  • 1. Data: 2011-12-27 12:11:16
    Temat: transformator elektroniczny
    Od: <news>

    zakupiłem sobie takie coś jak z linku:
    http://allegro.pl/transformator-elektroniczny-yt-70-
    emc-70w-i1996134620.html

    mam następujące pytanie:
    jakie jest napice na wyjściu owego zasilacza?
    napięcie jest stałe, sinusoidalnie zmienne, czy może jeszcze jakieś inne?
    pytam bo nie posiadam odpowiedniego miernika a mój do 400zł po prostu nie
    mierzy nic (potrzeba miernika TruRMS)

  • 2. Data: 2011-12-27 12:15:32
    Temat: Re: transformator elektroniczny
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello news,

    Tuesday, December 27, 2011, 1:11:16 PM, you wrote:

> [...]
    > pytam bo nie posiadam odpowiedniego miernika a mój do 400zł po prostu nie

    Tam jest kilkadziesiat kHz modulowane 50Hz - po prostu przetwornica
    półmostkowa zasilania wyprostowanym i niewygładzonym 230V AC.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-12-27 20:04:21
    Od: <news>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>:
    emc-70w-i1996134620.html

    > Tam jest kilkadziesiat kHz modulowane 50Hz - po prostu przetwornica
    > półmostkowa zasilania wyprostowanym i niewygładzonym 230V AC.

    rozumiem że to napięcie wyjściowe składa sie z szeregu impulsów, ale jaki
    kształt ma obwiednia tych impulsów?
    czy ta obwiednia wygląda jak sinusoida, sinusoida wyprostowana czy jest
    stała?

  • 4. Data: 2011-12-27 20:13:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello news,

    Tuesday, December 27, 2011, 9:04:21 PM, you wrote:

    > rozumiem że to napięcie wyjściowe składa sie z szeregu impulsów, ale jaki
    > kształt ma obwiednia tych impulsów?
    > czy ta obwiednia wygląda jak sinusoida, sinusoida wyprostowana czy jest
    > stała?

    Odrobinę wyobraźni! Skoro jest zasilanie z wyprostowanego i
    niewygładzonego 230V, to obwiednia musi być zblizona do wyprostowanej
    sinusoidy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-12-27 21:10:27
    Od: <news>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
    > Odrobinę wyobraźni! Skoro jest zasilanie z wyprostowanego
    > i niewygładzonego 230V, to obwiednia musi być zblizona
    > do wyprostowanej sinusoidy.

    więc skoro jest to obwiednia wyprostowanej sinusoidy to da się nią
    bezproblemowo zasilić przetwornicę DC/DC?

    tak sobie myślę że skoro na wyjściu są kilohercowe impulsy to dlaczego nie
    zastosowano jakiegokolwiek kondensatorka do wygładzenia tego?

  • 6. Data: 2011-12-27 21:15:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello news,

    Tuesday, December 27, 2011, 10:10:27 PM, you wrote:

    > więc skoro jest to obwiednia wyprostowanej sinusoidy to da się nią
    > bezproblemowo zasilić przetwornicę DC/DC?

    Czy Ty rozumiesz pojęcie obwiedni sygnału AC?

    > tak sobie myślę że skoro na wyjściu są kilohercowe impulsy to dlaczego nie
    > zastosowano jakiegokolwiek kondensatorka do wygładzenia tego?

    Bo AC nie daje się wygładzać kondensatorem.
    Bo podłączenie mostka prostowniczego i kondensatora spowoduje
    natychmiastowe zerwanie oscylacji.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-12-27 21:20:29
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-27 22:10, news pisze:
> [...]
    >
    > tak sobie myślę że skoro na wyjściu są kilohercowe impulsy to dlaczego
    > nie zastosowano jakiegokolwiek kondensatorka do wygładzenia tego?

    Po co? Żarówce wszystko jedno czy zasilana zwykłą sinusoidą 50hz czy
    wyprostowaną sinusoidą czy napięciem stałym. I tak się wygładzi na
    bezwładności cieplnej żarnika.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2011-12-27 22:10:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Po co? Żarówce wszystko jedno czy zasilana zwykłą sinusoidą 50hz czy
    > wyprostowaną sinusoidą czy napięciem stałym. I tak się wygładzi na
    > bezwładności cieplnej żarnika.

    Może i pytanie było głupie, ale odpowiedź wcale nie jest taka prosta.
    Jeśli to faktycznie jest wyprostowana sinusoida 230V poszatkowana
    jakimś kluczem, to podłączenie na wyjściu kondensatora spowoduje, że
    naładuje się on do pełnego napięcia szczytowego sieci. Nie wygląda to
    bezpiecznie. Pocieszające jest to, że ten wynalazek zdaje się nie ruszy
    bez rezystancyjnego obciążenia. Lepiej by było szatkować niewyprostowaną
    sinusoidę (co oznacza mniej więcej tyle, że cały układ musiałby być
    zdublowany).

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2011-12-27 22:28:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, December 27, 2011, 11:10:33 PM, you wrote:

> [...]
    > bez rezystancyjnego obciążenia. Lepiej by było szatkować niewyprostowaną
    > sinusoidę (co oznacza mniej więcej tyle, że cały układ musiałby być
    Czy naprawdę fragment "przetwornica półmostkowa zasilania
    wyprostowanym i niewygładzonym 230V AC" jest tak trudny do
    zrozumienia?

    Przypominam, ze dla oswietlenia powyżej 25W obowiązują obostrzenia
    normy 61000-3-2 - nie może wprowadzać do sieci harmonicznych. Mozna to
    osiagnąć albo przez stosowanie stosunkowo drogich układów PFC albo
    prostych do bólu, dwutranzystorowych półmostków zasilanych
    niewygladzonym napięciem i bez prostowania na wyjściu.

    Tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=181
    6156#1816156
    masz schemat typowego ustrojstwa. Tego sie taniej i ze spełnieniem
    normy zrobić nie da.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-12-28 13:06:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    ..
    >Tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=181
    6156#1816156
    >masz schemat typowego ustrojstwa. Tego sie taniej i ze spełnieniem
    >normy zrobić nie da.

    A to potem nie narusza innej normy i nie nadaje na wszystkich pasmach
    ?

    Czy dali w instrukcji dopisek ze kable do zarowki nie powinny
    przekraczac 10cm dlugosci ? :-)

    J.