  • 11. Data: 2020-09-28 23:53:43
    Temat: Re: prad ladowania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5f6ce40b$0$17355$6...@n...neostrada.pl

    > No i w sumie ... co sie wyrobilo, bo przeciez
    > laduje, wiec styk jest, moze troche kiepski.

    Jeśli przewód trochę umęczy się -- stawia większy
    opór, bo w plecionce ma mniej czynnych żyłek...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 12. Data: 2020-09-29 00:56:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jeśli przewód trochę umęczy się -- stawia większy
    > opór, bo w plecionce ma mniej czynnych żyłek...

    Pierdolicie Hipolicie :]

    Przy prądzie 2A i przekroju "plecionki" następuje grzanie i utlenianie
    się wierzchniej części (przy tym przekroju), co powoduje wzrost
    oporności kabelka w czasie, łącznie ze stykami gniazd i wtyczek.
    Dochodzi jeszcze wytarcie i odkształcenie sprężystości styku.

    Większość świata nie ogarnia że PRĄD płynie wierzchnią przewodu a nie
    środkiem i ważna jest średnica przewodu jak i grubość poszczególnych
    włókien co ma wpływ na długość "żywotności" samego kabelka. Inną sprawą
    jest utlenianie lub zabrudzenie styków po jednej i drugiej części
    wtyczek/gniazdek. Jeszcze inną sprawą jest DŁUGOŚĆ/POWIERZCHNIA styku,
    gdzie obserwuje się zapaproszenie gniazd w telefonie, które łykają
    paprochy z kieszeni (włókna ubrania) i wtyczka, która kiedyś osiągała
    100% gniazda, osiąga 80%...70%... itd aż do momentu że się nie
    zagnieżdża i wypada.
    Jprdl. Takie podstawowe informacje, że rence opadajo a oni niewiedzo :/

    Wszystkie te czynniki, łącznie z "detekcją" systemu ładowania obecnego w
    telefonach mają wpływ na wynikowy prąd ładowania ( i pomijam ładowarki,
    które też są kompatydebilne z dana marką i nie są megauniwersalne) i nie
    są w 100% powtarzalne!

    Przecież ta wiedza jest dostępna od lat i bladego pojęcia nie mam,
    dlaczego nie jest sumowana w mózgach userów i czytam ciągle jakieś
    następne bzdury.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2020-09-29 11:03:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 24/09/2020 20:31, J.F. wrote:

    >Kupujesz miernik na usb i obciązenie.

    >https://www.aliexpress.com/item/32818529927.html
    >lub
    >https://www.aliexpress.com/item/32660961447.html

    Raczej niewiele da, bo w polaczeniu z tym obciazeniem ... wplyw kabla
    sie zmniejszy.
    Trzeba by zmierzyc napiecie na obciazeniu.

    >lub od razu z gniazdem microusb:
    >https://www.aliexpress.com/item/4001023452067.html

    Lepszy ogolnie (nie blokuje sasiednich gniazd) i lepszy do tych celow,
    ale warto by miec dwa, zeby zmierzyc spadek napiecia na kablu.

    I tych utrudnien wolalbym uniknac.

    J.

  • 14. Data: 2020-09-29 11:14:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Przy prądzie 2A i przekroju "plecionki" następuje grzanie i
    >utlenianie się wierzchniej części (przy tym przekroju), co powoduje

    Utlenianie kabelka ? nie powinno zaszkodzic, no i troche trudne jak
    zalany izolacja.

    >łącznie ze stykami gniazd i wtyczek.

    A to juz bardziej mozliwe .. o ile nie sa zlocone ..

    >Dochodzi jeszcze wytarcie i odkształcenie sprężystości styku.
    >Większość świata nie ogarnia że PRĄD płynie wierzchnią przewodu a nie
    >środkiem i ważna jest średnica przewodu jak i grubość poszczególnych

    z w.cz. ci sie pomylilo.

> [...]
    >w telefonie, które łykają paprochy z kieszeni (włókna ubrania) i
    >wtyczka, która kiedyś osiągała 100% gniazda, osiąga 80%...70%...

    Tylko czemu na nowej wtyczce osiaga 150% ?

    >itd aż do momentu że się nie zagnieżdża i wypada.

    A owszem, wypada.
    To chyba wina tych "zabkow".

> [...]

    >pomijam ładowarki, które też są kompatydebilne z dana marką i nie są
    >megauniwersalne) i nie są w 100% powtarzalne!

    Dobrze piszesz, ale tu mialem duzy prad, i spadl sam na tym samym
    zestawie.

    Sprezystosc/sila docisku stykow ? Byc moze.

    J.

  • 15. Data: 2020-09-29 14:09:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/09/2020 23:50, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Mam to i cieszę się.
    > Niestety nie mam wzorca na 2A i 5V, więc kalibracja taka sobie.

    Kalibracja zbędna. To jest do oceny porównawczej.

  • 16. Data: 2020-09-29 14:12:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2020 00:56, LordBluzg(R) wrote:
    > Większość świata nie ogarnia że PRĄD płynie wierzchnią przewodu a nie
    > środkiem
    > [...]
    > Przecież ta wiedza

    To nie jest wiedza.

    > następne bzdury.

    Tak, to bzdury.

  • 17. Data: 2020-09-29 14:16:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2020 11:03, J.F. wrote:
    > Lepszy ogolnie (nie blokuje sasiednich gniazd) i lepszy do tych celow,
    > ale warto by miec dwa, zeby zmierzyc spadek napiecia na kablu.

