  • 21. Data: 2020-09-30 21:41:36
    Temat: Re: prad ladowania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 29/09/2020 17:09, J.F. wrote:

    >Moja nie zmienia ;) Ale masz racje, mam taką od telefonu która
    >napięcie podnosi z prądem.

    >Po prostu użyj dobrej, czyli kiepskiej ale z dużym prądem :D

    A innym spada, i chyba nie widzialem takiej co ani drgnie.

    A ja nie mam takiego gniazdka :-(

    J.

  • 22. Data: 2020-10-01 00:15:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-09-29 o 11:14, J.F. pisze:
    [...]

    >Brawo Szerloku! Wtyczka też się potrafi "zapchać" :)

    Dobrze strzelasz .. ale ta "zla wtyczka" z innym telefonem puszcza
    duzy prad.

    >Nie.

    Chyba jednak tak. A przynajmniej w duzej czesci.

    >Nocusz. Powinieneś wiedzieć, ze bateria jak i system ładowania w
    >telefonie to swoisty tandem, który jeśli jest nowy to działa dość
    >sprawnie. Nie raz zaobserwowałem znaczy pobór prądu podczas
    >ładowania, kiedy bateria miała ok 30% im bardziej naładowana tym
    >bardziej prąd spadał. Dodatkowo sama bateria też ma swoje fochy,
    >szczególnie już dłuzej używana i nie zachowuje "liniowości" podczas
    >ładowania.

    Tylko czemu na innym kabelku fochy znikaja ?

    >Oczywiście temperatura też odgrywa duże znaczenie w procesie
    >ładowania i różnie to bywa. Czasem zimna bateria potrafi ledwie
    >ciągnąć ampery a jak się już ugrzeje to jej lepiej idzie (kiepska).
    >Dobra bateria odwrotnie, po ugrzaniu ciągnie mniej.

    Tu sie prad od razu ustala, temperatura nie zdazy sie zmienic.

    >Sądząc że w każdym tekście, gdzie używasz pytajnika, poświęcasz
    >jakąś siłę i czas na wciśnięcie spacji, powinieneś na jakiś czas
    >zrezygnować z tej fizycznej sprawności i zrobić sobie skarbonkę czasu
    >i siły.

    Spacja mi sie wciska automatycznie. Co ciekawe - przed kropka czy
    przecinkiem - nie.

    >Wyliczyłem, że jeśli dziennie stawiasz średnio 10 pytajników i
    >używasz spacji to 10 krotne wciśnięcie spacji daje Ci dziennie stratę
    >ok 5 sekund, nie uwzględniając siły nacisku spacji.

    Przezyje :-P

    >BTW, posiadam w samochodzie ładowarkę z amperomierzem i obserwuję
    >sobie codziennie jak to działa a w domu mam taki gadget dołączony do
    >ładowarki:
    >https://allegro.pl/oferta/miernik-tester-usb-4-30-w
    oltomierz-amperomierz-5a-9622317716
    >i zwyczajnie wiem co się dzieje :)

    Tez mam, tez widze co sie dzieje, ale nie wiem dlaczego :-(

    P.S. co on za omy wyswietla ?

    J.

  • 23. Data: 2020-10-01 00:43:15
    Od: "Na przykład: Jan Kowalski" <Na przykład: osoba@microsoft.com>

    Użytkownik "heby" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Przy 1A. Takie spadki mają relatywnie krótkie kable do dziadowskich
    > powerbanków, charakterystyczny biały kolor. Zimą nie tylko naładują, ale

    Podłączyłem kiedyś do USB odbiornik niecałe 0,4 A a tu kiepsko. Kabel
    od innego ale wypasionego urządzenia (wtyczki solidne, ekrany)
    tak ze 2m, akurat tyle było potrzebne - na odbiorniku poniżej 4,4V.
    Jakieś włoski, gorsze AWG28 (maks. ćwierć oma na metr) chyba wsadzili.
    Czasu na szukanie lepszych nie mieliśmy.
    Zostało po kilka cm z wtyczkami, środek zastąpiony własnymi przewodami.
    Jak się koledzy z p.m.e lutownicy i późniejszego braku estetyki nie
    boją a kabel za grosze...
    Oczywiście wtyczki jakiś sensowny kontakt zapewnić muszą.

