  • 11. Data: 2009-01-14 21:50:45
    Temat: Re: płyty dvd-r maxell z LIDLA
    Od: "Gil" <g...@o...eu>

    > A tu bym polemizował, na przykład elektronarzędzia Parkside które
    > sprzedaje Lidl są bez porównania wyższej jakości wykonania niż rożnej
    > maści Kinzo, Topexy czy Pegasusy z Nomi że o Biedronce nie wspomnę,

    To prawda. Podobnie jest z winami. Mają ten sam towar co w Niemczech a nie
    rozlewane specjalnie na polski rynek. Lidl z tanich sklepów jest najlepszy.

    Zalecam sprawdzenie nośnika tego Maxwela bo to może być ciekewe. Moje ostatnie
    verbatimy i tak raportują sie jako:

    Manufacturer Name :      [Mitsubishi Chemical Corp.]
    Manufacturer ID :        [MCC 03RG20  ]
    Czyli to samo jak Agfa, GPT czy nawet Office Depot.

    Prawdopodobnie trzeba uaktualnic bios nagrywarki.
    Jam mam Optiarc 7170A czyli Sony-Nec ale przy fabrycznym biosie to była porażka.
    Dopiero po updejtowaniu biosu napęd pracuje cicho, kulturalnie, czyta i nagrywa
    na wszystkim i nawet nieźle.
    Update biosu w tych nagrywarkach jest trudny. Najczęściej trzeba robić w trybie
    awaryjnym Win przy połączonym napędzie DVDRW jako master na kablu 40-sto żyłowym.

  • 12. Data: 2009-01-14 23:25:55
    Od: "megiddo" <m...@g...pl>

    sprawdziłem płytkę

    prawdziwy producent to
    MANUFACTURER NAME :RITEK CORP.
    MANUFACTURER ID : RITEKF1
    BLANK DISC CAPACITY : 2,298,496 SECTORS = 4,71 GB (4,38GIB)

  • 13. Data: 2009-01-14 23:36:44
    Od: "megiddo" <m...@g...pl>

    a może te dvd-r są niekompatybilne z moją nagrywarką ? na stronie ritek jest
    specyfikacja i nie ma mojej nagrywarki

    myślałem że wszystkie płyty są uniwersalne

  • 14. Data: 2009-01-14 23:39:21
    Od: g...@o...eu

    > sprawdziłem płytkę
    >
    > prawdziwy producent to
    > MANUFACTURER NAME :RITEK CORP.
    > MANUFACTURER ID : RITEKF1
    > BLANK DISC CAPACITY : 2,298,496 SECTORS = 4,71 GB (4,38GIB)

    Ale jaja. Niemiecki Lidl nie zawodzi. Najlepsze płytki DVD RW dostepne na rynku
    polskim! Jutro lece kupic paczkę. Napisz jeszcze jaki kolor po wierzchu abym
    błędu nie popełnił.
    Dzieki i pozdrawiam.

  • 15. Data: 2009-01-15 08:39:28
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > ostatnie
    > verbatimy i tak raportują sie jako:
    >
    > Manufacturer Name : [Mitsubishi Chemical Corp.]

    No tomoże dla twojej informacji jak już znalazłeś ten spisek, Verbatim jest
    częścią korporacji która się nazywa Mitsubishi Chemicals, co więcej
    mitsubishi chem. jest jednym z największych producentów nośników na świecie
    i z mojego kilkuletniego doświadczenia wynika jednym z najlepszych (choć i
    im zdarzały się "bardzo udane serie nośników")

    > Czyli to samo jak Agfa, GPT czy nawet Office Depot.

    tak, produkuje dla wielu marek.

  • 16. Data: 2009-01-15 08:41:46
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "megiddo" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > sprawdziłem płytkę
    >
    > prawdziwy producent to
    > MANUFACTURER NAME :RITEK CORP.
    > MANUFACTURER ID : RITEKF1
    > BLANK DISC CAPACITY : 2,298,496 SECTORS = 4,71 GB (4,38GIB)

    no todosyć ciekawe bo rietk jest producentem raczej dobrych płytek ... może
    jednak bios nagrywarki ?

  • 17. Data: 2009-01-15 10:00:54
    Od: Marx <M...@n...com>

    g...@o...eu pisze:

    > Ale jaja. Niemiecki Lidl nie zawodzi. Najlepsze płytki DVD RW dostepne na rynku
    > polskim! Jutro lece kupic paczkę. Napisz jeszcze jaki kolor po wierzchu abym
    > błędu nie popełnił.

    jakich RW?
    a Lidl do tanich sklepow sie raczej nie zalicza
    Ostatnio dokleili na Liptionie "strzyzenie cen" i .... podniesli cene...
    Marx

  • 18. Data: 2009-01-15 15:52:16
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    megiddo pisze:
    > sprawdziłem płytkę
    >
    > prawdziwy producent to
    > MANUFACTURER NAME :RITEK CORP.
    > MANUFACTURER ID : RITEKF1
    > BLANK DISC CAPACITY : 2,298,496 SECTORS = 4,71 GB (4,38GIB)

    To tutaj

    http://www.videohelp.com/dvdmedia/maxell-dvd-r-ritek
    f1-16/3809

    możesz sobie o tych płytkach poczytać.

    M.

  • 19. Data: 2009-01-15 18:51:22
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > no todosyć ciekawe bo rietk jest producentem raczej dobrych płytek ...

    Od kiedy? Raczej były uważane za jedne z najgorszych - razem z CMC.

    Piotr

  • 20. Data: 2009-01-16 19:12:46
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > a może te dvd-r są niekompatybilne z moją nagrywarką ? na stronie ritek
    > jest specyfikacja i nie ma mojej nagrywarki
    >
    > myślałem że wszystkie płyty są uniwersalne

    no raczej jestes w duzym bledzieeee... Twoja nagrywarka to juz
    prehistoryczny zabytek, biosu do niej nie dostaniesz nowego nawet jak
    przeflaszujesz ja na LiteOn'a.
    naped poprostu nie wie jak traktowac dana plyte, poniewaz najprawdopodobniej
    nie ma jej w swojej bazie obslugiwanych nosnikow (strategie zapisu). Proba
    kalibracja lasera na tym konkretnym nosniku jest rowniez niemozliwa.

    --
    doom3