  • 31. Data: 2021-01-14 17:02:20
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Bez znaczenia, nie każdy musi się doktoryzować z serwisu lodówki.
    > U mnie jedni za sam przyjazd i diagnozę zażądali 250 zł....

    nie. to ma znaczenie. była kiedyś taka reklama: ile czasu poświęcasz na
    "doktoryzacje" jakie opony zimowe kupisz? A ile czasu poświęcasz na
    "doktoryzacje" na jakiego kandydata zagłosujesz?
    Gdybyśmy wszyscy jako społeczeństwo nauczyli się, gdzie jest granica
    tego co potrzebujemy, czy bajery i udoskonalenia skracają czy wydłużają
    żywot produktu - sami byśmy portfelami "zabili" złe marki czy produkty.
    A producenci to biznesmani, oni są od zarabiania pieniędzy, a nie od
    edukowania społeczeństwa. dostosowują się do tego co ich otacza.
    Ale żeby nie było oftop. szukam samochodu. bez dwumasy, bez fapa, dpfa z
    ręczną klimą. powiedzmy że za 20 tyś zł. jakie czytam reklamy:
    tempomat, klima automatyczna, radio z bt, nawigacja, podgrzewane fotele
    szyby elektryczne jedyny taki..... Całośc tego co wymieniłem, jako
    dodatek to 1 tysiąc złotych. a gdzie opis pozostałych 19 tysięcy? Skoro
    ten biznes tak funkcjonuje, to znaczy że społeczeństwo ma (nie wyrywać z
    kontekstu) duuuuuużo za duuuużo pieniędzy w stosunku do rozumu

    ToMasz

    Ps. szyby elektryczne, miały sens w 1992 roku, jak mało które auto miało
    klimę. ale dzisiaj? po cholerę te okna otwierać na codzień i to jeszcze
    elektrycznie

  • 32. Data: 2021-01-14 18:07:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Jan 2021 15:55:31 +0100, nadir
    > Nie misiu, piszemy o sytuacji, w której producent wstawia do samochodu
    > bak o objętości 100 litrów paliwa, ale umożliwia zatankowanie tylko 80
    > litrów.

    No popatrz, a obecnie nie można przekręcić silnika ponad 3-4k na postoju, a
    silniki często są ograniczane programowo aby spełniać normy tudzież aby się
    nie rozpadły. Ale oczywiście jak taką ochronę się stosuje w EV, to nagle
    wielka afera.

    > Bo to takie sobie pierdolenie.

    Zgadzam się, misiu. Pierdolisz jak zwykle bez ładu i składu, dodatkowo
    wycinając komentarze i niepasujące ci argumenty, zostawiając tylko te do
    których masz szanse się jakkolwiek przyczepić. Normalnie bosakowo się czuję
    -- ten gość to też mistrz omijania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2021-01-14 20:01:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.01.2021 o 18:07, Myjk pisze:

    > No popatrz, a obecnie nie można przekręcić silnika ponad 3-4k na postoju,

    No bo w elektryku się da.

    > silniki często są ograniczane programowo aby spełniać normy tudzież aby się
    > nie rozpadły. Ale oczywiście jak taką ochronę się stosuje w EV, to nagle
    > wielka afera.

    Nie nagle i nie wielka.
    Wielu ludzi zwraca tu uwagę, że obecnie samochody elektryczne są;
    - za drogie
    - niedopracowane
    - wcale nie takie ekologiczne
    - zasięgi i czas ładowania nie każdemu pasują
    I właśnie przewymiarowanie baterii, żeby to ładnie wyglądało w
    katalogach, jest na to najlepszym przykładem.
    Czym się różni Dieselgate od zwiększania o 20% pojemności akumulatorów?
    I tu, i tu ktoś kogoś oszukuje, i jeszcze każe sobie za to słono płacić.

> [...]
    > których masz szanse się jakkolwiek przyczepić. Normalnie bosakowo się czuję

    Skoro:
    "Określanie wytrzymałości danego rozwiazania na podstawie długości
    gwarancji jest absurdalne."
    a prawdą objawioną jest artykuł o gościu, któremu pojemność akumulatora
    spadła o 2%(a może właśnie o 22%?) w przeciągu 4-5 lat.
    To o czym my tu mamy dyskutować?

  • 34. Data: 2021-01-14 20:49:26
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-13 18:11, Jacek Maciejewski wrote:

    > LOL

    nazywany jest różnie i oczywiście "dba o użytkownika" ale występuje
    m.in. w drukarkach i bateriach do elektronarzędzi

    plus cala masa spartolonego firmware które po kilku latach nadziewa sie
    na pelne liczniki i przestaje funkcjonowac, 'przypadkiem' oczywiscie

    'dieselgate' tez przeciez bylo niemozliwe, nieprawdaz?

