  • 331. Data: 2021-01-19 22:46:26
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 21:47, Cavallino pisze:

    > Liczyłem, że otrzeźwiałeś, ale widzę nadal tą samą zapiekłość i ośli
    > opór w zaśmiecaniu wątków.

    > To Ty kłamiesz - i to dzień w dzień.

    > Czyli masz zamiar hejtować dalej.
    > PLONK

    Jezu, jaka ulga...

  • 332. Data: 2021-01-25 17:57:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2021 o 00:08, nadir pisze:

    > Ależ czytałem i zastanawiałem się dlaczego Captur a nie do razu KADJAR?
    > Przecież Zoe to takie Clio

    Fajnie można dostrzec faktyczne gabaryty Zoe:
    https://elektrowoz.pl/auta/oto-dacia-spring-miedzy-r
    enault-zoe-wyglada-na-mala-oby-byla-tez-tania-w-ofer
    cie-ma-byc-wiosna/

  • 333. Data: 2021-02-14 23:00:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 17:24, J.F. pisze:

    > Tylko ze przerabianie wodoru na prad w turbinie cieplnej to duze straty.
    > Lepsze byly ogniwa paliwowe.
    >
    > A do samochodu ... tez ogniwa paliwowe i zbiornik wodoru ...

    https://elektrowoz.pl/transport/diess-politycy-musza
    -zaakceptowac-nauke-wodor-przyda-sie-metalurgii-i-ch
    emii-ale-nie-samochodom/

    "Cała Unia Europejska przymierza się do stopniowego przejścia z paliw
    kopalnych na zielony wodór uzyskiwany dzięki OZE. Herbert Diess, prezes
    koncernu Volkswagena, przyklaskuje części inicjatyw, ale stanowczo
    ostrzega przed marnowaniem czasu na samochody z ogniwami paliwowymi
    (FCEV). Według niego wodór nie ma sensu w transporcie kołowym.

    Wodór to zły pomysł. Z wielu względów
    Zgodnie ze słowami Diessa - które pojawiały się już parokrotnie, także
    jako stanowisko koncernu Volkswagena - zielony wodór jest ważny dla
    sektora metalurgicznego, chemicznego, powietrznego, ale nie powinien
    trafić do samochodów. Jest stanowczo za drogi, jego wydajność jako
    paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest trudne do
    wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie (źródło)."

  • 334. Data: 2021-02-15 00:54:51
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-14 o 23:00, Cavallino pisze:

> [...]
    > paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest trudne do
    > wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie (źródło)."

    Ale to jest zdanie strony zainteresowanej.
    A nie niezależnego eksperta.

    Pozdrawiam

  • 335. Data: 2021-02-15 15:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >wydajność jako paliwa jest niska, zastosowanie go w roli paliwa jest
    >trudne do wdrożenia, a sam gaz jest skomplikowany w transporcie

    Jest to jakis argument, ale wolalbym wysluchac Toyoty, a nie VW :-)

    J.