  • 21. Data: 2021-01-13 23:03:36
    Temat: Re: samochody, energia, wodór
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 21:01, J.F. pisze:

    > Chyba bym juz znalazl tematy ...
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
    > o prosze - siega 1924 :)

    > Latwo mowic teraz,

    Nie muszę, bo kupowałem już KILKA tego typu sprzętów przez ostatnich
    parę lat.
    Wytrzymywały tyle co gwarancja, albo nawet nie.

    Trochę da się przedłużyć, korzystając z przedłużonej, ale to wszystko.

    > Kupilem rodzicom lodowke 8 lat temu.
    > Wlasnie padl termostat ... postarzanie, czy przypadkowa awaria ?
    >
    > W miedzyczasie padl tez producent, co spowodowalo, ze termostat nie
    > kosztuje juz 30-50 zl jak do innych, tylko 100-200 :-(

    Plus drugie tyle naprawa.
    W sprzęcie o podobnej (już teraz) wartości.
    O tym mówię.

  • 22. Data: 2021-01-13 23:05:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2021 o 21:41, nadir pisze:

    > Czyli damy ci większą i cięższą baterię, za którą i tak zapłacisz, ale
    > żeby było emejzing damy ci 80% jej pojemności.
    > Tak to się wali jeleni w rogi.

    Jelenie w tym czasie płacą krocie za paliwo.
    Przez kilka lat dopłacą tyle co nowa bateria do elektryka....

  • 23. Data: 2021-01-13 23:10:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 13 Jan 2021 21:41:51 +0100, nadir

    > Czyli damy ci większą i cięższą baterię, za którą i tak zapłacisz, ale
    > żeby było emejzing damy ci 80% jej pojemności.
    > Tak to się wali jeleni w rogi.

    Oczywiście, bo jak robili przewymiarowane smoki spalinowe palące absurdalne
    ilosci paliwa i trujące ludzi, a na których sobie wypracowali renomę
    "niezawodności", to nie walili jeleni w rogi. Ale przecież to już dawno
    było -- to już nie ważne.

    No a resztę oczywiście sprytnie wyciąłeś.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2021-01-14 13:26:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 13-01-2021 o 21:01, J.F. pisze:

    >Nie muszę, bo kupowałem już KILKA tego typu sprzętów przez ostatnich
    >parę lat.
    >Wytrzymywały tyle co gwarancja, albo nawet nie.

    Lodowka wytrzymala 2 lata ?
    Pochwal sie jakie ... zebysmy wiedzieli co omijac :-)

    >Trochę da się przedłużyć, korzystając z przedłużonej, ale to
    >wszystko.

    Nie przedluzalem. Powiedzialem sobie, ze jak nie wytrzyma 5 lat, to
    zadnego sprzetu wiecej tej firmy nie kupie.

    Jak widac - wytrzymala wiecej, ale firma tak czy inaczej padla ...

    >Plus drugie tyle naprawa.

    Termostat sam potrafie wymienic.

    >W sprzęcie o podobnej (już teraz) wartości.
    >O tym mówię.

    A to swoja droga - sprzet tanieje, serwis drozeje - naprawiac sie nie
    oplaca - to jednorazowki sa.

    Ale powinny troche lat wytrzymac ... choc akurat znajoma zmywarka sie
    psuje, a nie wiem czy 5 lat ma, i to malo uzywana ... ale czy to
    regula czy przypadek - po jednej sie nie dowiesz.

    J.

  • 25. Data: 2021-01-14 13:43:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-01-2021 o 13:26, J.F. pisze:

    > Lodowka wytrzymala 2 lata ?

    Lodówka akurat nie.
    Ale po 5 skończyła działać.'
    Serwisant stwierdził, że jak coś padnie to naprawa jest nieopłacalna, bo
    to no-frost i że na przyszłość lepiej kupować zwykłe lodówki.

