  • 21. Data: 2022-08-07 14:34:06
    Temat: Re: pomiar napięcia z separacją
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-07 o 11:38, Mirek pisze:

    > No właśnie - CL nie ma we wzorze.
    Bo nie wiem czy to działa podobnie jak icl7106, podwójne całkowanie,
    wtedy CL się skraca ze wzoru, nigdy tak głeboko w to nie wchodziłem.

    > Wolałbym czasy rzoedu pojedynczych sekund.
    > Długo by tłumaczyć, ale to nie jest procek, tylko gotowy system, i
    > pomiar czasu mam gotowy.
    A to co innego, ale też będzie działać tylko większe kondensatory potrzebne.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2022-08-07 21:27:30
    Od: M M <m...@g...com>

    niedziela, 7 sierpnia 2022 o 11:38:16 UTC+2 Mirek napisał(a):
    > Wolałbym czasy rzoedu pojedynczych sekund.
    > Długo by tłumaczyć, ale to nie jest procek, tylko gotowy system, i
    > pomiar czasu mam gotowy.

    To chyba najprościej mikrokontroler z ADC - niektóre mają kalibrowany wewnętrzny RC.
    Jeśli zbyt mało dokładny - dodać rezonator kwarcowy.
    Duży i jednocześnie stabilny kondensator (nie elektrolityczny) zajmie więcej miejsca.

  • 23. Data: 2022-09-22 20:04:41
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 07.08.2022 14:34, Janusz wrote:

    > A to co innego, ale też będzie działać tylko większe kondensatory
    > potrzebne.

    Zrobiłem jednak z małymi kondensatorami, bo pojemności wychodzą
    absurdalne, a elektrolity jak wiadomo się nie nadają.
    Dodałem dzielnik na 4060 i sobie mierzę czas.
    Działa nieźle - 4 cyfry wychodzą stabilne. W zakresie 20-30V tak jakby
    20,00 dawało 20,01 a 30,00 29,99 - nie wiem z czego to wynika, być może
    z tego, że układ zasilany jest za pomocą rezystora i diody Zenera i też
    w tym zakresie jest spora różnica.
    Ten zakres napięć mnie najbardziej interesuje, bo to ma być pomiar
    akumulatora 24V. Układ zmontowałem na pająka bardziej z ciekawości i jak
    pomyślę że mam to przenieść na płytkę docelową, to się zastanawiam czy
    nie zrobić jednak na attiny ;)

    --
    Mirek.

  • 24. Data: 2022-09-22 21:19:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-22 o 20:04, Mirek pisze:

> [...]
    > akumulatora 24V. Układ zmontowałem na pająka bardziej z ciekawości i jak
    > pomyślę że mam to przenieść na płytkę docelową, to się zastanawiam czy

    No na attiny nie uzyskasz 4 cyfr stabilnych, musisz użyć oversamplingu.
    Poza tym używając zwykłego dzielnika uzyskasz voltomierz 0-30V, jeśli
    twój interesujący zakres jest 20-30V to wykorzystasz tylko 1/3
    przetwornika czyli 1024/3 stanów, da ci to rozdzielczość 0,03V/dz.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2022-09-22 21:27:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.08.2022 o 21:45, Mirek pisze:
    > Potrzebuję mierzyć napięcie koło 24V z separacją tegoż od mikrokontrolera.
    > Wymyśliłem sobie, że najprostszy byłby przetwornik napięcie - okres,
    > który byłby zasilany z napięcia mierzonego, podłączony przez transoptor,
    > Pomiar wystarczy raz na minutę, dokładność +- 0,1V wystarczy.
    > Na czym to zrobić?
    > Są specjalizowane układy u/f, ale ciężko coś dobrać, bo albo
    > niedostępne, albo drogie i wymagają worka elementów zewnętrznych.
    > Do tego zwykle są dobrane na 0-15kHz, a prościej byłoby mierzyć dłuższe
    > czasy.

    Ostatnio skubałem coś na INA219
    https://www.jarzebski.pl/arduino/czujniki-i-sensory/
    cyfrowy-czujnik-pradu-mocy-ina219.html

    Może jeszcze się skuszę na INA226 bo lekko lepszy.
    https://www.jarzebski.pl/arduino/czujniki-i-sensory/
    cyfrowy-czujnik-pradu-mocy-ina226.html
    --
    LordBluzg(R)??