  • 21. Data: 2021-09-23 16:54:24
    Temat: Re: pan od ZX Spectrum nie żyje
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Sunday, September 19, 2021, 12:50:53 PM, you wrote:

    > Nie wiem, jak w przypadku innych, ale do ZX Spectrum był dostępny
    > schemat. W tym dokładny opis "Edge connector". Kupowało się układ AY
    > 3-8910 i były 3 kanały generatora modulowane jak się chce. Przetwornik
    > DA też by się dało popędzić bez problemu (aczkolwiek trzeba pamiętać, że
    > w owym czasie były drogie i w $). Do edge connectora można było dorobić
    > klawiaturę, to i pewnie joystick też. Ogólnie można było grzebać, jak w
    > pececie - tylko fantazja, $ i czas ograniczały, nie sprzęt. Były np.
    > stacje dyskietek 3" (nie 3,5"), bez problemy się przerabiało na
> [...]

    Dorobiłem port równoległy do drukarki. Drivery niewiele ponad 100
    bajtów. Obsługiwał LPRINT i LLIST. Zrobiłem też driver do ArtStudio -
    wydruki na pełnej szerokości drukarki 15" z 9-kropkowym (3x3) rastrem
    do udawania skali szarości przy rozdzielczości 60x72 dpi - minimalna
    rozdzielczość ówczesnych 9-igłówek.

    --
    Best regards,
    RoMan