  • 11. Data: 2009-08-03 21:06:49
    Temat: Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi
    Od: AS <a...@w...pl>

    bujnos pisze:

    > wsadziłem byłem, sprawdziłem dwie opcje z elektrolitami - jedna z diodami
    > blokującymi ładowanie przeciwne do polaryzacji, druga bez, w drugim
    > przypadku działało lepiej, tyle że niezadowalająco długo. łazienkę
    > wywietrzyłem. pozostaje poczekać parę dni na przesyłkę :-/

    a silnik pewnie tymi eksperymentami też można zjarać, jak capacit na
    zwarcie pójdzie
    Pozdra

    AS

  • 12. Data: 2009-08-03 21:31:18
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-03 21:00:23 +0200, "bujnos" <b...@b...biz> said:

    > w zasadzie tylko wizualny

    Myślałem że może przynajmniej Ci zagwizdał jak lokomotywa, albo łupnął
    jak korek od szampana...

    --
    DJ

  • 13. Data: 2009-08-03 21:35:27
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-03 21:36:30 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > A ja wlasnie popadlem w podobny problem - maszyna do szycia zadymila.

    A jaka to maszyna? I gdzie ten kondensator?

    > I wychodzi mi na to ze zadymil kondensator. 0.022uF/250V.

    Czyżby przwciwzakłóceniowy w "stopce"?

    > Jakis spuchniety, jego okolica jakas tlusta, smierdzi straszliwie -

    Może z racji wieku już wyzionął ducha. Ja miałem podobnie, kiedy
    podłączyłem dawno nieużywaną "stopkę", tak gdzieś z 1969 roku. Łucznik.
    Najpierw zaczęła mruczeć cicho jak kot, potem skwierczeć, potem
    śmierdzieć. A potem ją odłączyłem, kondensator wymontowałem, wsadziłem
    filtr PZ "odkurzaczowy". Działa.

    --
    DJ

  • 14. Data: 2009-08-03 22:10:18
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]
    > Jakis spuchniety, jego okolica jakas tlusta, smierdzi straszliwie -
    > czyzby to byl slawetny "kondensator zawierajacy PCB"?

    to jest sławetny kondensator przeciwzakłóceniowy Miflex-u :) W starszym
    sprzęcie bardzo lubią padać.

    > I co by tu wsadzic w zamian ..

    to samo. Podejrzewam, że bez problemu kupisz a będziesz miał mechanicznie
    zgodne.

    e.

  • 15. Data: 2009-08-03 22:10:59
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    > To jakies dziwne elektrolity :-)

    nie sądzę, nie były to pierwsze zagotowane przeze mnie kondensatory, zreszta
    te zdetonowane z efektami pachniały podobnie, jakoś tak słonawo - lekko,
    miałem wrażenie że w znacznej mierze poza moim spektrum postrzegania
    zapachów
    btw "polecam" przeładowanie pakietu li-po, mystery-cośtam w okoliocy 250%
    pojemności dał zapach bardzo przyjemny, choć podejrzewam że bardzo niezdrowy
    bo to jednak lit, ja się jakoś odczuwalnie nie zatrułem ale może tego się
    nie odczuwa :)

    ja bym proponował to samo, ale... :)

  • 16. Data: 2009-08-03 22:46:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bujnos napisał:

> [...]
    > bardzo niezdrowy bo to jednak lit, ja się jakoś odczuwalnie nie
    > zatrułem ale może tego się nie odczuwa :)

    Lit w ilościach niedużych w odczuwalny sposób dobrze robi na ogólny
    nastrój. W tym celu dodawany był do napoju "7 up". Zresztą ta siódemka
    pochodzi właśnie od masy atomowej litu. Ale pzyjmowany regularnie
    i w większych ilościach robi już niedobrze. Dlatego od pół wieku
    dodawany nie jest.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2009-08-03 22:50:50
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    > Kondensatory to jest pikuś pzy zalewach. W pewnym urządzeniu, które
    > dostało 380V zamiast 230V, padła przetwornica impulsowa bodajże firmy
    > Elplast - takie nieduże, czarne, zalane pudełko. Smród taki, że powoduje
    > prawie reakcję wymiotną...

    oj tak, i scalaki. epoksyd pod tym względem rządzi. plus gęsty, czarny,
    tłusty kopeć który siada wokół. ale ma to zalety - sygnalizuje wystapienie
    errora, wskazuje w którym module wystąpił i jak otworzysz obudowę pokazuje
    nawet, w której linii

  • 18. Data: 2009-08-03 23:32:49
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    > a silnik pewnie tymi eksperymentami też można zjarać, jak capacit na
    > zwarcie pójdzie
    > Pozdra

    tego nie wiem, ale sądzę że spalenie 5kg kilkusetwatowego silnika musialoby
    trwac dluuuużej niz C wielkości kciuka, plus bezpieczniki bo z ich
    ulepszania raczej wyrosłem :)