  • 91. Data: 2021-01-15 14:03:01
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2021-01-15 o 13:55, robot pisze:

    > Nie da się nauczać bez popełniania błędów.

    Nie zgadzam się z tak ogólnym stwierdzeniem.

    > Dobry ton nie ma z tym nic wspólnego.

    Ja to widzę inaczej, ale spierać się nie będę.

  • 92. Data: 2021-01-15 14:04:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 15.01.2021 o 13:46, Cavallino napisał:

    > Alternatywą jest niewypowiadanie się na tematy, na które Cię nie stać,
    > więc z zawiści je hejtujesz.

    Tematy są darmowe, więc pewnie go stać i bez więcejszego pracowania.
    A dla trolli każde odmienne od ich swojszego zdanie, to hejt.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

  • 93. Data: 2021-01-15 14:33:12
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    > Nie adwokatuj nikomu nieproszony. Jak ci się coś nie podoba a nie jest
    > na temat, zawsze możesz napisać na priv.

    A Ty nie udzielaj porad nieproszony. Zawsze możesz w ogóle przestać
    pisać. Czytać też nie musisz.

  • 94. Data: 2021-01-15 15:03:32
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 15.01.2021 o 14:03, kosmos pisze:

    > Nie zgadzam się z tak ogólnym stwierdzeniem.

    Masz rację, zbyt ogólnie do tego podszedłem.
    Nie chodziło mi tylko o pisownię

    > Ja to widzę inaczej, ale spierać się nie będę.

    I ja nie będę, bo dobry ton uważam za cos takiego,
    o co nie można się spierać.

    Ale na inne tematy- chętnie.

  • 95. Data: 2021-01-15 15:18:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Jan 2021 12:18:44 +0100, ToMasz napisał(a):

    > autookorektę - nie ma takiego wyrazu w mojej autokorekcie

    Nie będę ci wyliczał błędów jakie robisz, za dużo tego. Wystarczy mi
    jeśli osiągniesz mój poziom bezbłędności )

    PS. Oczywiście, prośba o większą staranność pisania obejmuje tylko posty
    do mnie. Innym a w szczególności kosmosowi błędy nie przeszkadzają więc
    tam możesz się nie krępować i stosować dowolnie niechlujną pisownię.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 96. Data: 2021-01-15 15:28:50
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2021-01-15 o 15:03, robot pisze:

    > Masz rację, zbyt ogólnie do tego podszedłem.
    > Nie chodziło mi tylko o pisownię

    Mnie też nie.

    > I ja nie będę, bo dobry ton uważam za cos takiego,
    > o co nie można się spierać.
    >
    > Ale na inne tematy- chętnie.
    :)

  • 97. Data: 2021-01-15 16:00:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.01.2021 o 07:53, Cavallino pisze:

    > Bo jest najbardziej zbliżonym konkurentem.

    Nie jest.

    > Nawet nie stałeś nigdy obok niego, prawda?
    > Inaczej byś takich bzdur nie pisał.

    Clio V - owszem znam z katalogów.
    Clio III i IV - jeździłem.
    Captur - przymierzałem się, ale mnie nie powalił.
    ZOE - znajmy akurat ma i generalnie sobie chwali, poza wyprawami do serwisu.
    Fakt, że w ZOE siedzi się wyżej niż w Clio, ale jeżeli chodzi o miejsce
    w środku, to do Captura mu daleko.

    > Najpierw porównaj wymiary, a potem się rozpisuj.

    Zoe.
    Długość 4084 mm
    Szerokość 1730 mm
    Wysokość 1562 mm
    Rozstaw osi 2588 mm
    Masa własna 1415-1468 kg

    Clio V
    Długość 4050 mm
    Szerokość 1798 mm
    Wysokość 1440 mm
    Rozstaw osi 2583 mm
    Masa własna 980-1090 kg

    Captur II
    Długość 4230 mm
    Szerokość 1800 mm
    Wysokość 1593 mm
    Rozstaw osi 2630 mm

    > Zoe jest prawie identyczne jak Captur, ten pierwszej generacji.

    Proponujesz komuś żeby kupił sobie ZOE zamiast Captura, i porównujesz
    stare z nowym? Ceny też tak porównywałeś?

    > Nowy jest trochę większy, jak każdy nowszy model.

    W środku jest dużo więcej miejsca, szczególnie z tyłu, niż w ZOE

    > Ale nadal najbardziej zbliżony do Zoe.

    No właśnie nie jest.

    > To był kontrargument do jescze bardziej ważnego elementu "kamera 360".

    No chyba, że tak.

    > Jest możliwy, ale byłby drogi, więc się go nie montuje.
    > Albo dzieje się tak w baaaardzo drogich modelach.

    Webasto/Eberspacher to koszt około 1000-2000zł+montaż.
    Jest po prostu zbędny w większości samochodów w naszej strefie
    klimatycznej. W Norwegii czy Szwecji to może być nawet standard.

    > Podając nieprawdziwe informacje o cenach.

    Ceny z dziś.
    Zoe, najtańszy 137400zł
    Clio V, najtańszy 49900zł, ja przyjąłem jaką tak wersję za około 60000zł
    Różnica 77 tysięcy jak nic.

  • 98. Data: 2021-01-15 16:01:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mam wrażenie, że myślisz o mocno używanej spalinówce.

    Ja natomiast mam pewność, że nie wiesz o czym piszesz.

  • 99. Data: 2021-01-15 16:08:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.01.2021 o 07:54, Cavallino pisze:

    > Po prostu nie ma pojęcia o czym gada, a elektryki widział tylko na
    > zdjęciach.
    > Również ich nadwozia.
    > O jeździe nie wspominając.

    Pierwszy raz Pruisem jechałem jakieś 15 lat temu. Tak się złożyło, że
    mieliśmy w firmie, wszystkie kolejne wersje.
    Miałem okazję jechać, fakt że jako pasażer, Zoe, znajomy akurat ma. Czy
    to mi już daje prawo do porównywania wymiarów samochodu czy potrzeba
    jeszcze jakiegoś zaświadczenia.

  • 100. Data: 2021-01-15 16:16:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-01-2021 o 16:00, nadir pisze:

    > Fakt, że w ZOE siedzi się wyżej niż w Clio,

    Jak to vanie.
    I przedw wszystkim - jest dużo więcej miejsca na wysokość.
    A wyższa pozycja bardzo ładnie przekłada się na wygodę i zmniejsza
    potrzebę długości auta.

    >ale jeżeli chodzi o miejsce
    > w środku, to do Captura mu daleko.

    Pierwszego?
    Pamiętaj że Zoe to auto z 2012 roku....

    > Zoe.

    > Wysokość     1562 mm

    > Clio V

    > Wysokość     1440 mm

    I wszystko na temat.
    Właśnie ta różnica pokazuje, że to auta z zupełnie różnych klas.

    > Proponujesz komuś żeby kupił sobie ZOE zamiast Captura,

    Tak, bo jeśli mu będzie o 3 cm zbyt mało miejsca, to zapewne nie
    wystarczy ku również Captur.

    >i porównujesz
    > stare z nowym?

    Tłumaczę wymiary.
    Hejter może nie zechcieć zrozumieć co się do niego mówi, ale ktoś
    poważny pojmie.

    > W środku jest dużo więcej miejsca, szczególnie z tyłu, niż w ZOE

    To prawda.
    Ale do Clio nie ma porównania w żadnym z oby przypadków.

    > No właśnie nie jest.

    Bo Ty tak powiedziałeś?
    Durnia udajesz, czy co?

    > Webasto/Eberspacher to koszt około 1000-2000zł+montaż.

    Ale mowa była o fabrycznym wyposażeniu.

    > Jest po prostu zbędny w większości samochodów w naszej strefie
    > klimatycznej.

    Jasne, miałeś i używałeś, więc wiesz.
    Podobnie jak z elektrykiem....

    > Ceny z dziś.
    > Zoe, najtańszy 137400zł

    Akurat dziś 115 tys.
    Potaniało.

    https://www.otomoto.pl/oferta/renault-zoe-zen-r-135-
    z-e-zyskaj-29-000zl-ID6D0UBi.html#d6f13c8950

    > Clio V,

    Jabłka porównuje się do jabłek, nie do mirabelek.