  • 1. Data: 2009-08-24 19:56:17
    Temat: transmisja przez port com bez interpretacji
    Od: "Tomasz Piasecki" <t...@g...pl>

    Witajcie!
    Historia idzie tak: mam urządzenie pomiarowe podłączane przez port COM. Na
    odpowiednie zapytanie (w trybie tekstowym) urządzenie wypluwa 40KB liczb
    stanowiących wynik, w trybie binarnym. Jeśli odczytuję to przez HyperTerminal
    to przypadkowo trafiające się znaki kontrolne ten głupek interpretuje
    (poznaję bo robi 'ping' i output skacze o kilka linii) w związku z czym cała
    reszta liczb nie nadaje się do odczytu. Możecie polecić mi jakiś program
    który by poprostu zapisywał na dysk to, co wypada z portu? Najlepiej, żeby
    nie wymagał instalacji/uprawnień administratora. Żaden ze znanych mi
    infomatyków nie mógł w swoim śmietniku czegoś takiego znaleźć...a wszyscy
    pamiętają, że robili...

    wyrazy,
    TomaszPe

  • 2. Data: 2009-08-24 20:08:19
    Temat: Re: transmisja przez port com bez interpretacji
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Tomasz Piasecki wrote:
    > Możecie polecić mi jakiś program
    > który by poprostu zapisywał na dysk to, co wypada z portu?

    Masz linuksa?

    cat /dev/ttyS0 > plik.bin

    Mirek.

  • 3. Data: 2009-08-24 20:16:44
    Od: "Tomasz Piasecki" <t...@g...pl>

    Mirek <i...@z...adres> napisał(a):

    > Masz linuksa?
    >
    > cat /dev/ttyS0 > plik.bin
    >
    > Mirek.

    no masz. Jak zawsze zapomnialem. WinXP. Ale jak sie wkurze, to specjalnie do
    tego celu zapuszcze linuxa z plytki.

    wyrazy,
    TomaszPe

  • 4. Data: 2009-08-24 20:25:06
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Piasecki pisze:
> [...]
    > nie wymagał instalacji/uprawnień administratora. Żaden ze znanych mi
    > infomatyków nie mógł w swoim śmietniku czegoś takiego znaleźć...a wszyscy

    Sprawdź Terminal v19.b by Br@y++. Jeśli też pisze do pliku tak jak
    Hyperterminal to możesz przełączyć na hex to wtedy powinien pisać do
    pliku kodami 0-F. Musiałbyś przekonwertować z takiego zapisu na binarny
    jakimś edytorem hex.

    MD

  • 5. Data: 2009-08-24 20:56:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Aug 2009 19:56:17 +0000 (UTC), Tomasz Piasecki wrote:
> [...]
    >reszta liczb nie nadaje się do odczytu. Możecie polecić mi jakiś program
    >który by poprostu zapisywał na dysk to, co wypada z portu?

    A HT tego nie potrafi ?
    Na ekranie moze i skacze, ale do pliku zapisuje sie zle ?

    TeraTerm.

    J.

  • 6. Data: 2009-08-24 21:05:09
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Tomasz Piasecki wrote:
    > Ale jak sie wkurze, to specjalnie do
    > tego celu zapuszcze linuxa z plytki.

    No jak transmisja 9600 8n1 czyli domyślna dla com, to warto, a jak nie
    to będziesz musiał użyć jeszcze programiku typu setserial, którego
    raczej nie będzie na płytce.
    Swoją drogą co za pomysł wysyłać wyniki pomiarów w nieludzkim języku.

    Mirek.

  • 7. Data: 2009-08-24 21:16:38
    Od: "neuron" <n...@n...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Piasecki" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h6ur91$qe6$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > nie wymagał instalacji/uprawnień administratora. Żaden ze znanych mi
    > infomatyków nie mógł w swoim śmietniku czegoś takiego znaleźć...a wszyscy

    poszukaj w hyperterminlu (nigdy go nie uzywalem ale powinno tam cos takiego
    byc) sterowania przeplywem, ewentualnie w ustawieniach portu com w
    menadzeze urzadzen.
    Generalnie powinny byc trzy ustawienia - brak , sprzetowy (czyli parami
    rts-cts czy jakos tak ) i programowe zwane czesto xon / xoff gdzie wlasnie
    sie uzywa kodow ascii do ztrzymywania transmisji.
    wojtek
    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna
    Golem OEE
    Hall2007

  • 8. Data: 2009-08-24 21:34:29
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

> [...]
    > nie wymagał instalacji/uprawnień administratora. Żaden ze znanych mi
    > infomatyków nie mógł w swoim śmietniku czegoś takiego znaleźć...a wszyscy

    Wrzuc w google "serial port monitor" - pierwszy link wygląda interesująco,
    ciekawie też wygląda ta strona:
    http://www.filesland.com/download/port-monitor.html

    MaW

  • 9. Data: 2009-08-24 22:40:43
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > Hyperterminal to możesz przełączyć na hex to wtedy powinien pisać do
    > pliku kodami 0-F. Musiałbyś przekonwertować z takiego zapisu na binarny

    Potwierdzam. Program ten ma taką złośliwą cechę, że ma ustawiony
    parametr "Clear RX on char" i tam jest numer znaku, który kasuje okno, a
    przy okazji blokuje kawałek dalszego odbioru i pieprzy zapis do pliku ;P..

    ALE!!!!

    Jak się przełączy na HEX to wszystko zapisuje bez problemu!! Potem można
    taki plik zaimportować do hex editora, pewnie do większości można... ja
    do tego używałem pewnego programu, ale nazwę będę mógł Ci podać jutro,
    może za 2 dni dopiero...

    Pozdrawiam!!

  • 10. Data: 2009-08-24 23:11:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Tomasz Piasecki pisze:

> [...]
    > reszta liczb nie nadaje się do odczytu. Możecie polecić mi jakiś program
    > który by poprostu zapisywał na dysk to, co wypada z portu?

    TeraTerm - darmowy, potrafi logować do pliku dane binarne (tzn. dowolne
    odebrane bajty).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/