  • 51. Data: 2009-08-17 20:47:00
    Temat: Re: pyt.: zasilanie GPS-a z dynama rowerowego
    Od: jacek duma <d...@s...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Szarpnij się, tylko koniecznie pomiary rób oscyloskopem z Rwe > 10Mohm.
    > :>

    Właśnie. Sam miernik de facto wystarczy - i tak zrobię. Sam jestem
    ciekaw co pokaże.

    :-)
    jd

  • 52. Data: 2009-08-17 20:49:11
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Właśnie. Sam miernik de facto wystarczy - i tak zrobię. Sam jestem
    > ciekaw co pokaże.

    True RMS?

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 53. Data: 2009-08-18 09:16:04
    Od: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>

    Bardzo dziekuje za wszystkie uwagi, chociaz jest ich tak duzo ze jestem
    zdezorientowany... Troche zescie mnie postraszyli tymi duzymi napieciami i
    mozliwoscia spalenia urzadzenia przy pracy bez obciazenia, tak ze w koncu
    nie wiem czy robic ten uklad czy nie... :(

    Ze wspomnianych tutaj alternatyw:

    1) ladowarka CharBike (http://charbike.webpark.pl/) - wersja z wyjsciem
    USB jest ciut droga (70 zl), a uzywanie wersji generujacej 12V i nastepnie
    redukcja tego na 5V kablem od GPS-a do zapalniczki samochodowej jest
    raczej srednio sensownym pomyslem....

    2) Przerobka GPS-a na zasilanie z akumulatorkow AA zaproponowana w
    jednym z podanych tutaj linkow odpada - nie mam zamiaru w nim dlubac, nie
    czuje sie na tyle sprawny manualnie zeby przy tej okazji czegos nie
    spieprzyc ;)

    3) zewnetrzne zasilanie bateryjne - to byl pierwszy pomysl na ktory
    wpadlem zanim pomyslalem o wykorzystaniu dynama. Obecnie testuje taki
    "patent" - bateria plaska 4,5V (a jeszcze lepiej dwie polaczone rownolegle
    z uwagi na prad/pojemnosc) podlaczona do kabla ze zlaczem USB. Dziala -
    napiecie 4,5V okazuje sie wystarczajace dla GPS-a, nie potrzeba 5V. Musze
    tylko sprawdzic na jak dlugo starczy bateria.
    (Baterie plaskie maja te zalete, ze sie latwo do nich podlacza kabelki ;),
    nie trzeba zadnych specjalnych pojemniczkow itp.)

    Niemniej jednak rozwiazanie z dynamem by mi pasowalo najlepiej - baterie w
    koncu kiedys sie wyczerpuja i trzeba je wymieniac, a skoro dynamo i
    tak dziala caly czas...

    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl
    --
    Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj/

  • 54. Data: 2009-08-18 09:33:43
    Od: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>

    In pl.misc.elektronika anu <p...@g...com> wrote:
    > słyszałem też o konstrukcji zasobnik z bateriami-usb, zdaje się w
    > kontekście dyskusji o dedykowanym dla rowerów gps garmin, który nie
    > wiedzieć czemu jest zasilany z akumulatora a nie z baterii

    Hm...? Garmin eTrex Legend HCx - chyba najbardziej optymalny na rower, z
    tego co przegladalem strony z roznymi modelami Garmina - jest zasilany
    dwoma bateriami AA...
    Niestety kosztuje ponad 900 zl... :(
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl
    --
    Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj/

  • 55. Data: 2009-08-18 10:38:08
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > mozliwoscia spalenia urzadzenia przy pracy bez obciazenia, tak ze w koncu
    > nie wiem czy robic ten uklad czy nie... :(

    Głupoty piszą, ja mierzyłem, tak wysokiego napięcia nie ma.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 56. Data: 2009-08-18 10:38:30
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 18.08.2009 11:33 użytkownik Jaroslaw Rafa napisał :

    > Hm...? Garmin eTrex Legend HCx - chyba najbardziej optymalny na rower

    Zależy co rozumiesz przez optymalny.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 57. Data: 2009-08-18 11:17:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Jaroslaw Rafa napisal:
    > Hm...? Garmin eTrex Legend HCx - chyba najbardziej optymalny na rower, z
    > tego co przegladalem strony z roznymi modelami Garmina - jest zasilany
    > dwoma bateriami AA...
    > Niestety kosztuje ponad 900 zl... :(

    Juz za 660 zl :)
    http://www.pixmania.com/pl/pl/792102/art/garmin/gps-
    wycieczki-morze-etrex.html?srcid=7128&&Partenaire=ce
    neo&&CodePromo=oui
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 58. Data: 2009-08-18 13:57:51
    Od: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>

    In pl.misc.elektronika Zygmunt M. Zarzecki
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    > Głupoty piszą, ja mierzyłem, tak wysokiego napięcia nie ma.

    A co z wspominanym przypadkiem pracy bez obciazenia, tzn. jezeli uklad
    jak na zaproponowanym schemacie bedzie podlaczony do dynama, ale do
    wyjscia nie bedzie podlaczony GPS lub inny odbiornik? Czy wtedy nie moze
    pojawic sie wysokie napiecie?
    Oczywiscie i tak zamierzam przed prostownikiem wsadzic jeszcze wylacznik
    ktory bedzie odlaczal "ladowarke" gdy nie uzywam GPS-a, ale na wszelki
    wypadek jakby mi sie - tak jak ktos pisal - odlaczyla wtyczka, albo pobor
    pradu przez GPS-a nagle spadl (bo by sie naladowal do pelna ;)), dobrze
    czuc sie bezpiecznym...
    Jakie maksymalne napiecie moze wytrzymac ten stabilizator? Bo kondensator
    moge wsadzic chocby i na 50V, wiec tu nie widze problemu...
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl
    --
    Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj/

  • 59. Data: 2009-08-18 14:02:20
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > jak na zaproponowanym schemacie bedzie podlaczony do dynama, ale do
    > wyjscia nie bedzie podlaczony GPS lub inny odbiornik? Czy wtedy nie moze

    A co ma być? Będzie dobrze.

    Trzeba dla pewności pomierzyć, nie wiem jakie masz dynamo.

    Czytałeś notę katalogową?
    Chyba ze 40V.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 60. Data: 2009-08-18 19:22:01
    Od: jacek duma <d...@s...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > A co ma być? Będzie dobrze.

    A potem mamy inżynierskie markowe produkty o jakości chińszczyzny z
    bazaru ;-)

    > Trzeba dla pewności pomierzyć, nie wiem jakie masz dynamo.
    Uff , lepiej :-)

    Ja się spróbuję rozpędzić dobrze i pomierzyć swoje dynamo :-)

    > Czytałeś notę katalogową?
    > Chyba ze 40V.
    Dokladnie - katalog tam jest napisane (czyli de facto jakaś wyszukiwarka
    internetowa)
    jd