  • 41. Data: 2023-02-06 23:21:14
    Temat: Re: wzmacniacz audio diagnoza usterki
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 21:44, Adam pisze:

    > Ale patrzyłeś na schemat?
    > W modelu U i U2 widzę żarówki szeregowo od zasilania.

    I dobrze widzisz w przeciwieństwie do wieśniaka.

    --
    Janusz

  • 42. Data: 2023-02-06 23:58:21
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > W dniu 06.02.2023 o 21:44, Adam pisze:
    > [...]
    >>
    > Wiesiaczek to ruski pomiot. Nie wytłumaczysz mu i będzie szedł w zaparte
    > jak Putin na Ukrainę :]
    > Mam nadzieję, że doda mnie do pląka. Nie powinien więcej czytać co
    > piszę, nie dla psa kiełbasa (ruskiego psa) :)

    Spełniam twoje nadzieje: PLONK!

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 43. Data: 2023-02-07 00:14:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2023 o 23:58, Wiesiaczek pisze:

    > Spełniam twoje nadzieje: PLONK!

    Spox, dzięki, że potwierdziłeś to, co napisałem :]

    Tak kończy "ruski pomiot" :]
    CBDU :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 44. Data: 2023-02-09 14:11:18
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 06.02.2023 o 21:19, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Styki w przekaźnikach pracujących w warunkach wzmacniaczowych nie
    > ulegają samoczyszczeniu, mozna rzec: ulegają samozasyfieniu.
    > Przełączają to drgają, zatem o zimny lut łatwo.

    Czekaj.
    Ja myślałem, że zimny lut powstaje podczas samego procesu lutowania.
    Mówisz, że przekaźnik stracił połączenie ze ścieżkami na płytce,
    ponieważ jego styki drgają w trakcie przełączania i uszkodziło to lut?

  • 45. Data: 2023-02-09 14:16:28
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Niekoniecznie, prędzej utlenianiu bo to hermetyczne jest najczęściej.
    > Nie mniej, to bardzo rzadka usterka i idzie ją zlokalizować opukiwaniem
    > przekaźnika. Tam nie dochodzi nawet do iskrzenia (zasada użycia)...gdzie
    > chodzi o "ciche" załączanie głośników, bez "pierdnięcia" :)

    > Raczej brak kontaktu na stykach. "Zimny lut" występuje w miejscu
    > lutowania (jak sama nazwa wskazuje) a przy tych przekaźnikach
    > praktycznie się nie zdarza.

    Oglądam od dawna filmiki na jutubie o restauracji starych
    wzmacniaczy, i wymiana tych przekaźników jest tam standardem.

  • 46. Data: 2023-02-09 14:26:47
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Ale patrzyłeś na schemat?
    > W modelu U i U2 widzę żarówki szeregowo od zasilania.

    Ja sie nie znam, to nie bijcie.
    Ale kojarzę, że było stosowane takie zabezpieczenie
    w postaci takich dziwnych bezpieczników będących
    jakby połączeniem żarówki i bezpiecznika topikowego.
    Może o to chodzi.

  • 47. Data: 2023-02-09 16:17:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-09 o 14:26, robot pisze:

> [...]
    > w postaci takich dziwnych bezpieczników będących
    > jakby połączeniem żarówki i bezpiecznika topikowego.
    One żadne dziwne nie były, zwykłe żaróweczki 6.3V 300mA z podłużną bańka
    były.
    Jak radia dorobiły się transformatora sieciowego to były już prawilnie
    zasilane z uzwojenia żarzenia razem z lampami dlatego w tych radiach
    lampy były serii Exx na 6,3V i były już normalne bezpieczniki.
    A w radiach wcześniejszych bezpośrednio zasilanych z sieci o których
    pisałem np Pionier lampy były typu Uxx czyli na 300mA prądu żarzenia a
    żaróweczka robiła
    za bezpiecznik. Ale też częściowy bo jak teraz patrzę to przy zasilaniu
    na 127V 'obsługiwała' tylko część żarzenia.

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2023-02-09 17:11:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Feb 2023 16:17:51 +0100, Janusz wrote:

> [...]
    > A w radiach wcześniejszych bezpośrednio zasilanych z sieci o których
    > pisałem np Pionier lampy były typu Uxx czyli na 300mA prądu żarzenia a

    Chodzi mi po glowie, ze lampy braly 100mA.
    300mA to by bylo 66W w samym żarzeniu.

    > żaróweczka robiła za bezpiecznik.

    Moze i tak, choc czy ona wytrzyma duze napięcie po spaleniu?

    https://sp2put.pl/radioelektronicy/pionier.htm

    żarówki faktycznie 0.3A, ale chyba obejmują cały prąd zasilający
    radio.

    Choc jeden kabelek ja omija ... czy nie chodzilo o to,
    ze na 127V byly dwa łancuchy żarzeń lamp rownolegle, i zarówki
    stosowano do wyrównania napiec miedzy łańcuchami ?

    J.

  • 49. Data: 2023-02-11 13:57:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-09 o 17:11, J.F pisze:

    > Chodzi mi po glowie, ze lampy braly 100mA.
    Chyba bateryjne, normalnych takich nie było.
    później w TV były Pxx i też były na 300mA.

    > 300mA to by bylo 66W w samym żarzeniu
    No cóż grało i grzało :)

    .

    > Moze i tak, choc czy ona wytrzyma duze napięcie po spaleniu?
    Naprawiałem i ognia więcej nie było jak pamiętam, bańka cała była.

    > https://sp2put.pl/radioelektronicy/pionier.htm
    >
    > żarówki faktycznie 0.3A, ale chyba obejmują cały prąd zasilający
    > radio.
    Cały, anodowe bardzo niewiele brało a te 'mocniejsze' radia miały już
    transformatory.

    > Choc jeden kabelek ja omija ... czy nie chodzilo o to,
    > ze na 127V byly dwa łancuchy żarzeń lamp rownolegle,
    Nie, po prostu nie było ja jak przepiąć, a żarzenia były wtedy połączone
    równolegle
    i jedna żarówka by było za mało.

    > i zarówki
    > stosowano do wyrównania napiec miedzy łańcuchami ?

    przecież są oporniki ograniczające.

    --
    Janusz

  • 50. Data: 2023-02-11 14:08:23
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 11.02.2023 o 13:57, Janusz pisze:

    > Chyba bateryjne, normalnych takich nie było.
    > później w TV były Pxx i też były na 300mA.

    Przykro mi, ale lampy serii U... żarzone były prądem 100 mA.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/System_oznacze%C5%84_l
    amp

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC