  • 91. Data: 2009-06-17 21:52:13
    Temat: Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > No to uświadamiam Cię, że na samym początku zaproponowałem klasyczny
    > transformator sieciowy o mocy 0.5VA i zostałem już tu niemal
    > zlinczowany.

    ok, ja tego nie widze, ale nieważne, w każdym razie to klasyczny nie będzie
    się nadawał bo to wielka cegła, do tego by się nadawał miniaturowy
    transformatorek 0.5VA:O)
    tak czytami widzę ze keidyś też miałem podbny problem i właśnie zastosowałem
    ten miniaturowy, ale chodziło mi po głowie właśnie żeby zrobić to impulsowo,
    niestety brak mi sprzętu, ale jak bym miał sprzęt i czas to bym taki
    zrobił:O)

  • 92. Data: 2009-06-17 22:08:11
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Zajebiście wielki :-)
    > (0,5VA) 22x24x19mm kontra 28x33x24(2VA)
    > http://breve.pl/cms/pdf/TEZ_EN%2009-01.pdf

    Wymiary obudowy ładowarki 33 x 43 x 17mm.
    :>

    zyga

  • 93. Data: 2009-06-17 22:42:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Pozostaje pytanie, ile przy produkcji płytek jest kosztów pracy (włożyć
    > pod CNC, przełożyć do trawiarki, wyjąć), a ile kosztów działania maszyn.
    > Wiertarki numeryczne na całym świecie kosztują prawie tyle samo, a ileż
    > może być tańszy na Tajwanie prąd? Same tylko różnice podatkowe nie
    > zrobiłyby tak dużej różnicy.

    Dobrze też zapytać, jaką część ich produkcji stanowią zlecenia od ambitnych
    firm z miejsc tak egzotycznych jak Europa, które same zaprojektowały
    urządzenie, zrobiły dokumentację PCB, później wszystko same zlutują
    i poprzykręcają wszystkie śrubki. A od nich potrzebują tylko wykonania
    płytki. Poza podatkami jest jeszcze efekt koncentracji. Kiedyś dobrze się
    robiło różne fajne rzeczy w Krzemowej Dolinie. Nie dlatego, że tam klimat
    wyjątkowy i krzem urodzajny, pierwszej czystości. Tylko dlatego, że wszystko
    co potrzebne, było na miejscu. Teraz tak jest w Singapurze, Hong Kongu,
    Malezji, na Tajwanie, a ostatnio też w Chinach kontynentalnych.

    Bardzo mi się podoba Wasz telefonik. Świetnie, że ktoś coś takiego chce
    robić w Polsce. Znakomicie, że mu wychodzi. Ale może się okazać, że to
    przypomina sikanie pod wiatr. Taniej można zrobić to wszystko od razu
    w jednym z wymienionych miejsc. A i przynajmnie część projektowania może
    być lepiej robić tam, gdzie produkcja. Wiem, ten mój opis przyrody nie
    brzmi najmilej, ale powyżej pewnego poziomu produkcji, tak to się teraz
    na ogół kończy.

    -- Jarek

    PS
    Kiedyś, kilka lat temu, próbowano mnie namawiać do pokierowania podobnym
    projektem. Namawiano krótko, pomysł upadł dość szybko, więc o jednego
    konkurenta macie mniej.

  • 94. Data: 2009-06-17 23:06:50
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h1bpm8$r44$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > niestety brak mi sprzętu, ale jak bym miał sprzęt i czas to bym taki
    > zrobił:O)

    Jakby,....
    ...byłoby cudownie
    :-)

  • 95. Data: 2009-06-18 11:08:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yes" <y...@p...onet.pl> napisał
    >Odpowiadając na dotychczasowe odpowiedzi :)
    >- gdybym potrzebował 1 szt. - kupiłbym sobie ładowarkę. Pytam o
    >koncepcję rozwiązania zasilania układów produkowanych seryjnie
    >(ok. 50 tys. rocznie), w którch do tej pory stosowany jest
    >zasilacz beztransformatorowy - a chcę rozważyć zasilanie
    >przetwornicą celem obniżenia prądu w stanie standby.

    Propozycja nadal pozostaje: kup 50 tys ladowarek i 50 tys gniazd
    mini USB.

    J.

