  • 91. Data: 2021-09-23 10:54:48
    Temat: Re: rzad buduje tunel
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2021 o 09:56, T. pisze:

    > Ale Czesi sygnalizowali sprawę od 2007 r., więc daleko wcześniej, niż
    > rządzi PiS. Po prostu teraz skończyła im się cierpliwość.

    Ten koniec cierpliwości ma związek z bezprawnym wydanie nowej koncesji,
    to już jak najbardziej przez pis.
    Liczyli pewnie, że jak poprzednia wygaśnie, to albo problem się sam
    rozwiąże, albo wykonamy analizę środowiskową i podejmiemy odpowiednie
    kroki, żeby problem rozwiązać (taki powinien być warunek koncesji).

    Ale pis wiedział lepiej, olał zasady i prawo UE, koncesję wydał prawem
    kaduka, więc efekty widzimy.

  • 92. Data: 2021-09-23 11:01:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mniej więcej tak, jak z Litwinami polska pisownia nazwisk i ulic.

    -----

  • 93. Data: 2021-09-23 11:14:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-23 o 10:54, Cavallino pisze:

> [...]
    > kroki, żeby problem rozwiązać (taki powinien być warunek koncesji).
    >
    > Ale pis wiedział lepiej, olał zasady i prawo UE, koncesję wydał prawem

    Z tym możesz mieć rację, nie śledzę aż tak tematu.
    A czy decyzję środowiskową łatwo wydać/zmienić? Pytam w kontekście
    blokowania przez taką decyzję rozbudowy lotniska w Modlinie, bo tam już
    więcej nie da się latać właśnie w związku z decyzją środowiskową. A tam
    chyba nikt jej nie zmieni, bo wokól jest 17 terenów cennych przyrodniczo
    (w tym rezerwatów), a że top teraz modny temat, to chyba nikt nie
    pójdzie na udry z ekologistami, także tymi unijnymi...
    T.

  • 94. Data: 2021-09-23 11:15:29
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-23 o 10:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Tylko jak pisalem  - Belchatow zaczal dzialalnosc od budowy wodociagow w
    > okolicy,
    > bo studnie wyschly zgodnie z planem.
    >
    > Ziemie tam marne, to problemu spadku plonow nie ma.
    >
    > J.

    Jeśli w Cechach to tylko problem wodociągów, to sprawa jest banalna i
    mało kosztowna - tam mało ludzi mieszka. Ale jeśli się zaprą, że chodzi
    o pola i ich nawodnienie?
    T.

  • 95. Data: 2021-09-23 11:28:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2021 o 11:14, T. pisze:

    > Z tym możesz mieć rację, nie śledzę aż tak tematu.
    > A czy decyzję środowiskową łatwo wydać/zmienić?

    Nie mam pojęcia.
    Ale wyobrażam sobie jej sfałszowanie (w sensie że nie ozwierciedla stanu
    faktycznego) pod jakieś polityczne potrzeby.

    Pytam w kontekście
    > blokowania przez taką decyzję rozbudowy lotniska w Modlinie,

    A jesteś pewien, że ta decyzja jest prawdziwa?

  • 96. Data: 2021-09-23 11:28:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2021 o 11:15, T. pisze:
    pl...

    > Jeśli w Cechach to tylko problem wodociągów, to sprawa jest banalna i
    > mało kosztowna - tam mało ludzi mieszka. Ale jeśli się zaprą, że chodzi
    > o pola i ich nawodnienie?

    To im nawodnić.
    Wyjdzie taniej niż płacenie kar za olewanie sądów.

  • 97. Data: 2021-09-23 11:37:19
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-23 o 11:28, Cavallino pisze:

> [...]
    > faktycznego) pod jakieś polityczne potrzeby.
    >
    > Pytam w kontekście
    >
    > A jesteś pewien, że ta decyzja jest prawdziwa?

    W necie jest skan tej decyzji - kiedyś ją przejrzałem. Jest zgoda na
    bodaj 17 tys. operacji lotniczych rocznie z zakazem lotów w nocy. Tyle
    jest właśnie teraz (mogę się mylić co do liczby, bo dawno to było...).
    T.

  • 98. Data: 2021-09-23 11:53:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2021 o 11:37, T. pisze:

    > W necie jest skan tej decyzji - kiedyś ją przejrzałem. Jest zgoda na
    > bodaj 17 tys. operacji lotniczych rocznie z zakazem lotów w nocy. Tyle
    > jest właśnie teraz (mogę się mylić co do liczby, bo dawno to było...).

    No ok, pytanie dlaczego akurat 17 tys, a nie np. 57?
    Analiza wykazała że od 17001 zdychają jakieś ptaki, czy akurat decydent
    z pisu kazał wpisać tyle ile jest, żeby upierdzielić lotnisko?

  • 99. Data: 2021-09-23 12:06:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No ok, pytanie dlaczego akurat 17 tys, a nie np. 57?
    >Analiza wykazała że od 17001 zdychają jakieś ptaki, czy akurat
    >decydent z pisu kazał wpisać tyle ile jest, żeby upierdzielić
    >lotnisko?

    Dobre pytanie ... ale czy aby na pewno "upierdzielic"?
    Wychodza srednio 3 operacje na godzine ... za malo, czy w sam raz?

    Ale ale .. o ile samo lotnisko wnioskowalo?
    Reka urzednika obciela, czy tyle chcieli, to tyle dostali ?

    J.

  • 100. Data: 2021-09-23 12:13:55

    Tue, 21 Sep 2021 18:21:12 +0200, w <614a067a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Podstawy ekonomii tu nie wystarczają.

    Już się tłumacz, o tobie była ta gadka...