  • 191. Data: 2010-03-12 12:40:28
    Temat: Re: wkurzaj?ce sytuacje drogowe
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W tej sytuacji bez wątpienia, jednak w sytuacji gdy wyprzedzasz całą
    > kolumnę i gdzieś w międzyczasie ktoś włączy migacz i zacznie skręcać
    > sprawa nie jest jednoznaczna. Bo z jednej strony on powinien się upewnić,
    > czy może bezpiecznie skręcić, a z drugiej strony Ty nie powinieneś go
    > wyprzedzać gdy sygnalizuje skręt w lewo. Przypuszczam, że aby stwierdzić
    > kto był winny w konkretnej sytuacji należałoby przeanalizować kto co mógł
    > i powinien widzieć.

    sadze ze najwazniejsze to kto pierwszy rozpoczal. Czy wyprzedzajacy zaczal
    wyprzedzac czy skrecajacy skrecac

    W mojej ocenie daje przewage wyprzedzajacemu bo skoro juz wykonuje manewr
    (jest na lewym pasie) to uderza w momencie zmiany pasa/kierunku jazdy przez
    skrecajacego

    Icek

  • 192. Data: 2010-03-12 12:42:54
    Temat: Re: wkurzające sytuacje drogowe
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No ale jak kolumna długa, a wysepka sie pojawi to co wtedy?
    > "Dokańcza manewr" jadąc z lewej strony wysepki?

    no w mojej ocenie to jest najbezpieczniejsze.

    Wyhamowac moze nie dac rady. Wjechac w kolumne (wypadek) - bez sensu.

    Icek

  • 193. Data: 2010-03-12 13:31:39
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-12 12:22:07 +0100, " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

    > [...]
    >
    > Z żadnego z tych punktów nie wynika nakaz zwolnienia....

    Z ogólnego wynika.
    Tego o zachowywaniu się na drodze.
    O podejmowaniu działań i ich zaniechaniu - odpowiednio do sytuacji na
    drodze. Bo czasem trzeba dodać gazu, czasem wjechać pod prąd, a czasem
    przyhamować (zwolnić), by nie stwarzać lub pomóc uniknąć
    niebezpieczeństwa.

    (to tam, gdzie definicje są)

    --
    Bydlę

  • 194. Data: 2010-03-12 13:40:23
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-12 12:24:09 +0100, "Czabu"
    <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said:

    > Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak zachowujesz bezpieczeństwo blokując kierowcę wyprzedzającego na
    > linii ciągłej, czyli z definicji miejscu niebezpiecznym?

    No,
    - ściskając ręce na kierownicy, by się nie wyślizgnęła.
    - Nie dekoncentrując się rozglądaniem (czyli wzrok tępo wbity przed
    siebie i tylko czasem zez, czy ten gość po lewejciągle tam jest).
    - Pochylając się nad kierownicą (przenoszenie środka ciężkości w celu
    lepszego zbalansowania bolidu, tak mówił pan w Polsacie, że to właśnie
    profesjonaliści robią)
    - W odpowiednim momencie lekko zjeżdżając na lewo, żeby się buc na 100%
    nie zmieścił...

    Można też trąbić - gdyby buc jednak wyprzedził - to tradycyjne
    sygnalizowanie idioty za kółkiem.
    ;>

    > Zdajesz sobie sprawę, że zwiększasz to niebezpieczeństwo?

    On? Nie. Inaczej nie chwaliłby się tym jak jeździ.

    --
    Bydlę

  • 195. Data: 2010-03-12 14:37:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > 2. dojeżdżam bez gazu do zamkniętego przejazdu kolejowego - na wysokości
    > 2 lub 1 kreski (100-50m) ktoś wyprzedza i daje po heblach

    Przejazd kolejowy to raczej nie ale sa tacy co tak zwalniaja przed czerwonym
    na skrzyzowaniu.

    Widzi czerwone wiec juz na 100 m przed toczy sie 20-30km/h. Bo ekonomia, bo
    moze zapali sie zielone.

    Nie patrzy, ze do lewoskretu jest zielone i ktos za nim juz sygnalizuje, ze
    chce pojechac na tym zielonym. Ale kapelusznik bedzie sie toczyl 20km/h
    blokujac przejazd.

    Icek

  • 196. Data: 2010-03-12 15:19:55
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał:

    > do

    > wygral znaczy ze go uniewinnili ?

    Tak (i tym samym uwinnili wyłącznie panią która w niego wjechała,
    która zapłaciła już wcześniej karę).

    > Zwroc uwage, ze rodzaj winy zalezy rowniez od tego jak zachowywal sie
    > wyprzedzajacy i czy swiadomie lamal PORD

    Wyprzedzająca wyprzedzała, ale nie zauważyła kierunkowskazu.
    Nie bylo nawet ciągłej linii czy skrzyżowania, kuzyn zjeżdżał
    na posesję.

    Krystian

  • 197. Data: 2010-03-12 15:27:16
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > no w mojej ocenie to jest najbezpieczniejsze.
    >
    > Wyhamowac moze nie dac rady. Wjechac w kolumne (wypadek) - bez sensu.

    I okaże się np. nastapiło rozwidlenie jezdni i jedzie pod
    prąd lewą jezdnią drogi dwujezdniowej?

    A tak w ogóle dlaczego musi wyprzedzić całą kolumnę? Nie potrafi skończyć
    manewru przed wysepką?

    Krystian

  • 198. Data: 2010-03-12 15:50:05
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]
    > chce pojechac na tym zielonym. Ale kapelusznik bedzie sie toczyl 20km/h

    Czasem znajdzie się taki. Ale znacznie częstsza jest sytuacja (wręcz
    nagminna), gdy pędzący miszcz stając na czerwonym blokuje całą grupę
    samochodów które zwolniły by przejechać płynnie skrzyżowanie
    bez stawania.

    Krystian

  • 199. Data: 2010-03-12 15:53:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tak (i tym samym uwinnili wyłącznie panią która w niego wjechała,
    > która zapłaciła już wcześniej karę).

    a mi sie wydawalo ze sprawy przed sadem grodzkim byly tylko i wylacznie
    przeciwko jednej osobie. Jak policja nie wie komu dac mandat to kieruje
    wnioski o ukaranie przeciwko obu uczestnikom i to sa 2 zupelnie osobne
    postepowania

    > Wyprzedzająca wyprzedzała, ale nie zauważyła kierunkowskazu.
    > Nie bylo nawet ciągłej linii czy skrzyżowania, kuzyn zjeżdżał
    > na posesję.

    to sie slabo bronila albo nie byla oskarzycielem posilkowym i slabo
    atakowala

    Icek

  • 200. Data: 2010-03-12 15:55:27
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]
    > przeciwko jednej osobie. Jak policja nie wie komu dac mandat to kieruje
    > wnioski o ukaranie przeciwko obu uczestnikom i to sa 2 zupelnie osobne

    Dlatego napisałem "tym samym". Policja uznała, że winni byli oboje,
    a tylko pani uznała swą winę i zapłaciła mandat. Kuzyn został uniewinniony,
    więc tym samym winna była tylko tamta osoba, która już została
    ukarana (tak okreslił to sąd).

    > to sie slabo bronila albo nie byla oskarzycielem posilkowym i slabo
    > atakowala

    Próbowała, wcale nie było łatwo.

    Krystian