  • 21. Data: 2009-03-17 21:00:58
    Temat: Re: sygnatura energetyczna
    Od: "hipopotam_lubi_bloto" <z...@p...onet.pl>

    Co ciekawe największe procentowo straty energii elektrycznej występują w sieci
    średniego i niskiego napięcia.
    A zatem powinno być tak, że ci dalej od transformatora płacą więcej :)
    Oczywiście to śmieszne i głupie podejście.

    Ale jeśli zważymy, że firma z Przemyśla kupi energię w Szczecinie bo tam jest
    tańsza to musi zapłacić za przesył tej energii.
    I wtedy to ma sens.

  • 22. Data: 2009-03-17 22:11:03
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "hipopotam_lubi_bloto" <z...@p...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:731e.000001aa.49c00f8a@newsgate.onet.pl...

    > Ale jeśli zważymy, że firma z Przemyśla kupi energię w Szczecinie bo tam
    jest > tańsza to musi zapłacić za przesył tej energii.
    > I wtedy to ma sens.

    Też nie za bardzo, bo co to znaczy, że kupiła energię w Szczecinie. Pobrała
    ją ze Szczecina ? Nie, pobrała ją z sieci. A skąd sieć ją pobrała to już nie
    taka prosta sprawa.
    Poza tym jest co najmniej dziwne, że ten pomysł pojawił się akurat w branży
    energetycznej i w pełni zgadzam się z Kolegami, że jest to jakaś przykrywka
    do ponownego dobrania się klientom do portfeli, bo można podać wiele
    przykładów transportu lub przesyłu różnych rzeczy, gdzie cena nie zależy od
    odległości a wszelkie koszta działalności czy strat w przesyle są po prostu
    średnio wliczone w cenę. I w energetyce, nie ma się co łudzić, też są
    wliczone w cenę. Całe zamieszanie jest chyba o to, żeby jakoś sprytnie
    wliczyć to jeszcze raz, bo PSE tak zaniedbało infrastrukturę, że się słupy
    przewracają same z siebie (a ściślej z rdzy) a głupio tak po prostu ogłosić
    podatek na rzecz spółki akcyjnej, która przecież wie co robi.

    e.

  • 23. Data: 2009-03-18 19:56:29
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-03-17 23:11:03 +0100, "entroper"
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> said:

    > Też nie za bardzo, bo co to znaczy, że kupiła energię w Szczecinie. Pobrała
    > ją ze Szczecina ? Nie, pobrała ją z sieci. A skąd sieć ją pobrała to już nie
    > taka prosta sprawa.

    Jeszcze brakuje nam tego żeby prąd podróżował pakietami, do tego
    routing, TCP, firewalle, itp. ;)))) Fantazje, co nie? A może i nie
    fantazje:
    http://www.wiseupjournal.com/?p=747
    Bo pomysły masowej zdalnej ingerencji w odbiorniki już są. Co będzie następne?

    > Poza tym jest co najmniej dziwne, że ten pomysł pojawił się akurat w branży
    > energetycznej i w pełni zgadzam się z Kolegami, że jest to jakaś przykrywka
    > do ponownego dobrania się klientom do portfeli,

    Co więcej, mi się wydaje że występuje tu dziwny zbieg okoliczności z
    faktem powolnego upadku teorii globalnego ocieplenia, i związanych z
    tym limitów emisji CO2. A przecież sztuczne składniki kosztów czymś
    trzeba uzasadnić. Jedna ideologia upada? Więc próbuje się dorabiać
    kolejne ideologie... i wmawiać wszędzie wokół że "polski prąd jest
    drogi, nieekologiczny i wogóle be". Konsument uwierzy.

    --
    DJ

  • 24. Data: 2009-03-19 15:32:41
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Jeszcze brakuje nam tego żeby prąd podróżował pakietami, do tego
    > routing, TCP, firewalle, itp. ;)))) Fantazje, co nie?

    Fantazje, fantazje. Jak dotąd prąd podróżuje zgodnie z prawami fizyki i
    przykładanie jakiejś realistycznej analogii do faktu zakupienia prądu u
    danego dostawcy jest zupełnie bez sensu. To po prostu tak nie działa, ale
    jak widać nie przeszkadzało to w wymyśleniu nowej opłaty.

    e.

  • 25. Data: 2009-03-19 15:35:26
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Wg mnie podejście sprawiedliwe. Dlaczego mam dopłacać za przesył do
    > jakichś wsi podbeskidzkich gdy mieszkam 2km od elektrowni?

    A jeśli cały prąd z tej elektrowni zostanie wykupiony przez pobliską hutę
    aluminium ?

    e.

  • 26. Data: 2009-03-19 15:36:10
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    entroper pisze:
    > Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli cały prąd z tej elektrowni zostanie wykupiony przez pobliską hutę
    > aluminium ?

    Możesz dać wyższą cenę :)

    MD

  • 27. Data: 2009-03-19 16:13:21
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz dać wyższą cenę :)

    ale wtedy nie będzie miało to przewagi nad sponsorowaniem podbeskidzkich
    wiosek :)

    e.

  • 28. Data: 2009-03-20 10:54:22
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-03-19 16:32:41 +0100, "entroper"

> [...]
    > danego dostawcy jest zupełnie bez sensu. To po prostu tak nie działa, ale
    > jak widać nie przeszkadzało to w wymyśleniu nowej opłaty.

    Teraz są rzeczy o których jeszcze 10 lat temu powiedzielibyśmy że są
    zupełnie bez sensu. Co nam przyniesie kolejna dekada? - już żaden
    nonsens i żadna biurokratyczna paranoja mnie nie zdziwią. Jeśli na
    przykład KE wyda dyrektywę nakazującą rozpyłw prądu niezgodnie z
    prawami fizyki.

    --
    DJ