  • 31. Data: 2010-11-07 20:38:45
    Temat: Re: zaawansowany router dla domu
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 7 Nov 2010 19:15:03 +0100, MC napisał(a):

    > Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > To żadna oszczędność. N-ka za stówę i switch za 60 kiedy ruter z gigabitem
    > można mieć za 200 zł.

    No to zaproponuj koledze jakiś zaawansowany router z N, drukowaniem po
    USB, bramką VoIP, ADSL i portami Gbit na dokładkę, w cenie 200 zł :-).

    > I już po dwóch latach jesteś do przodu.

    Jasne. A po dziesięciu router mam za darmo.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 32. Data: 2010-11-07 21:17:22
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "miab" napisał:

    > W połączeniu z mac-adresami i blokada par spoza puli znacznie utrudnia.

    W połączeniu z szyfrowaniem i paroma innymi rzeczami. A co jeśli nie w
    połączeniu? Jeśli zastosujemy prostą identyfikację po MAC i IP (bez DHCP) w
    połączeniu z szyfrowanym połączeniem to włamanie będzie łatwiejsze? Ja
    odnoszę się wprost do twierdzenia:

    "Lokalny serwer DHCP pozwala na przydział konkretnym użytkownikom właściwych
    adresów IP co w powiązaniu ze ścisłą kontrolą uniemożliwia dostęp do sieci
    osobom niepożądanym"

    Tylko tyle. Jest to oczywistą nieprawdą. Podłączenie się do
    niezabezpieczonej sieci z przydziałem IP przez DHCP trudno nawet nazwać
    włamaniem. W pewnych warunkach użytkownik może nawet o tym nie wiedzieć, bo
    AP podłaczy się sam. Konkludując. DHCP to wręcz zaproszenie do
    nieautoryzowanego korzystania z sieci.

    Remek

  • 33. Data: 2010-11-07 22:16:47
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > No to zaproponuj koledze jakiś zaawansowany router z N, drukowaniem po
    > USB, bramką VoIP, ADSL i portami Gbit na dokładkę, w cenie 200 zł :-).

    Trzymaj się realiów. Podobnego z setkowym Ethernetem także w tej cenie nie
    znajdziesz.

  • 34. Data: 2010-11-07 22:47:59
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 7 Nov 2010 23:16:47 +0100, MC napisał(a):

    > Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > Trzymaj się realiów. Podobnego z setkowym Ethernetem także w tej cenie nie
    > znajdziesz.

    Tym bardziej nie znajdziesz takiego z gigabitowym LAN-em, nieprawdaż?
    ;-)

    A wracając do meritum, używanego Fritz!Box 7240 można wyrwać już za ~400
    zł. Spełni wszystkie oczekiwania, poza jednym - brak mu gigabitowego
    LAN-u. Ale tak jak już raz napisałem, do obsługi wbudowanych w niego
    funkcji taki LAN jest niepotrzebny.

  • 35. Data: 2010-11-07 23:28:16
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Tym bardziej nie znajdziesz takiego z gigabitowym LAN-em, nieprawdaż?

    Czuję się przekonany. Wybór adsl-i z gigabitem jest rzeczywiście marny,
    gorszy niż przypuszczałem.

  • 36. Data: 2010-11-08 01:31:39
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2010-11-06 21:08, PaBeLo pisze:
    > Witam wszystkich serdecznie
    > potrzebuje do domku router z modemem Adsl
    > moje wymagania:
    > -wifi N
    > -możliwość druku w sieci przez drukarkę z USB
    > -bramka VOiP na 1 telefon
    > -Gb lan
    > -rozsądna cena (max do 800 zł)
    http://allegro.pl/router-asus-rt-n16-wifi-wireless-n
    -print-serwer-i1291539337.html
    +
    http://allegro.pl/router-asus-rt-n16-wifi-wireless-n
    -print-serwer-i1291539337.html
    Routerek naprawde fajny z mozliwoscia wgrania Tomato 1.28 k26....a jakie
    to daje mozliwosci polecam poczytac :)

    Krzysiek

  • 37. Data: 2010-11-08 02:33:41
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

    > Bzdura. DHCP to tylko ułatwienie dla legalnego korzystania z sieci - a
    > nie utrudnienie dla nielegalnego korzystania.

    > Po prostu ignorujesz serwer DHCP i ręcznie wpisujesz parametry tak,
    > jakby tego DHCP nie było.

    > Blokowanie po MAC już jest nieco pewniejsze, ale tylko nieco - biorąc
    > pod uwagę, że MAC można w niektórych urządzeniach zmienić.

    Po pierwsze. Bzdurą nazywa argumenty rozmówcy cham i prostak. Brak Ci
    elementarnej kultury.

    Po drugie. Nie wiem co kwestionujesz w mojej wypowiedzi, bo odnoszę wrażenie
    że się z nią zgadzasz. Chyba nie rozumiesz słowa pisanego.

    Po trzecie. Warto poczytać troche o sieciach i zadbać o merytoryczność
    wypowiedzi.

    Remek

  • 38. Data: 2010-11-08 08:12:02
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Fritz! Fon Box.

    Ale OIDP ma LAN 100mega.

    -----

  • 39. Data: 2010-11-08 08:56:51
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    > -----
    > Fritz! Fon Box.
    >
    > Ale OIDP ma LAN 100mega.

    jak widać z powyższej dyskusji, nie ma takiego sprzętu w miarę normalnej
    cenie, z czegoś będę musiał zrezygnować i pewnie będzie to Gb lan.
    Zawsze mogę go sobie dokupić, jeśli naprawdę będzie potrzebny.

    pozdrawiam
    pawel

  • 40. Data: 2010-11-08 09:07:43
    Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl>

    > Czuję się przekonany. Wybór adsl-i z gigabitem jest rzeczywiście marny,
    > gorszy niż przypuszczałem.

    dziękuje za ciekawą dyskusję :)
    na polu walki pozostał DrayTek Vigor 2820Vn, który ma wszystko co jest
    mi potrzebne ale jego cena, jak dla mnie powala, lub routery bez Gb lan
    : DrayTek Vigor 2710Vn i FRITZ!Box Fon WLAN 7270 oraz zaproponowany
    przez kolegę używany Fritz!Box 7240 (najatrakcyjniejszy cenowo)

    pozdawiam
    pawel