    Arek

  • 24. Data: 2020-10-01 11:11:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Na przykład: Jan Kowalski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >boją a kabel za grosze...
    >Oczywiście wtyczki jakiś sensowny kontakt zapewnić muszą.

    No, jest to jakis pomysl, moze tak zrobie.

    Tylko ... mialem 2m kabel, ktory w miare dobrze ladował, a teraz cos
    nie chce.
    Wtyczki winne, kabel, telefon, ladowarka, bateria ... czy wszystko po
    trochu, drobna zmiana parametrow i ten telefon na tych kablach (kilka)
    i tych ladowarkach (kilka) wiecej pradu nie chce ..

    J.

  • 25. Data: 2020-10-01 11:59:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/10/2020 11:11, J.F. wrote:
    > No, jest to jakis pomysl, moze tak zrobie.

    Kup najpierw kabel sensowniejszy, Baseus i troche tańszy Ugreen. Oba
    tanie jak barszcz, z chin, ale nie mogę narzekać na jakość, w tej cenie
    nie trafiłem na nic lepszego i jest to powtarzalne przez ostatnie lata,
    tzn nie trafiły się gorsze i eksploatowane, nie popsuły się.

    Np. coś takiego:

    https://www.aliexpress.com/item/4000624842627.html

    Jeśli chcesz tanio i dobrze, to właśnie UGreen i Baseus.

    Lub zmień telefon na USB-C, tak wyższe napięcie skutecznie maskuje
    niedoróbki kabli :P

  • 26. Data: 2020-10-02 02:21:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" rkv86b$f3o$...@d...me

    > Kalibracja zbędna. To jest do oceny porównawczej.

    Grzeje się podczas mierzenia dużych prądów...
    (ma termometr i ujawnia tempriczer)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2020-10-02 02:36:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" rkv8bv$f3o$...@d...me

    > To nie jest wiedza.

    > Tak, to bzdury.

    WCZ naprawdę nie sięga w głąb...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2020-10-02 02:42:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" rkv8ja$kbi$...@d...me

    > Sam miernik wprowadza jakieś spadki, ale w zależności
    > od konstrukcji będzie mierzył napiecie na wejściu lub
    > wyjściu. Mój mierzy na wejściu i dokładnie o to chodzi.

    Wejście można przestawić z wyjściem, by mieć pojęcie o wprowadzanych spadkach...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 29. Data: 2020-10-02 02:44:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" 5f726a33$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > Przy prądzie 2A

    JF chyba nie ma 2A.

    > i przekroju "plecionki" następuje grzanie i utlenianie

    Niekoniecznie jest dostęp tlenu.

    > się wierzchniej części (przy tym przekroju), co powoduje
    > wzrost oporności kabelka w czasie, łącznie ze stykami
    > gniazd i wtyczek. Dochodzi jeszcze wytarcie
    > i odkształcenie sprężystości styku.

    > Większość świata nie ogarnia że PRĄD płynie wierzchnią przewodu a nie środkiem

    Przemienny -- wierzchnią, ale stały -- całym przekrojem...
    Dlatego niechętnie lutujemy WCZ, lecz raczej zaciskamy...

    > i ważna jest średnica przewodu jak i grubość poszczególnych
    > włókien co ma wpływ na długość "żywotności" samego kabelka.
    > Inną sprawą jest utlenianie lub zabrudzenie styków po jednej
    > i drugiej części

    Tlenki miedzi niekoniecznie są dobrymi izolatorami...
    https://leonardo-energy.pl/baza-wiedzy/miedz-wyznacz
    a-norme-przewodnosci/
    Tlenki aluminium są twarde, silnie przylegające i działają jak
    skuteczny izolator, podczas gdy tlenki miedzi są bardziej miękkie
    i przewodzące. Dzięki temu połączenia i zakończenia przewodów
    miedzianych rzadko się przegrzewają i nie wymagają przygotowania
    powierzchni przy użyciu inhibitorów korozji w postaci stykowych
    past ochronnych.

    -=-

    Mam fajne przewody z urwanymi przy wtyczkach żyłkami -- ohmomierz
    pokazuje przejście, ale prądu dużego to nie poniesie...

    -=-

    Poza bluzganiem chyba niewiele potrafisz...

    --

  • 30. Data: 2020-10-02 09:49:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/10/2020 02:36, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > WCZ naprawdę nie sięga w głąb...

    Głąbem jest ktoś kto przy kablach USB powodłuje się na w.cz.