  • 35. Data: 2021-01-14 20:59:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.01.2021 o 23:49, nadir pisze:

    > Taki chuj jak Batorego komin. Który producent daje 20 lat gwarancji na
    > akumulatory? Który daje chociaż 10 lat?

    Dlatego wydaje mi się, że ludzie wrócą do dzierżawy. I to nie tylko
    akumulatorów. Kupując używany samochód można się spodziewać wszystkiego.

  • 36. Data: 2021-01-14 21:01:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.01.2021 o 08:11, Cavallino pisze:

    > Smrodowóz po końcu gwarancji się rozsypuje z dnia na dzień?
    > A nie ma jej na 8 lat, tylko z reguły na 2 lub 3.....
    >
    > W elektryku dużo zależy od dbania o baterię, ale jeśli jest dobrze
    > zrobiony, to 20 lat jest bardzo realne:
    > https://elektrowoz.pl/porady/degradacja-baterii-w-ki
    i-soul-electric-wyglada-na-to-ze-80-proc-pojemnosci-
    bedzie-w-2053-roku-auto-czytelnika/

    To jest liniowe? Nie jest tak, że nagle okazuje się, że jakieś bloki są
    uszkodzone?

  • 37. Data: 2021-01-14 21:07:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2021 20:49:26 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > nazywany jest różnie i oczywiście "dba o użytkownika" ale występuje
    > m.in. w drukarkach i bateriach do elektronarzędzi

    Wystarczy wymontować i masz wieczne urządzenie :) A poza tym, skąd masz
    takie zwariowane informacje? Już niejedno rozebrałem i nic takiego nie
    widziałem.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 38. Data: 2021-01-14 21:28:49
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-14 21:07, Jacek Maciejewski wrote:

    > Wystarczy wymontować i masz wieczne urządzenie :) A poza tym, skąd masz
    > takie zwariowane informacje? Już niejedno rozebrałem i nic takiego nie
    > widziałem.

    przecież większość drukarek odmawia pracy kiedy im się liczniki pokończą
    w tonerze, bębnie itd. niezależnie od stanu faktycznego (a biorąc pod
    uwagę koszt niektórych bębnów równy kosztowi drukarki lub ich
    niedostępność z racji upływu czasu oznacza to wywózkę na elektrośmieci),

    co do baterii to m.in. makita ma licznik ładowań i często sprawną
    (mogącą posłużyc w ich radiu czy latarce) baterię trzeba (u nas czasem
    reanimować) wywalać (bogatsze kraje) bo licznik dojechał do n ładowań...

  • 39. Data: 2021-01-14 21:38:48
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-13 18:04, Myjk wrote:
    > Tak tak, ponoć z lodówkami i pralkami jest to samo. Słyszę to od lat 30
    > już.

    Masz szczęście.

    W 2014 wróciłem do Polski i kupiłem mikrofalę, pralkę, lodówkę,
    piekarnik, płytę indukcyjną i zmywarke. Wszystko z electroluxa bo
    promocja jakaś była.

    Mikrofala przestała się uruchamiać, w pralce po 3 latach w odstępie
    miesiąca poszły spreżyny bębna, zamrażalnik czasami się rozmrażał po 4
    roku, nie wiem czy to agregat czy elektronika, zmywarka zaczęła ciec rok
    temu gdzieś od spodu, w indukcji odlutowywały się jakieś cewki, był to
    jakiś popularny błąd bo facet który przyjechał robić to na gwarancji
    ogarniał temat mniej niż kwadrans. Tylko piekarnik był bezproblemowy,
    ale w sumie to płytka z elektroniką, dwa potencjometry, przekaźnik i
    grzałka...

    tak że na 6 sprzętów tylko jeden nie wymagał naprawy, dwa kolejne
    zostały naprawione - jeden na gwarancji drugi po, trzy zakończyły żywot
    w ciągu trzech lat od końca gwarancji bo ich naprawa była nieopłacalna

  • 40. Data: 2021-01-14 21:47:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2021 21:28:49 +0100, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    > uwagę koszt niektórych bębnów równy kosztowi drukarki lub ich
    > niedostępność z racji upływu czasu oznacza to wywózkę na elektrośmieci),

    Wiedziałem że nic mądrego nie powiesz. Jak np. w aucie masz
    sygnalizację końca klocków hamulcowych to też uważasz że producent robi
    cię w konia bo ty byś jeszcze na nich ze 10 tysięcy km zrobił? :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-