  • 41. Data: 2021-01-11 19:33:35
    Temat: Re: żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-01-2021 o 19:24, LEPEK pisze:

    > Nie stwierdziłem nigdy, żeby LED'y ciemniały z czasem, o ile się nie
    > padnę "składowe" diody (w przeciwieństwie do świetlówek), ale to ciekawe
    > - zwrócę uwagę.

    No ja też mam takie samo wrażenie, szczególnie gdy zakładam nową żarówkę
    w domu, to widzę że ona świeci dużo lepiej niż ta co już rok (albo i
    kilka miesięcy) świeci....

  • 42. Data: 2021-01-11 20:00:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Samochody krotko dzialaja, wiec latwo uwierzyc.
    300kkm z predkoscia srednia 50 = 6000 h.

    4 lata swiecenia po 4h dziennie w domu ...

    >Nie stwierdziłem nigdy, żeby LED'y ciemniały z czasem, o ile się nie
    >padnę "składowe" diody (w przeciwieństwie do świetlówek), ale to
    >ciekawe - zwrócę uwagę.

    Jak dobrej jakosci - nie zauwazysz, bo sciemnieja rowno.

    >Z tymi zdjęciami to jest taki problem, że jedyny aparat jaki mam, to
    >ten w telefonie, a to oczywiście full automat, więc raczej z
    >porównania nici.

    Otoz to.

    J.

  • 43. Data: 2021-01-11 20:21:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 11-01-2021 o 13:38, robot pisze:
> [...]

    Mnie padly dwie - jedna po tygodniu, wiec zrzucam na "wiek dzieciecy",
    druga po roku zaczela migac.
    I pieniadze do zwrotu.
    Reszta swieci i swieci ..

    >Nie wiem co może szkodzić ledom - może wyższa temperatura, skoki
    >napięcia?

    wyzsza temperatura szkodzi, ale przeciez macie podobna - pokojową.
    Chyba, ze masz piekne zyrandole ... utrudniajace chlodzenie.

    Wiec zostaja skoki napiecia.
    Akurat te z przetwornicami na niewielkie skoki powinny byc odporne.

    No chyba, ze falownik od PV ci smieci i niszczy LEDy..

    J.

  • 44. Data: 2021-01-12 00:29:44
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-11 19:17, LEPEK wrote:

    > Pytałeś o przegląd - odpowiedziałem.
    > Co do kontroli na drodze - podejmuję ryzyko ;)

    Mógłbyś np wozić je ze sobą a nie tylko na przegląd :-)

  • 45. Data: 2021-01-12 07:41:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-01-2021 o 20:21, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > wyzsza temperatura szkodzi, ale przeciez macie podobna - pokojową.
    > Chyba, ze masz piekne zyrandole ... utrudniajace chlodzenie.

    Mam oprawy sufitowe - z chłodzeniem baaardzo kiepsko.
    Do tego ogrzewanie powietrzem (ciepłym).

    > Wiec zostaja skoki napiecia.
    > Akurat te z przetwornicami na niewielkie skoki powinny byc odporne.
    >
    > No chyba, ze falownik od PV ci smieci i niszczy LEDy..

    Świetlówki przed pv padały równie często.

  • 46. Data: 2021-01-12 09:22:01
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 07:41, Cavallino pisze:

    > Mam oprawy sufitowe - z chłodzeniem baaardzo kiepsko.
    > Do tego ogrzewanie powietrzem (ciepłym).

    No, to może mieć wpływ.

  • 47. Data: 2021-01-12 09:26:46
    Od: robot <r...@o...pl>

    > To, że markowe (Philips, Osram, Tungsram itp.) działają dłużej, to się
    > zgadzam (LED'y, świetlówki, blendery). Ale 10x wymiana co roku? Myślę,
    > że w połowie tego czasu technologia pójdzie na tyle do przodu, że
    > "chińczyki" będą lepsze, niż Philipsy teraz.

    > Nie stwierdziłem nigdy, żeby LED'y ciemniały z czasem, o ile się nie
    > padnę "składowe" diody (w przeciwieństwie do świetlówek), ale to ciekawe
    > - zwrócę uwagę. Z tymi zdjęciami to jest taki problem, że jedyny aparat
    > jaki mam, to ten w telefonie, a to oczywiście full automat, więc raczej
    > z porównania nici.

    Bo one się tak stopniowo przyciemniają, że się naturalnie nie zwraca na
    to uwagi - podstępne są :)
    A to szkoda z tym telefonem.
    Może da się zainstalować inną aplikację do robienia zdjęć?

  • 48. Data: 2021-01-12 09:59:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No ja też mam takie samo wrażenie, szczególnie gdy zakładam nową
    >żarówkę w domu, to widzę że ona świeci dużo lepiej niż ta co już rok
    >(albo i kilka miesięcy) świeci....

    Ale żarówkę żarową czy LEDówkę ?

    LEDwki sa malo porownywalne - kupujesz nowa, inny typ niz ta rok
    wczesniej.
    Niby lumenow powinny miec tyle samo, skoro tak napisali, ale .. to
    chinskie lumeny.

    Tak czy inaczej - LED sie starzeja, mozna zobaczyc u producentow
    "lumen maintenance".

    J.

  • 49. Data: 2021-01-12 10:04:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-01-2021 o 09:59, J.F. pisze:

    > Ale żarówkę żarową czy LEDówkę ?

    Ledową.
    Żarowych nie stosuję od kilkuastu lat.

    > LEDwki sa malo porownywalne - kupujesz nowa, inny typ niz ta rok wczesniej.

    No właśnie nie.

    > Niby lumenow powinny miec tyle samo, skoro tak napisali, ale .. to
    > chinskie lumeny.

    Po chińskich kupowałem też Piłę, Philipsy i Osramy.
    Te ostatnie może są trochę lepsze (żywotniejsze), z naciskiem na trochę.

  • 50. Data: 2021-01-12 10:20:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 12.01.2021 o 09:59, J.F. napisał:

    > Tak czy inaczej - LED sie starzeja, mozna zobaczyc u producentow
    > "lumen maintenance".

    Nie ma nic wiecznego na tym padole. Nawet pióra wieczne nie są wieczne.
    Jedynie światłość wiekuista...

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.