  • 96. Data: 2009-06-18 11:19:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:13310719015.20090617142106@pik-net.pl...
> [...]
    > wielkości, bo zaraz z rękawa wyciągniesz jakąś ładowarkę do
    > komórki o
    > mocy 1.99W) zasilanych z sieci nie ma i nie zanosi się na to,
    > żeby
    > komukolwiek opłaciła się ich produkcja. Osiągnięto granicę
    > technologicznego oraz ekonomicznego absurdu i koniec.
    > Jakim cudem tej granicy nie osiągnięto w transformatorach
    > klasycznych
    > - nie mam pojęcia i nie obchodzi mnie to. Mam transformatory
    > sieciowe
    > o mocy 80mVA ale ich wielkość jest niemal dokładnie taka sama jak

    No wlasnie - czy przypadkiem nie piszesz dwa razy tego samego ?
    W przetwornicach sieciowych osiagnieto granice i dalej zmniejszac
    sie nie oplaca.
    W trafach kasycznych tak samo.
    Co najwyzej moze jeszcze sa odbiorcy sklonni zamowic takie male
    trafo nie bardzo wiadomo po co, a malutkiej przetwornicy juz nie.

    A to trafo 0.5VA jest mniejsze niz przetwornica 2VA ?

    J.

  • 97. Data: 2009-06-18 11:22:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh3ibit.707.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > No to 6 zł. I 1 grosz, po dzisiejszym kursie. Napisane było,
    > że 10 koron, a ja przelicznik brałem z pamięci, w dodatku
    > pomyliłem ze szwedzkimi. Przepraszam za 50-procentowy błąd.

    > Facetowi jednak ten doktorat dali, żaden recenzent tego nie
    > kwestionował. Trzeba było iść na obronę i tam protestować.
    > Mnie ta cena nie wydaje się podejrzana.

    W dunskich kosztach robocizny ?
    Moze recenzenci kosztow nie oceniali, no bo w koncu moga sie na
    kosztach nie znac, albo jak opracuje maszynw i zrobi 10 mln sztuk,
    to sie zamortyzuje i wyjdzie tych 6 zl.

    > Nie żebym ja po duńsku rozumiał jak po naszemu, a w dodatku na
    > przejrzenie 250 stron poświęciłem ledwie kila minut, ale jest
    > tam rozdział o transformatorach piezoelektrycznych. Interesująca
    > idea, muszę w wolnej chwili poczytać więcej na ten temat.

    Tylko ze to moze byc przeglad literaturowy.

    J.

  • 98. Data: 2009-06-18 11:27:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh3ic3e.707.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Już prawie uwierzyłem w te przebicia międzyzwojowe, a tu teraz
    > nowa teoria...

    Ale ja o trafie na 50Hz pisze.
    A i w nim jest pare rzeczy ktore mozna celowo lub przypadkiem sp*.

    > No to kłopot, bo tych łódzkich już nie sprzedają, same chińskie
    > zamienniki.

    Lodzkie i tak bylyby za drogie. Trzeba kupic chinczyka i miec
    nadzieje ze bedzie dobry :-)

    > Elektrolity wysychaja w całym urządzeniu, nie tylko w zasilaczu,
    > więc
    > to żaden problem.

    Jakos tak w tam gdzie pracuja wyzylowane to sie psuja szybciej.

    >A kilowoltowe przepięcia czy inne pierony uszkodzą
    > równie łatwo takie uzwojenie, co krzemowe struktury.

    Krzem jakos latwiej uszkadzaja. Jak blysnie, trzasnie to co potem
    trzeba wymieniac - krzem czy miedz ?

    J.

  • 99. Data: 2009-06-18 11:34:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:1902366353.20090617214137@pik-net.pl...

    > Pierwszy ma 10 cm^3 a drugi 22 cm^3. Juz pierwszy uznano za zbyt
    > duży.

    Ot uroki arytmetyki - to w koncu 2x wiekszy czy 30% wiekszy ? :-)

    Jesli ten maly za duzy, to mniejszego juz raczej nie bedzie.
    A jesli moze byc, to moze i ten ciut wiekszy moze :-)

    J.

  • 100. Data: 2009-06-18 11:40:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w
    wiadomości news:h193m7$ek1$3@news.wp.pl...

    > Kurcze, przy serii 50k transformatorów to powinni na kolanach
    > dziękować
    > za zamówienie tego u nich. Przecież chyba ręcznie tego pani
    > Wandzia nie
    > nawija?

    Kto wie .. tzn na najprostszej nawijarce :-)

    > Jeżeli Chińczycy potrafią - to dlaczego bliżej Polski nie ma
    > odpowiedniej technologii (abstrahując od ceny)?

    Bo Chinczycy robia miliard takich transformatorow rocznie, a w
    Polsce byl zbyt moze na milion, ale sie skonczyl, bo Chinczycy byli
    tansi :-)

    J.