  • 11. Data: 2023-03-27 10:42:03
    Temat: Re: rdzewienie styków w myszce
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Mar 2023 05:01:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Kontaktronowe też by nie zardzewiały...

    Aż sobie przypomniałem stare klawiatury kontaktronowe do IBM XT. A może
    Odry?
    Teraz podobnie chodzą mechaniczne "blue".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2023-03-27 15:50:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Pamiętam -- z MagMoru... https://pl.wikipedia.org/wiki/Magmor

    > Teraz podobnie chodzą mechaniczne "blue".

    Czym są owe "blue"?...

    BTW -- mój laptop nie ukazuje już "blue" ;) tuż po wybudzeniu
    czy odhibernowaniu... Po czystce [Stalin miał rację! -- czystki
    są potrzebne!] nie pojawił się BSoD ani razu...

    Teraz kostny tempriczer sięga ~44°C... Ale tuż po uruchomieniu
    sięga powyżej 72°C... [daj kości grzędę a ta rzeknie: wyżej siędę!]

    -=-

    Wywaliłem też inne guano -- hasła pod W11 na obu laptopach...
    Nadal nie panuję ,,do końca'' nad GPT/UEFI i W11...
    Niby potrafię rozmnażać W11, ale nadal do szczęścia daleko...

    *Wg mnie* W11 jest pisany przez ludzi Linuksa...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 13. Data: 2023-03-27 16:47:44
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 26.03.2023 o 20:41, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Widywałem myszki mające fotodiody i mechaniczne przesłony - one by nie
    > zardzewiały. Ale takowe bywały lata temu.

    Jak masz komputer na altanie, to mysz zabieraj ze sobą do domu. To chyba
    proste, żadna trudność.

    --
    animka

  • 14. Data: 2023-03-27 18:19:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Mar 2023 15:50:11 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Pamiętam -- z MagMoru... https://pl.wikipedia.org/wiki/Magmor

    > Czym są owe "blue"?...

    Pierwszy-lepszy z brzegu opis:
    https://geex.x-kom.pl/wiadomosci/klikanie-w-kolorach
    -teczy-porownanie-czterech-typow-przelacznikow-klawi
    atury-spc-gear-gk530/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2023-03-30 09:26:24
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <6421acee$0$9609$65785112@news.neostrada.pl>,
    a...@t...nie.ja.wp.pl says...

    > Jak masz komputer na altanie, to mysz zabieraj ze sobą do domu. To chyba
    > proste, żadna trudność.

    Pozornie tak ale ja tam nie chodzę do pracy na określona godzinę. Byłby
    to dodatkowy obowiązek. Rano zanieść, wieczorem przynieść. To się nie
    sprawdza.

  • 16. Data: 2023-03-30 14:31:20
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 30 mar 2023 o 09:26, Gil pisze:

> [...]

    Korodują także podczas używania.

    > Pozornie tak ale ja tam nie chodzę do pracy na określona godzinę. Byłby
    > to dodatkowy obowiązek. Rano zanieść, wieczorem przynieść. To się nie
    > sprawdza.

    Mysz zbyt wiele waży... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 17. Data: 2023-03-30 15:03:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 mar 2023 o 18:19, Adam pisze:

    > Pierwszy-lepszy z brzegu opis:
    > https://geex.x-kom.pl/wiadomosci/klikanie-w-kolorach
    -teczy-porownanie-czterech-typow-przelacznikow-klawi
    atury-spc-gear-gk530/

    Chyba ów Ble do kontaktronu ma się jak pięść do nosa. Kontaktrony
    były niegdyś wyższą półką. Lepsze były optyczne łączniki...

    Kailh Blue - głośne, ale satysfakcjonujące kliknięcie
    Trzecia klawiatura posiada przełączniki Kailh Blue. W ich przypadku
    moment aktywacji jest łatwo wyczuwalny z powodu przeskoku klawisza i
    bardzo charakterystycznego kliknięcia, przypominającego odgłosem
    stare maszyny do pisania. Aktywacja następuje mniej więcej po
    przebyciu 60% odległości wciśnięcia. Zdecydowanie odradzam ten typ
    przełączników wszystkim, którzy chcą korzystać z klawiatury
    wieczorami bądź w obecności domowników. Są to zdecydowanie
    najgłośniejsze switche i wrażliwych ludzi z waszego otoczenia
    mogą mocno zirytować.

