  • 11. Data: 2009-10-16 08:15:21
    Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    n...@s...com pisze:

    > Czyli walisz 2x wiecej oleju czy dozownik jest pusty ?
    > BTW Slyszales zeby sie komukolwiek popsul ?

    oczywiscie dozownik pusty
    a czy slyszalem zeby sie popsul... chyba nie ale zawsze moze byc ten
    pierwszy raz :) Jakis smiec sie do zbiorniczka dostanie i zapcha rurke,
    zima jakas kropla wody zamarznie w rurce i ja zablokuje, roznie moze byc.

  • 12. Data: 2009-10-16 08:29:53
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    KJ Siła Słów pisze:

> [...]
    > zmieniala zlaczki.
    >
    > jesli to modul to allegro - tylko znowu - uwazaj na zlaczki - w razie
    > wielkiej draki np. masz kastrowany na module 3MB-00 a chcesz miec
    > odblokowany czyli modul 3MB-20 to przeloza Ci wtyczki w Cyklo w Wawie.
    >
    > Duzo ciekawych rzeczy o detku: http://dtr125.net/tuningf.htm
    >
    > cieszesiezemoglempomoc
    >
    > W tym roku padl modul mi - podobny rocznik do Twojego, ktos tu pisal o
    > kateemie na silniku detka i tez mial podobne objawy, teraz Ty...
    > Te moduly chyba sie sypia po paru latach.. a sorry, to Yamaha, one po

    To zes mnie wystraszyl, tydzien bym musial spedzic na sprawdzaniu tego
    wszystkiego, a ja w Polsce jestem na 10 dni co 2-3 miesiace, nie widzi
    mi sie spedzanie urlopu na naprawianiu zamiast na jeżdzeniu :(
    Jak przestanie padac zobacze ten tlumik, jesli to nie on to yamaszka
    wyladuje u mechanika. Jaki to koszt mniej wiecej sprawdzenie u
    mechaniora tego wszystkiego co napisales?

  • 13. Data: 2009-10-16 08:41:27
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    michu pisze:
    > Jaki to koszt mniej wiecej sprawdzenie u
    > mechaniora tego wszystkiego co napisales?

    nie wiem, ale jak masz w zasiegu to jedz do Demczuka Nowy Dwor
    mazowiecki, ma dokladnie przecwiczony temat :-)

    KJ

  • 14. Data: 2009-10-16 09:03:54
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    KJ Siła Słów pisze:

    > nie wiem, ale jak masz w zasiegu to jedz do Demczuka Nowy Dwor
    > mazowiecki, ma dokladnie przecwiczony temat :-)

    Z Ustki jestem wiec odpada, mam znajomego w Slupsku ktory sie crosami
    zajmuje, ale teraz pewnie nie bedzie chcial jej wziasc bo juz ma caly
    garaz zastawiony sprzetami do remontow/napraw po sezonie. Moze ktos
    polecic jakis serwis w Slupsku?

  • 15. Data: 2009-10-17 20:32:43
    Od: "michu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bym to "chechlaniem", nie chce sie rozkrecic do wiecej niz 6500 - jest tak
    > na kazdym biegu od 3 do 6. jak ujme gazu zeby obroty spadly bardziej i dam
    > ponownie chodzi rowno ale tylko do tych 6500 - w momencie kiedy do tych
    > obrotow sie wkreci traci moc i zaczyna chodzic nierowno. Przy 6500 im
    > wiecej gazu daje tym bardziej przerywa, jak jest tylko lekko odkrecona
    > manetka chodzi rowno, ale jak proboje dac gazu natychmiast zaczyna znow
    > przerywac.
    > Ma ktos pomysl co tam sie spizylo i jak to naprawic?

