  • 11. Data: 2023-04-24 20:36:47
    Temat: Re: pradu za duzo
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.04.2023 o 18:41, J.F pisze:

    > Jestes pewien, że chcesz?
    > I nigdy nie wiadomo, po ile prąd?

    Jak nie wiadomo, to i tak nie ma funkcji regulacyjnej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-04-24 20:37:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Apr 2023 18:55:43 +0200, RadoslawF wrote:
> [...]
    t-od-oze-tlumaczy-niedzielny-incydent-energetyczny-p
    anstwo.html#s=BoxOpImg6

    > Bo fotowoltaikę trzeba by odciąć już dzisiaj mądrymi przepisami.
    > Możesz sprzedawać prąd, ale mają to być ilości stałe przez całą dobę.
    > Zbuduj sobie magazyn energii lub spadaj na drzewo.

    I co - chcesz wykonczyc branżę?

    Moze kto inny powinien budowac magazyny, lub chwilowo - szybkie
    elektrownie buforowe.

    Bo ja, to moge zrezygnowac z funkcji producenta, zrobie sobie solary
    na wlasny uzytek i co - bedziesz mi narzucal stale uzycie, jak ruscy
    gaz Pawlakowi?

    Te buforowe elektrownie moze nie byłyby ogolnie takie zle,
    tylko do niedawna na ruski gaz by były - i znów niedobrze ..

    A co zrobisz, jak paliwa sie skonczą?
    Mielismy mieć wegla na 500 lat, a zabraklo juz w 2022 ...

    J.

  • 13. Data: 2023-04-24 20:57:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > chmurami, to mamy blackout, może nie na cały kraj, ale lokalnie już tak.
    > Dlatego łatwiej odłączyć fotowoltaikę i wiatraki.

    Dlaczego wiatraki? PV samo się odłączy po kilku godzinach i nikt nie
    płacze, że słoneczko zaszło. Z wiatrakiem gorzej. Nie dość, że jest
    podłączany tam, gdzie jest najlepiej wykorzystany to również
    synchronizacja tam jakaś trwa. PV codziennie się wyłączają same.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-04-24 21:03:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.04.2023 o 14:54, J.F pisze:

    > I co tu robić?

    Edukować się. Cały zachód 15 lat do przodu ale Polska jak zwykle
    zacofana. Ciekawe komu na tym zależy, żeby doić suwerena z kasy za
    energetykę. Podobno jesteś proPiSim suwerenem, powinieneś wiedzieć,
    wróć! Skąd masz wiedzieć jak ci kłamią :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-04-24 21:28:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.04.2023 o 14:54, J.F pisze:
    > straszymy prądem, a tym czasem ... od przybytku głowa boli
    >
    > https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/201438
    48/operatorzy-wylaczyli-elektrownie-fotowoltaiczne-c
    o-z-prosumentami

    > "Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) ogłosiły, że w niedzielę 23
    > kwietnia wystąpi zagrożenie bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej
    > z powodu potrzeby zredukowania generacji źródeł OZE.
    > 23 kwietnia 2023 r. w systemie elektroenergetycznym występuje nadwyżka
    > podaży energii elektrycznej w stosunku do zapotrzebowania. Jej
    > przyczyną jest wysoka produkcja energii przez źródła OZE w związku ze
    > sprzyjającymi warunkami pogodowymi przy jednocześnie niskim
    > zapotrzebowaniu na energię ze względu na dzień wolny od pracy"
    >
    > https://www.pse.pl/-/pse-polecily-redukcje-generacji
    -zrodel-oze-ze-wzgledow-bilansowy-1
    > https://energia.rp.pl/oze/art38374801-stan-zagrozeni
    a-dostaw-pradu-za-duzo-energii-ze-slonca

    > I co tu robić?

    Ja rower pompowałem, pompką elektryczną :-)

    > No cóż - duże PV zredukować najprosciej - wyśle się polecenie,
    > zredukują. Duze wiatraki to nie wiem - da się łopaty ustawic
    > nie/odpowiednio, czy zatrzymac trzeba?
    >
    > Co z małymi PV? Napiecie na osiedlu wzrosnie, to się same zredukują.
    >
    > A przyszłosciowo?
    > Promocję jakąs ogłosić na ładowanie BEV? Chyba za mało czasu, a ludzie
    > leniwi.

    Tu trzeba najpierw nakazać jazdę :-) Nim jeszcze nadmiar energii pojawi
    się w sieci, czyli przewidzieć. A oni przestrzelili o 50%.

    > Baseny grzać? Basenów dużo w gminach, ale po jakiej stawce :-)
    >
    > Elektrownie pompowo-szczytową najlepiej byłoby uruchomić, ale pewnie
    > nie było wolnej. Trzeba dopiero zbudować, a gdzie odpowiednia góra?

    i te 2,2GW

    > Baterie można by ładować, ale znów - nie mamy ich, i raczej nie
    > będziemy mieli w najblizszej przyszłosci.

    A skąd Ty to wiesz?

    > Wodór elektrolizować?
    >
    > A tu jeszcze kwestia miejskich EC ... bo ja sobie życzę miec cieplą
    > wodę w kranie cały czas :-)

    Można też wodę chłodzić.

    > https://energia.rp.pl/oze/art37892911-oze-pse-progno
    zy-energetyka-2023

    Nic tylko elektryka kupować do tych paneli. Sam bym kupił, ale już mam :-)

  • 16. Data: 2023-04-24 21:32:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.04.2023 o 15:40, _Master_ pisze:
    > Niech sobie motłoch uświadamia że ten prooooooond eko jest czasem a
    > czasem go NI MA.
    >
    > Technologia magazynowania bateryjkami nie przystaje do wyzwań XXI wieku.
    >
    > UŚWIADOMCIE TO SOBIE
    >
    > Może kiedyś będzie się dało przesyłać z półkuli na półkulę ;-)

    Prawą na lewą i w drugą stronę

  • 17. Data: 2023-04-24 21:59:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sól topić.

    -----

  • 18. Data: 2023-04-24 22:45:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.04.2023 o 20:37, J.F pisze:

    > Bo ja, to moge zrezygnowac z funkcji producenta, zrobie sobie solary
    > na wlasny uzytek i co - bedziesz mi narzucal stale uzycie, jak ruscy
    > gaz Pawlakowi?

    Nie możesz, znaczy się nie opłaca. Jakby offgrid się opłacał to nie
    byłoby pasożytowania na systemie energetycznym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2023-04-24 23:25:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-24 o 16:45, J.F pisze:
    > No, chyba nie calkiem - można miec domową baterię, można miec
    > regionalną, to można i mieć przemysłową.

    KURWA MAĆ!

    wiesz jaka to cena?

    To ma się upowszechnić?

  • 20. Data: 2023-04-24 23:28:40