktycznie leci.

    > I jak długa jest ta "chwila"?

    różnie. Zazwyczaj niedługo - minuty.

> [...]
    wtedy na tym samym bts dzwoni.
    > Dawno temu robiliśmy testy gprs jeżdżąc samochodem po DC, dziury były olbrzymie.

    tak może być.

  • 44. Data: 2021-06-07 21:23:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Jun 2021 09:04:08 +0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Na jakim telefonie? U mnie się da i zawsze dało, a miałem tych Androidów
    > trochę...

    Na ulefone sie nie da, na LG K6 sie nie da, na samsungu S4 sie nie da,
    a na HTC ... da.

    Mowimy o czyms takim - przychodzi sms z np
    "haslo jednorazowe: ABCD1234"
    i chcesz to haslo zaznaczyc, skopiowac i wkleic do innego programu ..

    J.