    Tym razem mi się jeszcze upiekło, bo okazało się że tylko zamarzła i po
    rozmrożeniu zaczęła działać.

    > Pochwal sie jakie ... zebysmy wiedzieli co omijac :-)

    > Nie przedluzalem. Powiedzialem sobie, ze jak nie wytrzyma 5 lat, to
    > zadnego sprzetu wiecej tej firmy nie kupie.

    To już nic nie kupisz.

    > Termostat sam potrafie wymienic.

    Bez znaczenia, nie każdy musi się doktoryzować z serwisu lodówki.
    U mnie jedni za sam przyjazd i diagnozę zażądali 250 zł....

  • 26. Data: 2021-01-14 15:18:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-01-2021 o 13:26, J.F. pisze:
    [...]

    >Lodówka akurat nie.
    >Ale po 5 skończyła działać.'

    Malo.

    >Serwisant stwierdził, że jak coś padnie to naprawa jest nieopłacalna,
    >bo to no-frost i że na przyszłość lepiej kupować zwykłe lodówki.

    To zadzwon do niego jeszcze raz i spytaj ile bedzie kosztowala naprawa
    zwyklej lodowki :-)

    >To już nic nie kupisz.

    Jest jeszcze pare firm ... a moze powstana nowe

    >Bez znaczenia, nie każdy musi się doktoryzować z serwisu lodówki.

    To zaden doktorat ...

    >U mnie jedni za sam przyjazd i diagnozę zażądali 250 zł....

    Bo sam wiesz - troche to zajmuje, a trzeba z czegos zyc.
    No i spirala sie nakreca - zlecen malo, wiec coraz drozsze, a lodowki
    coraz tansze ... wiec serwis zanika.

    Ten serwisant powyzej to jeszcze naprawia cos na prywatne zlecenia,
    czy tylko gwarancyjny serwis robi ?
    Bo producentowi/sprzedawcy tez sie malo oplaca ... moze jednak te
    lodowki srednio wytrzymuja dluzej niz 5 lat ?

    No chyba, ze fachowo postarzane ... 5 lat wytrzyma 99% :-)

    J.

  • 27. Data: 2021-01-14 15:20:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Czyli damy ci większą i cięższą baterię, za którą i tak zapłacisz,
    >ale żeby było emejzing damy ci 80% jej pojemności.
    >Tak to się wali jeleni w rogi.

    Czemu? Przeciez to producent ponosi koszty tych 20%.

    Dostajesz nieznacznie ciezszy samochod, ze znacznie zywotniejszą
    bateria ... to sie chyba oplaca ?

    O ile to prawda :-)

    J.

  • 28. Data: 2021-01-14 15:51:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.01.2021 o 15:20, J.F. pisze:

    > Czemu? Przeciez to producent ponosi koszty tych 20%.

    No weź mnie nie rozśmieszaj.

  • 29. Data: 2021-01-14 15:55:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.01.2021 o 23:10, Myjk pisze:

> [...]
    > ilosci paliwa i trujące ludzi, a na których sobie wypracowali renomę
    > "niezawodności", to nie walili jeleni w rogi. Ale przecież to już dawno

    Nie misiu, piszemy o sytuacji, w której producent wstawia do samochodu
    bak o objętości 100 litrów paliwa, ale umożliwia zatankowanie tylko 80
    litrów.

    > No a resztę oczywiście sprytnie wyciąłeś.

    Bo to takie sobie pierdolenie.

  • 30. Data: 2021-01-14 16:07:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.01.2021 o 23:05, Cavallino pisze:

    > Jelenie w tym czasie płacą krocie za paliwo.
    > Przez kilka lat dopłacą tyle co nowa bateria do elektryka....

    Różnica w cenie między porównywalnym elektrykiem i spalinówką wystarcza
    na przejechanie tą drugą jakieś 250 tys. kilometrów. I to tylko przy
    założeniu, że ładowanie prądem jest za darmo.