  • 31. Data: 2023-02-06 15:06:43
    Temat: Re: wzmacniacz audio diagnoza usterki
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 6.02.2023 o 11:50, Janusz pisze:

    > Popatrz na radio np: Pionier

    Mam akurat takie. Popatrzyłem i co?

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 32. Data: 2023-02-06 15:11:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 15:06, Wiesiaczek pisze:

    > Mam akurat takie. Popatrzyłem i co?

    Niepełnosprawny jesteś?
    " Żarówki za bezpieczniki?
    Popatrzyłeś gdzie tam są żarówki?
    żeby ułatwić tu masz schemat
    https://sp2put.pl/radioelektronicy/pionier.htm

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2023-02-06 17:06:34
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 6.02.2023 o 15:11, Janusz pisze:

    > Niepełnosprawny jesteś?
    > " Żarówki za bezpieczniki?
    > Popatrzyłeś gdzie tam są żarówki?
    > żeby ułatwić tu masz schemat
    > https://sp2put.pl/radioelektronicy/pionier.htm

    O niepełnosprawność to zapytaj swojego lekarza.

    Schemat Pioniera znam doskonale, a co więcej, wiem co do czego tam służy.
    Wiem też gdzie i po co są żarówki.

    Podpowiem: Żarówki służą do podświetlenia skali.
    Amen!

  • 34. Data: 2023-02-06 19:48:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 17:06, Wiesiaczek pisze:

    > O niepełnosprawność to zapytaj swojego lekarza.
    To po co się głupio odzywasz.

    > Schemat Pioniera znam doskonale, a co więcej, wiem co do czego tam służy.
    > Wiem też gdzie i po co są żarówki.
    >
    > Podpowiem: Żarówki służą do podświetlenia skali.
    > Amen!

    Jaasne, wykręć i zobacz czy radio bedzie grało.

    --
    Janusz

  • 35. Data: 2023-02-06 19:52:35
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 6.02.2023 o 19:48, Janusz pisze:

    > To po co się głupio odzywasz.

    > Jaasne, wykręć i zobacz czy radio bedzie grało.

    Jak wyjmę dowolną lampę też przestanie grać.
    Skończ już z tym pieprzeniem.

  • 36. Data: 2023-02-06 21:19:53
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2023-02-05 20:34, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Czarkowi się pomyliło. Jak trzeszczy, to również kondensatory :)

    Styki w przekaźnikach pracujących w warunkach wzmacniaczowych nie
    ulegają samoczyszczeniu, mozna rzec: ulegają samozasyfieniu.
    Przełączają to drgają, zatem o zimny lut łatwo.

    Włodek

  • 37. Data: 2023-02-06 21:44:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Feb 2023 19:52:35 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

    > Jak wyjmę dowolną lampę też przestanie grać.
    > Skończ już z tym pieprzeniem.

    Ale patrzyłeś na schemat?
    W modelu U i U2 widzę żarówki szeregowo od zasilania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2023-02-06 22:56:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2023 o 21:19, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Styki w przekaźnikach pracujących w warunkach wzmacniaczowych nie
    > ulegają samoczyszczeniu, mozna rzec: ulegają samozasyfieniu.

    Niekoniecznie, prędzej utlenianiu bo to hermetyczne jest najczęściej.
    Nie mniej, to bardzo rzadka usterka i idzie ją zlokalizować opukiwaniem
    przekaźnika. Tam nie dochodzi nawet do iskrzenia (zasada użycia)...gdzie
    chodzi o "ciche" załączanie głośników, bez "pierdnięcia" :)

    > Przełączają to drgają, zatem o zimny lut łatwo.

    Raczej brak kontaktu na stykach. "Zimny lut" występuje w miejscu
    lutowania (jak sama nazwa wskazuje) a przy tych przekaźnikach
    praktycznie się nie zdarza.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 39. Data: 2023-02-06 23:00:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2023 o 21:44, Adam pisze:
    [...]
    > Ale patrzyłeś na schemat?
    > W modelu U i U2 widzę żarówki szeregowo od zasilania.

    Wiesiaczek to ruski pomiot. Nie wytłumaczysz mu i będzie szedł w zaparte
    jak Putin na Ukrainę :]
    Mam nadzieję, że doda mnie do pląka. Nie powinien więcej czytać co
    piszę, nie dla psa kiełbasa (ruskiego psa) :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 40. Data: 2023-02-06 23:19:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 19:52, Wiesiaczek pisze:

    > Jak wyjmę dowolną lampę też przestanie grać.
    > Skończ już z tym pieprzeniem.
    Faktycznie Lord ma rację, nie ma sensu z tobą dyskutować, nie pozdrawiam.