    Bedzie maly elaborat, ale prosze ludzi ktorzy sie znaja na dt o
    przeczytanie.
    Dzisiaj pojechalem do ojca z garazem i narzedziami (20 km lasami i polnymi
    drogami, 1/4 trasy taka ze na 1 i 2 biegu jechalem), w trakcie jazdy silnik
    chodzil coraz gorzej - przestal sie wkrecac na 10k rpm na dwojce, przerywal
    trzymajac 7.5k)
    Jak dojechalem, zrobilem jak mowil Sysek - zdemontowalem tlumik, efekt: bylo
    gorzej niz z zalozonym, na zadnym biegu silnik nie przekraczal 7000 rpm, w
    momencie otwarcia YPVS zamiast startowac gasl i przerywal.
    Postanowilem zajrzec do airboxa i znalazlem tam garsc blota, filtr zatkany
    kompletnie, nie wiem jak to sie tam dostalo, nie wjechalem w zadna wode na
    tyle gleboka zeby zalalo siedzenie.
    Mam ta dt od pol roku, zrobilem z 1500-2000 km i w sumie nie mam pojecia co
    ile km nalezy czyscic filtr, jak to jest?
    Dodatkowo gabka w filtrze ma kilka naciec, wydaje mi sie ze jak silnik
    pracuje to podcisnienie w ukladzie ssacym dociska gabke do stelazu i silnik
    nie dostaje niefiltrowanego powietrza przez te naciecia ale pewny nie jestem
    . Czy tak powinno byc czy gabka powinna stanowic jedna calosc i musze kupic
    nowa?

    Po wyczyszczeniu i naolejeniu filtra jest zdecydowanie lepiej - jak sie YPVS
    otwiera znow unosi przednie kolo na jedynce, na dwojce tez prawidlowo ryje
    grunt, ale glowny problem pozostal, jak sie ja rozkreci do 10000 na dwojce i
    tak trzyma, przejezdza z 10 metrow i gasnie kompletnie, kolejne pare metrow
    az obroty spadna do kolo 6000 i zapala ale przerywa i nie chce sie wiecej
    rozkrecic. Jak sie w tym momencie przerzuci na jedynke to tez nie chce wejsc
    na 10000, jedyne co pomaga to odjecie na chwile gazu tak zeby obroty spadly,
    jak po tym daje gaz spowrotem to znow przez chwile chodzi ok. YPVS wydaje
    sie dzialac, bzyczy normalnie po przekreceniu kluczyka, pozatym na jedynce i
    dwojce zanim silnik zgasnie czuc kopa jak sie otwiera.
    Czy odnosze dobre wrazenie ze czesc syfu z filtra przedostalo sie do gaznika
    i cos tam pozapychalo?
    Czy wyczyszczenie gaznika jest jakos sczegolnie skomplikowane i czy po jego
    rozlozeniu trzeba wymienic jakies uszczelki na nowe ? Ile ta procedura
    zajmuje, bo nie mam jutro za wiele czasu?
    Moze ktos ma jakis link do opisu jak go wyczyscic i wyregulowac?
    Dodatkowe pytanie - gdzie jest ten modul zaplonu o ktroym pisal KJ Sila
    Slow - zdjalem dzisiaj owiewki (oprocz przedniej), bak, siedzenie i nie moge
    go zlokalizowac...
    dzieki za wszelka pomoc

  • 16. Data: 2009-10-18 19:13:57
    Od: n...@s...com

    On Sat, 17 Oct 2009 22:32:43 +0200, "michu" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Mam ta dt od pol roku, zrobilem z 1500-2000 km i w sumie nie mam pojecia co
    >ile km nalezy czyscic filtr, jak to jest?

    Zerkaj co dwa tygodnie, miesiac. Jak sie nauczysz co ile Ci sie
    zapycha to bedziesz zagladal wedle potrzeb. Ale to mocno indywidualna
    sprawa.

    >. Czy tak powinno byc czy gabka powinna stanowic jedna calosc i musze kupic
    >nowa?

    Gabka ma byc cala, nasaczona olejem. Kup nowa.

> [...]
    >az obroty spadna do kolo 6000 i zapala ale przerywa i nie chce sie wiecej

    A swieca jak wyglada ?

    >Czy odnosze dobre wrazenie ze czesc syfu z filtra przedostalo sie do gaznika
    >i cos tam pozapychalo?

    Mozliwe.

    >Czy wyczyszczenie gaznika jest jakos sczegolnie skomplikowane i czy po jego
    >rozlozeniu trzeba wymienic jakies uszczelki na nowe ? Ile ta procedura
    >zajmuje, bo nie mam jutro za wiele czasu?

    Nie jest bardzo skomplikowana, zajmuje za pierwszym razem kilka
    godzin. Przynajmniej mnie tyle zajelo.

    >Moze ktos ma jakis link do opisu jak go wyczyscic i wyregulowac?

    Rozkrec i przedmuchaj powietrzem.

    zreszta, sciagnij sobie
    http://www.megaupload.com/?d=OVVG1MYX

    i nie boj sie dozownika :-)

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 17. Data: 2009-10-20 12:33:24
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    > Jak dojechalem, zrobilem jak mowil Sysek - zdemontowalem tlumik, efekt: bylo
    > gorzej niz z zalozonym, na zadnym biegu silnik nie przekraczal 7000 rpm, w
    > momencie otwarcia YPVS zamiast startowac gasl i przerywal.

    Zdemontowałeś tłumik , czy cały wydech ?

    U mnie YPVS nie ma znaczenia, jest odwrócony o 180 stopni.
    Wywalona jest zwężka w kolanku przed dyfuzorem.

    Generalnie raczej powinieneś zacząć od tego na czym skończyłeś szukanie.
    Sprawdzenie układu paliwowego , dolotu powietrza , świecy, przewodu świecy.

    Potem uparcie stawiam na wydech.

    --
    Sysek

  • 18. Data: 2009-10-20 12:36:34
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    A i jeszcze jedno , objawem zapchanego wydechu jest jeszcze makabryczne
    grzanie się DT`etki.

    --
    Sysek

  • 19. Data: 2009-10-20 12:47:51
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Sysek pisze:

    > U mnie YPVS nie ma znaczenia, jest odwrócony o 180 stopni.

    eee.. no nie bardzo rozumiem, masz odwrocony o 180 w stosunku do tego
    jak miales czy w stosunku do tego jak ma wersja niekastrowana ?

    > Wywalona jest zwężka w kolanku przed dyfuzorem.

    bo to chyba kastrat byl, jak mial taka zwezke ?

    > Potem uparcie stawiam na wydech.

    Bardzo mozliwe - to trzeba dobrze przepalic zeby usunac syfy.

    KJ

  • 20. Data: 2009-10-20 17:22:52
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    KJ Siła Słów pisze:

> [...]
    >
    > bo to chyba kastrat byl, jak mial taka zwezke ?

    > Bardzo mozliwe - to trzeba dobrze przepalic zeby usunac syfy.

    Na szczęście moduł był bez blokady full open
    wywaliłem zwężkę i przekręciłem YPVS tak , że wcale nie zamyka wylotu z
    cylindra, czyli o 180st.
    Różnica Panie w kopie jest kolosalna, wprawdzie ja tym polatam
    sporadycznie , bo to sprzęt syna, ale spoko leci ok 130km/h i rwie na
    koło tylko furczy. Przed zabiegami chirurgicznymi vmax był ok 100-110 z
    wiatrem na kółko tylko ze sprzęgła.

    Co do tego tłumika to pamiętasz jak pisaliśmy jakiś czas temu , miałem
    podobny objaw. Nagle jakby ktoś go wykastrował. Myślałem , że padł moduł
    ale poszedł do niezłego elektryka on stwierdził , że OK. W między czasie
    został wyczyszczony gaźnik, filtry , właśnie tam jest jeszcze taki
    śmieszny filtr z siateczki w gaźniku przy wlocie paliwa , potrafi się
    też często zabić. I dalej było to samo. W końcu w myśl zasady ,że
    najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze został zdjęty tłumik ,
    dyfuzor został na miejscu. I moto nabrało chęci do życia. Niestety
    opukiwanie i przepalanie nic nie dały, trzeba było pruć.

    --
    Sysek