  • 11. Data: 2009-03-17 09:36:05
    Temat: Re: sygnatura energetyczna
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:gpm299$j63$1@news.vectranet.pl...

    > Ministerstwo Gospodarki proponuje wprowadzenie węzłowych opłat
    > przesyłowych. W praktyce oznaczałoby to, że opłaty za energię zależałyby
    > od odległości odbiorcy od producenta. ... Odbiorcy oddaleni od źródeł
    > energii płaciliby drożej, a ci, którzy byliby bliżej, płaciliby
    > prawdopodobnie taniej.

    Według tej logiki napewno sie nie kieruje rafineria w Gdańsku bo po drugiej
    stronie ulicy mają stację benzynową z najdroższą benzyną w Polsce :)))
    A co do pomysłu opłat przesyłowych, uważam że to pretekst do podwyżek.
    Napewno w druga stronę nie zadziała.
    Założymy się ?

    Marek

  • 12. Data: 2009-03-17 10:34:07
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > To akurat proste - z tej z ktora masz podpisana umowe :-)

    Dla Ciebie proste, dla mnie nierealne: w Gdyni NIE MA MOŻLIWOŚCI podpisania
    umowy bezpośrednio z elektrownią !!! (mimo, że mieszkam 800 m od ECIII).

    --
    dziadek Ben
    [z adresu wytnij co trzeba]

  • 13. Data: 2009-03-17 10:39:35
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:

    > To akurat proste - z tej z ktora masz podpisana umowe :-)

    Przecież umowę podpisujesz z dostawcą a nie producentem.

    MD

  • 14. Data: 2009-03-17 10:43:08
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    f...@i...pl pisze:

    > Jak najbardzie podejście sparwiedliwe.
    > Ale na podbeskidziu prąd może być tańszy niż w mazowieckim. A to z
    > powodu tego że Beskidy są Śląsku blisko elektrowni, a także jest tu
    > trochę elektrowni wodnych. Jest też unikatowa na skalę europejską
    > elektrownia szczytowo-pompowa Porąbka-Żar.

    Ale to nie jest producent energii tylko duży UPS. Nie wytwarza energii
    tylko nią spekuluje :) Kupuje gdy jest tańsza (w nocy) a sprzedaje gdy
    jest droższa (w dzień). Nie sądzę żeby to było tańsze niż produkowanie
    energii.

    MD

  • 15. Data: 2009-03-17 11:25:43
    Od: f...@i...pl

> [...]
    > tylko nią spekuluje :) Kupuje gdy jest tańsza (w nocy) a sprzedaje gdy
    > jest droższa (w dzień). Nie sądzę żeby to było tańsze niż produkowanie

    Tak, to nie jest stricte producent energii. Elektrownia tam jest,
    troszkę wyżej na zaporze w Tresnej. Ale to jest niewielka.

    Przykład zespołu Porąbka-Żar podałem dlatego że obiekt jest położony
    blisko dużych źródeł energii w systemie elektroenegetycznym. Przez co
    może kompensować ilość energii w systemie bez większych strat
    przesyłowych. Co do cyklów pracy to kiedyś tak było jak były stare
    hydrozespoły że zespół miał cykle dzienne i nocne. Obecnie są
    zamontowane nowe hydrozespoly, które z pracy pompowej na turbinową
    potrafią przełączyć się w 2 - 3 minuty. Daje to możliwość dorażnej
    kompensacji energii w systemie.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 16. Data: 2009-03-17 11:46:38
    Od: f...@i...pl

    > Dla Ciebie proste, dla mnie nierealne: w Gdyni NIE MA MOŻLIWOŚCI podpisania
    > umowy bezpośrednio z elektrownią !!! (mimo, że mieszkam 800 m od ECIII).

    Nie realne ponieważ nie jesteś w stanie odbierać dużych ilości energii
    na napięciu np 110 kV. Dlatego pośrednikiem jest cały system
    energetyczny.
    Są przypadki gdzie kopalnia zyje w symbiozie z elektrownią i mają
    bezpośrednie połączenia poza systemem. Kopalnia jest wtedy położona w
    sąsiedztwie elektrowni np. Elektrownia Łaziska.
    W przypadku zakładów przemysłowych, które są odbriorcami dużych
    energii to pobierają energię na napięciu 6kV, 30kV. Mają własne stacje
    transformatorowe podłączone do systemu elektroenergetycznego, a nie do
    elektrowni.

    W kapitalizmie to tak juz jest że jak się mało kupuje to ma się
    znikome pole negocjcji ceny ;-)

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 17. Data: 2009-03-17 16:46:01
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]

    > odbiorcy od producenta. ... Odbiorcy oddaleni od źródeł energii płaciliby
    > drożej, a ci, którzy byliby bliżej, płaciliby prawdopodobnie taniej.

    W praktyce będzie tak samo jak zróżnicowanie składek OC dla młodych i
    normalnych kierowców, dzięki czemu ci drudzy mieli płacić "prawdopodobnie
    mniej". I tak też się stało: starsi teraz płacą więcej niż kiedyś ale młodzi
    jeszcze więcej, od razu widać, że jest sprawiedliwiej :)

    BTW, nawet pozory konkurencji na rynku prądu to było dla kogoś za dużo.
    Najlepsze będą lokalne księstwa energetyczne. Dziwne też, że te same
    przepisy ("usługa powszechna"), które nakazywały swego czasu tepsie ciągnąć
    linie na jakieś zad..ia teraz nie dotyczą energetyki.
    I bardzo jestem ciekaw jak skończy się sprawa ostatniej 25%-owej powyżki cen
    prądu :/

    e.

  • 18. Data: 2009-03-17 17:38:00
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    > Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    (ciap)
    > stronie ulicy mają stację benzynową z najdroższą benzyną w Polsce :)))

    Bo to jedyna stacja z benzyną bez "dolewek" ;)

    Włodek

  • 19. Data: 2009-03-17 19:04:15
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    f...@i...pl pisze:

    > Nie realne ponieważ nie jesteś w stanie odbierać dużych ilości energii
    > na napięciu np 110 kV. Dlatego pośrednikiem jest cały system
    > energetyczny.

    wytłumacz to hucie w Stalowej Woli - przed wojną budując hutę zaraz za
    jej płotem postawiono elektrownię, która miała ją zasilać. A ostatnio
    ceny za prąd dostali jedne z najwyższych z tłumaczeniem, że to ze
    względu na dużą odległość od elektrowni, bo nie można przesłać prądu
    bezpośrednio z _tej_ elektrowni..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 20. Data: 2009-03-17 19:42:39
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-03-17 08:25:06 +0100, f...@i...pl said:

    > I to jest
    > właśnie to za co mają zostać rozróżnione opłaty.

    Powiedzmy sobie szczerze - opłaty, wszelakie, zaciemnia się zawiłym
    sposobem ich naliczania, po to aby zarówno Kowalski w domu, jak i
    księgowy w firmie się pogubili co jest za co i dlaczego tyle. A
    wszystko po to aby kartel pośredników mógł dobrze zarobić, nic więcej
    nie robiąc. I dotyczy to nie tylko branży energetycznej. Popatrzmy na
    banki, ubezpieczalnie wszelakie. Na system podatkowy. Jest tego masa na
    każdym kroku, wystarczy się rozejrzeć. W dzisiejszych czasach świat nie
    rządzi się oczywistymi prawami fizyki, dziś rządzi się prawami
    spekulacji, które są co najwyżej ubrane w naukowe uzasadnienie które
    PRowcy wcisną ludziom, aby ci ostatni bez protestu pozwolili się
    jeszcze bardziej złupić.

    --
    DJ