  • 11. Data: 2009-07-03 21:43:02
    Temat: Re: uPD765 - data separator
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > uP czy tylko odczytuje i zapisuje suche dane z procesora - bo w pdfie się
    > nie doczytałem.

    aj sory, juz znalazlem opis

  • 12. Data: 2009-07-03 21:47:20
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > fajny schemat, dzięki, ale się nie przyda, całą ciężką robotę wykonuje
    > WD8216/8, a o to mi właśnie chodziło... nie ma Ktoś schematu na elementach
    > dyskretnych?

    Na schemacie nie ma WD8216. Albo oczy mnie mylą.
    uPF765 to odpowiednik intelowskiego 8272.
    Pytasz o wykopaliskową technologię. Co chcesz zbudować?
    K.

  • 13. Data: 2009-07-03 21:49:26
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > aj sory, juz znalazlem opis

    Coś z pamięci mi kołacze, że był nazywany "separatorem danych".
    W tamtych czasach o dokumentację scalaków było bardzo ciężko. Wiadomo, PRL.
    K.

  • 14. Data: 2009-07-03 22:07:35
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Na schemacie nie ma WD8216. Albo oczy mnie mylą.
    > uPF765 to odpowiednik intelowskiego 8272.

    taki mały scalak, do niego podłączony jest sygnał RD ze stacji...

    > Pytasz o wykopaliskową technologię. Co chcesz zbudować?

    zawsze chciałem mieć scalak do zbudowania FDC

  • 15. Data: 2009-07-03 22:09:07
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    te uPD765 można kupić po kilkanaście złotych, gdyby udało mi się znaleść
    schemat tego separatora danych to byłoby ekstra...

  • 16. Data: 2009-07-03 22:29:48
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > te uPD765 można kupić po kilkanaście złotych, gdyby udało mi się znaleść
    > schemat tego separatora danych to byłoby ekstra...

    Te funkcje realizowane przez "separator danych" nie są aż tak proste jak się wydają,
    mają za zadanie dostosować "surowy" transfer bitów do kodu kanałowego. Sama stacja
    jest nieinteligentna. Wyłącznie wzmacniacze odczytu, zapisu i sterowanie silnikami.

    Wykopałem z czeluści czasu fabryczny kontroler stacji 5.25". Ten z kolei ma scalak
    UM8326.
    K.

  • 17. Data: 2009-07-03 22:39:32
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Coś z pamięci mi kołacze, że był nazywany "separatorem danych".
    > W tamtych czasach o dokumentację scalaków było bardzo ciężko. Wiadomo,
    > PRL.

    pytanko, taki separator sam dostosowuje sobie prędkość "okienek" w
    zależności od szybkości impulsów ze stacji?

  • 18. Data: 2009-07-03 23:10:45
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > pytanko, taki separator sam dostosowuje sobie prędkość "okienek" w
    > zależności od szybkości impulsów ze stacji?

    Nie, wartość Write Precompensation była ustawiana zworkami i zależna
    była od konkretnej stacji floppy. Sygnały na końcówkach EARLY i LATE
    z uPD765 decydowały o przyśpieszeniu lub opóźnieniu sygnału.
    Na niektórych stacjach można było uruchomić (robiłem to) transmisje
    z wartością prekompensacji równą zero, _może_ dałoby się ominąć
    separator danych ale ja takiej konstrukcji nie sprawdzałem.

    Musisz wiedzieć, że podaję Ci informacje z pamięci a to już ponad 20 lat
    mineło, jak zajmowałem się tą konstrukcją. Sprawdzaj moje informacje.
    K.

  • 19. Data: 2009-07-04 08:34:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jul 2009 23:30:43 +0200, identyfikator: 20040501 wrote:
    >fajny schemat, dzięki, ale się nie przyda, całą ciężką robotę wykonuje
    >WD8216/8, a o to mi właśnie chodziło...

    http://3.bp.blogspot.com/_PittWmnYzvg/SN_r9aiwfNI/AA
    AAAAAAAK8/LKHqv3p-pxc/s1600-h/mini85-dsk.png
    I caly komputer, choc FDC tylko powyzej.
    http://bitsnbikes.blogspot.com/2008_09_01_archive.ht
    ml

    Tu tez mamy specjalny scalak, o dziwnym numerku 9216 :-)
    prekompensacji nie ma, ale to proste bylo.

    >nie ma Ktoś schematu na elementach dyskretnych?

    Odkad pamietam to sie takiego scalaka dawalo, ale ja to mlody jestem
    ;-)

    Moze gdzies ci sie uda odszukac opis do intela 8271 - poprzednia
    generacja, moze tam bedzie opis separatora bez scalakow.
    Tylko uwazaj, bo moze byc FM a nie MFM.

    A tak w ogole .. po co ci to ? Muzeum zakladasz, czy ZUS chcesz
    oczarowac ?

    J.

  • 20. Data: 2009-07-04 10:35:14
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Moze gdzies ci sie uda odszukac opis do intela 8271 - poprzednia
    > generacja, moze tam bedzie opis separatora bez scalakow.
    > Tylko uwazaj, bo moze byc FM a nie MFM.

    W przypadku FM przy pracy w trybie Single Shot na upartego wystarczy
    prosty uniwibrator nastawiony na 2,85us.

    Pozdrawiam
    Grzegorz