  • 11. Data: 2021-05-18 10:17:34
    Temat: Re: prad
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 23:54, heby pisze:

    > Ale deficyt był większy niż 20% mocy PV.
    >
    > Że nie wspomnę, że koło 18...
    Im więcej instalacji PV, tym mniejsze obciążenie sieci przesyłowych i
    zapotrzebowanie na prąd z elektrowni. PV mają być podobno takim ersatzem
    na katastrofalny stan linii przesyłowych (bo mniej energii trzeba
    przesyłać - zużywana jest lokalnie). Im więcej PV tym dalej w sensie
    czasu oddala się perspektywa remontu sieci.
    T.

  • 12. Data: 2021-05-18 10:24:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 17.05.2021 o 21:44, J.F pisze:
    > na marginesie dyskusji ... mieliscie dzis prad ?
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/onetlodz/belchatow-aw
    aryjne-odstawienie-blokow-w-elektrowni-doszlo-do-pow
    aznej-awarii/vve26dq,79cfc278

    > "Awaryjne wyłączenie 10 bloków energetycznych w Elektrowni Bełchatów,
    > o łącznej mocy około 3900 MW, nastąpiło w wyniku zadziałania
    > zabezpieczeń elektrycznych na stacji rozdzielczej w Rogowcu, "

    Oświadczam, że to nie przez ładujące się Twizy

  • 13. Data: 2021-05-18 10:35:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 10:17:34 +0200, T. wrote:

> [...]
    > przesyłać - zużywana jest lokalnie). Im więcej PV tym dalej w sensie
    > czasu oddala się perspektywa remontu sieci.

    Ale to u nas czy w USA ?

    Nasze sieci ... chyba nie takie zle.
    A w dodatku u nas dominuje szczyt wieczorny i zimowy - czyli zadna PV
    nie pomoze ..

    J.

  • 14. Data: 2021-05-18 11:20:14
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-18 o 10:35, J.F pisze:

    > Ale to u nas czy w USA ?
    >
    > Nasze sieci ... chyba nie takie zle.
    > A w dodatku u nas dominuje szczyt wieczorny i zimowy - czyli zadna PV
    > nie pomoze ..
    >
    > J.

    U nas. Niestety sieci są w kiepskim stanie - wiedzę czerpię głównie z
    wnp.pl. Elektrownie są w niezłym, ale sieci przesyłowe to odrębny temat.
    Wczorajsze załamanie energetyki jest badane...
    (https://www.pse.pl/-/wylaczenia-blokow-w-elektrowni
    -belchatow-system-pracuje-stabilnie?safeargs=696e686
    572697452656469726563743d747275652672656469726563743
    d253246686f6d65)
    T.

  • 15. Data: 2021-05-18 16:09:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-18 o 11:20, T. pisze:

> [...]
    -belchatow-system-pracuje-stabilnie?safeargs=696e686
    572697452656469726563743d747275652672656469726563743
    Powiedziałbym że w beznadziejnym, jak można jedną z największych
    elektrowni w kraju podłączyć do sieci przez jedną podstację :(
    powinna ich mieć kilka.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2021-05-18 16:29:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-18 o 10:12, J.F pisze:
    aryjne-odstawienie-blokow-w-elektrowni-doszlo-do-pow
    aznej-awarii/vve26dq,79cfc278
    /raporty-dobowe-z-pracy-kse/wymiana-miedzysystemowa-
    przeplywy-mocy

    > To widac w zle wykresy patrzylem, albo za wczesnie.
    >
    > to byla 18-ta polskiego czasu, czy jakies UTC ?
    Nie wiem ale z tych wykresów wynika że wcześniej
    https://rynek-energii-elektrycznej.cire.pl/st,33,541
    ,me,0,0,0,0,0,struktura-i-produkcja-energii-elektryc
    znej-w-polsce.html?Day=17&Month=05&Year=2021&button=
    poka%BF
    widać gwałtowny spadek mocy z węgla brunatnego i skok z węglówek i wodnych.
    Jak teraz czytałem to uratowała nas sieć całej europy, podobno skok
    częstotliwości nawet był odczuwalny w Algierii i Turcji bo są z nami w
    synchroniźmie.
    No i okazało się że dali dupy projektanci że 90% mocy idzie przez jedną
    podstację i tylko jeden blok miał inną i on pracował normalnie, nadal
    podobno pracuje tylko połowa bloków no i widać to po cenach energii.

    > Hybryda to jest jednak dobry pomysl :-)

    > Raz na rok ... niech im bedzie :-)
    >
    > Tylko tak jak pamietam - to oni zazwyczaj prad od nas biora.
    > Widac im sie nie oplaca swoich odpalac.
    Bardziej z Niemiec, my jesteśmy pośrednikiem na Czechy i Słowację.

    > A my bierzemy z Niemiec ... mam nadzieje, ze cos na tym zarabiamy :-)

    > A po poludniu czesto wiatr slabnie.
    Wczoraj wiał słabo (12GWh) , nawet PV dało więcej energii mimo że nie ma
    ładnej pogody (19,5GWh), dziś jest lepiej.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2021-05-18 17:03:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 May 2021 10:35:08 +0200, J.F

    > A w dodatku u nas dominuje szczyt wieczorny i zimowy
    > - czyli zadna PV nie pomoze ..

    Ale problemy wytwórcze są w lecie (upał) i w południe.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2021-05-18 17:06:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 May 2021 09:06:21 +0200, spider

    > PV i wiatraki chyba nie za wiele pomogły:

    Akurat nie, zadziałały nasze (nieliczne) elektrownie szczytowo-pompowe i
    wymiana międzyoperatorska (konwencjonalna i wodna u sąsiadów).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2021-05-18 17:11:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 May 2021 22:25:43 +0200, J.F

    > Taa ... to ile to bedzie zl/100km? :-)

    No, już się w internetach oczywiście znaleźli tacy co na podstawie tej ceny
    (chwilowej, w wyniku awarii) wysnuli wniosek ile będzie nas prąd kosztować
    kupowany z zagranicy. Eh...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2021-05-18 17:20:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 17:11:42 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > (chwilowej, w wyniku awarii) wysnuli wniosek ile będzie nas prąd kosztować

    No ale przeciez Belchatow zamkniemy na stale :-P

    J.