    -=-

    https://botland.com.pl/blog/kontaktron-do-czego-sluz
    y-i-jak-dziala/

    Jak jest zbudowany i jak działa kontaktron?
    Klasyczny kontaktron ma postać niewielkiej, szklanej tulejki o
    średnicy nieprzekraczającej kilku milimetrów i długości zwykle 20-30
    mm. Element posiada dwa osiowe wyprowadzenia w postaci drucików,
    zatopionych hermetycznie w obu końcach rurki. Do wyprowadzeń, wewnątrz
    światła rurki, przymocowane są dwie cienkie, ferromagnetyczne blaszki
    umieszczone w taki sposób, by pozbawione zewnętrznego pola
    magnetycznego - pozostawały rozwarte. Zbliżenie magnesu (lub
    elektromagnesu), czyli pojawienie się zewnętrznego pola magnetycznego
    powoduje powstanie siły przyciągania pomiędzy wolnymi końcami obu
    blaszek stykowych. Jeżeli pole jest wystarczająco silne, aby
    odpowiednio mocno namagnesować blaszki, obwód ulega zamknięciu poprzez
    zwarcie powierzchni roboczych styków. Co ważne, materiał blaszek
    zostaje dobrany tak, by namagnesowanie było nietrwałe, tj. zanikało po
    oddaleniu magnesu lub wyłączeniu prądu, w przypadku elektromagnesu.

    W magmorowe można było walić palcami pełną parą albo delikatnie -- z tym
    samym efektem?... Z tym samym pisarskim; stawy palców mogły protestować...

    Klawisz kontaktronowej *zbliżeniem się* uruchamiał łącznik niemal
    bezgłośnie. Można było stukać głośno -- można było cichuteńko...
    A że dookoła było gwarno -- masa ludzi; szumnie -- wentylatory,
    klimatyzacja, ogromne stacje dysków; ogólnie głośno i wesoło...
    Różnie ludzie z tych klawiatur korzystali... Czasami ktoś walnął
    ze złością pięścią w klawisze lub ,,z plaskacza'' -- gdy coś
    poszło niezgodnie z przewidywaniem... Tamte terminale wybaczały
    wiele..

    Dziś próżno Googlać magmorowych terminali VT100 czy VT50...

    Jeśli ktoś ma fotkę -- chętnie obejrzę...

    -=-

    W Białymstoku (filia UW) mieliśmy bardzo dobre terminale magmorowskie
    z UW, który ponoć zadowalał się wówczas rosyjskim szmelcem...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 18. Data: 2023-03-30 22:37:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 30 Mar 2023 15:03:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    >
    > Chyba ów Ble do kontaktronu ma się jak pięść do nosa. Kontaktrony
    > były niegdyś wyższą półką. Lepsze były optyczne łączniki...

    Nie czytaj, jak Animka ;)
    Pisałem o odczuciach - że podobnie chodzą pod palcami.

    > https://botland.com.pl/blog/kontaktron-do-czego-sluz
    y-i-jak-dziala/

    > (...)

    Wiem, co to kontaktron, wykorzystywałem je zresztą w swoich projektach.

    Zarówno mechaniczne "blue" jak i kontaktronowe tak samo oddziaływały. Nie
    ma znaczenia, czy powoli czy szybko się klawisz wciskało.
    Tylko ja pamiętam, że kontaktronowe też miały słyszalny i wyczuwalny klik
    zrobiony na sprężynie.
    Może po prostu pracowaliśmy na innych klawiaturach. Bo jakoś nie kojarzę,
    aby moje miały napis "Magmor", prędzej IBM.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2023-04-01 00:37:40
    Temat: Re: rdzewienie styk?w w myszce
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 30.03.2023 o 09:26, Gil pisze:
> [...]
    >
    > Pozornie tak ale ja tam nie chodzę do pracy na określona godzinę. Byłby
    > to dodatkowy obowiązek. Rano zanieść, wieczorem przynieść. To się nie

    To po co trzymasz na dworze tą mysz.

    --
    animka

  • 20. Data: 2023-04-01 00:41:40
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 30.03.2023 o 22:37, Adam pisze:

    -teczy-porownanie-czterech-typow-przelacznikow-klawi
    atury-spc-gear-gk530/

    > Nie czytaj, jak Animka ;)
    > Pisałem o odczuciach - że podobnie chodzą pod palcami.

    Każdy ma swój mózg, swoje palce i odczucia.

    --
    animka