    Nie. Kabel wpinasz miedzy miernik i zasilanie, odczytujesz napięcie
    "jałowe". Potem dodajesz obciążenie po drugiej stronie miernika i masz
    odczyt spadku. Jesli się pomylisz o 0.02V to problemu nie będzie, a
    spadki większe, szczególnie w kiepskich kablach mogą sięgać bez problemu
    1V co kwalifikuje go do kosza.

    Sam miernik wprowadza jakieś spadki, ale w zależności od konstrukcji
    będzie mierzył napiecie na wejściu lub wyjściu. Mój mierzy na wejściu i
    dokładnie o to chodzi.

  • 18. Data: 2020-09-29 17:09:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 29/09/2020 11:03, J.F. wrote:

> [...]
    >"jałowe". Potem dodajesz obciążenie po drugiej stronie miernika i
    >masz odczyt spadku. Jesli się pomylisz o 0.02V to problemu nie

    I nie masz pojecia o ile zmienila napiecie ładowarka.

    Chyba, ze masz porzadny zasilacz laboratoryjny co nie drgnie ani o
    0.01V ... z wyjsciem USB.

    >spadki większe, szczególnie w kiepskich kablach mogą sięgać bez
    >problemu 1V co kwalifikuje go do kosza.

    Ale przy jakim pradzie ... bo moze nas te 4V na wejsciu do telefonu
    satysfakcjonuja przy 2A :-)

    >Sam miernik wprowadza jakieś spadki, ale w zależności od konstrukcji
    >będzie mierzył napiecie na wejściu lub wyjściu. Mój mierzy na wejściu
    >i dokładnie o to chodzi.

    A nie jest to 0.02V, wiec znow nie wiadomo, czy telefon rozwija pelne
    mozliwosci.
    No ale kabelek o oporze 1 ohm moze sie znajdzie ...

    J.

  • 19. Data: 2020-09-29 17:46:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2020 17:09, J.F. wrote:
    > I nie masz pojecia o ile zmienila napiecie ładowarka.

    Moja nie zmienia ;) Ale masz racje, mam taką od telefonu która napięcie
    podnosi z prądem.

    Po prostu użyj dobrej, czyli kiepskiej ale z dużym prądem :D

    > Chyba, ze masz porzadny zasilacz laboratoryjny co nie drgnie ani o 0.01V
    > ...  z wyjsciem USB.

    Nie mam, ale mam gniazdko usb z kablami do zasilacza. Różne rzeczy się
    przydają, w dodatku kupione gotowe w chinach, najwidoczniej nie jestem
    jedyny nienormalny.

    > Ale przy jakim pradzie ... bo moze nas te 4V na wejsciu do telefonu
    > satysfakcjonuja przy 2A :-)

    Przy 1A. Takie spadki mają relatywnie krótkie kable do dziadowskich
    powerbanków, charakterystyczny biały kolor. Zimą nie tylko naładują, ale
    i mieszkanie dogrzeją.

  • 20. Data: 2020-09-29 20:46:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-29 o 11:14, J.F. pisze:
    [...]

    > Tylko czemu na nowej wtyczce osiaga 150% ?

    Brawo Szerloku! Wtyczka też się potrafi "zapchać" :)

    > A owszem, wypada.
    > To chyba wina tych "zabkow".

    Nie.

    > Dobrze piszesz, ale tu mialem duzy prad, i spadl sam na tym samym zestawie.

    Nocusz. Powinieneś wiedzieć, ze bateria jak i system ładowania w
    telefonie to swoisty tandem, który jeśli jest nowy to działa dość
    sprawnie. Nie raz zaobserwowałem znaczy pobór prądu podczas ładowania,
    kiedy bateria miała ok 30% im bardziej naładowana tym bardziej prąd
    spadał. Dodatkowo sama bateria też ma swoje fochy, szczególnie już
    dłuzej używana i nie zachowuje "liniowości" podczas ładowania.
    Oczywiście temperatura też odgrywa duże znaczenie w procesie ładowania i
    różnie to bywa. Czasem zimna bateria potrafi ledwie ciągnąć ampery a jak
    się już ugrzeje to jej lepiej idzie (kiepska). Dobra bateria odwrotnie,
    po ugrzaniu ciągnie mniej.

    > Sprezystosc/sila docisku  stykow ? Byc moze.

    Sądząc że w każdym tekście, gdzie używasz pytajnika, poświęcasz jakąś
    siłę i czas na wciśnięcie spacji, powinieneś na jakiś czas zrezygnować z
    tej fizycznej sprawności i zrobić sobie skarbonkę czasu i siły.
    Wyliczyłem, że jeśli dziennie stawiasz średnio 10 pytajników i używasz
    spacji to 10 krotne wciśnięcie spacji daje Ci dziennie stratę ok 5
    sekund, nie uwzględniając siły nacisku spacji. Sądzę że jeśli przez rok
    ograniczysz wciskanie spacji przed pytajnikiem, uzyskasz wynik ~ 3560
    sekund co daje ok 1 godziny i tym samym znajdziesz czas na dokładny
    pomiar oraz badanie przepływności prądu w kabelku USB :)

    BTW, posiadam w samochodzie ładowarkę z amperomierzem i obserwuję sobie
    codziennie jak to działa a w domu mam taki gadget dołączony do ładowarki:
    https://allegro.pl/oferta/miernik-tester-usb-4-30-wo
    ltomierz-amperomierz-5a-9622317716
    i zwyczajnie wiem co się dzieje :)

    --