  • 1. Data: 2021-03-27 13:02:22
    Temat: zasilanie huba usb
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Dzień dobry,

    Mam huba usb 3.0, który nie ma dodatkowego, zewnętrznego zasilania. Czy
    mogę podłączyć 5V do czarnego i czerwonego drucika czy trzeba jakoś
    odseparować 5V przychodzące z komputera? Jeśli tak, to w jaki sposób?

    Dziękuję z góry za odpowiedzi.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2021-03-27 13:28:35
    Temat: Re: zasilanie huba usb
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s3n6sb$k73$1$michal@news.chmurka.net>
    user Mchal M. Lechanski pisze tak:

> [...]
    > zasilania. Czy mogę podłączyć 5V do czarnego i czerwonego drucika
    > czy trzeba jakoś odseparować 5V przychodzące z komputera? Jeśli

    Jeśli hub nie ma osobnego wejścia na zasilacz to podłączając
    +5v z zasilacza do czerwonego wprowadzisz 5v na port usb.
    Trzeba odciąć taką możliwość w stronę komputera.

    Czarny drucik nie musisz dublować (chyba że chcesz zwiększyć niezawodność)
    a tylko podłączyć czerwony np przez żarówkę 12v 21W w razie jak zrobisz zwarcie
    żarówka zaświeci a nie przywrzesz zasilacza.

    Jak chcesz tam podłączać dyski mechaniczne to żarówka się nie sprawdzi
    wtedy zostaje bezpiecznik dać 2A. Generalnie słaby pomyśł wyciągać linie zasilania z
    pc.

    dioda Schottky 1N5822

    https://yktoo.com/en/blog/post/2014/01/31-how-to-add
    -an-external-power-supply-to-a-usb-hub/

    --
    Piter

    im cięższy ohm tym lżejsza śmierć

  • 3. Data: 2021-03-27 17:22:32
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 27/03/2021 12:28, PiteR wrote:

    > https://yktoo.com/en/blog/post/2014/01/31-how-to-add
    -an-external-power-supply-to-a-usb-hub/

    Bardzo dziękuję! o to chodziło. Nawet hub wygląda tak samo jak mój :-)

    M.

  • 4. Data: 2021-03-29 10:13:54
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 27.03.2021 o 13:02, Mchal M. Lechanski pisze:
> [...]
    > mogę podłączyć 5V do  czarnego i czerwonego drucika czy trzeba jakoś
    > odseparować 5V przychodzące z komputera? Jeśli tak, to w jaki sposób?

    Cześć.

    Ja bym zdjął obudowę i sprawdził, czy nie masz tam wielowariantowego
    PCB, tz takiego co je montują i w hubach z zewnętrznym zasilaniem i
    takich bez.
    Wtedy tylko lutujesz na PCB brakującą diodę lub tranzystor, wyprowadzasz
    kabel i gotowe.
    Cięcie kabli USB zawsze wiąże się z jakimś tam ryzykiem, że coś się
    zewrze albo urwie.

    --
    AWa.