  • 61. Data: 2021-02-03 14:14:52
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Trefniś <t...@m...com> wrote:

    > "bryły soli kamiennej pod wpływem ciepła wydzielanego przez żarówkę, mają
    > zdolność do emitowania ze swojej powierzchni jonów ujemnych, co przyczynia
    > się do zachowania równowagi cząsteczek. "

    Testowali to i wyszło na to, że to fejk.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZQ--scjcAZ4

    --
    Po roku studiow przyjezdza do domu studentka i od progu wola:
    - Mamo, mam chlopaka!

  • 62. Data: 2021-02-03 20:32:02
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2021 o 14:14 Arnold Ziffel <a...@h...invalid> pisze:

    > Testowali to i wyszło na to, że to fejk.
    > https://www.youtube.com/watch?v=ZQ--scjcAZ4

    No popatrz, inni testowali i wyszło im, że to fakt:

    http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.elem
    ent.baztech-article-BPC1-0007-0003/c/httpwww_bg_utp_
    edu_plartzn20inzynieria20ladowa20i2042011moga.pdf

    https://www.kopalnia.pl/uzdrowisko/dla-lekarzy

    "Aerozol bogaty w składniki mineralne (2,7-8,1 mg/m?), szczególnie jony
    sodu, potasu, wapnia i chlorków - działa przeciwzapalnie i pomaga w
    oczyszczaniu dróg oddechowych.
    Wyjątkowa czystość mikrobiologiczna sprzyja przywróceniu równowagi
    bakteriologicznej (lub: prawidłowej flory bakteryjnej).
    Wysoka jonizacja (stężenie 1200-4700 aerojonów/cm? przewyższa kilkakrotnie
    wartości stwierdzane na powierzchni ziemi) wpływa korzystnie na układ
    oddechowy, układ nerwowy oraz gospodarkę hormonalną."

    Doczytajcie, potem dopiero dyskutujcie!

    Wiem, skąd posty niedowiarków - mała lampa solna, niewielkie źródło
    ciepła, pomieszczenie o niewiadomej objętości to nie jest jakieś potężne
    źródło jonów (jeśli takim jest).
    Nie jest to kopalnia soli w Wieliczce i jej mikroklimat z jonami i
    stwierdzonym korzystnym wpływem.

    Ech, technokraci...
    :)

    --
    Trefniś

  • 63. Data: 2021-02-03 22:52:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > Ale co to zmieni?
    > Musiałby wymienić triaka na takiego z małym prądem podtrzymania. Jakiś
    > sensitive gate na mały prąd.

    Miałem na myśli, że bez tego regulatora. Sama dioda krzemowa w szereg
    z żarówką. Utnie mu moc o połowę.

    --
    Na gałęzi wiszą sobie 3 nietoperze i rozmawiają ze sobą.
    W pewnej chwili jeden z nich zaniemówił i jak sprężyna stanął głowa

  • 64. Data: 2021-02-04 01:46:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-03, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Miałem na myśli, że bez tego regulatora. Sama dioda krzemowa w szereg
    > z żarówką. Utnie mu moc o połowę.

    Na razie zamówiłem jeszcze dedykowany zciemniacz do takich lamp,
    dodatkowo z oprawką E14 co da mi nieco większe pole manewru. Zobaczymy
    jak to będzie działąć. Generalnie problem z uzyciem żarowych żarówek
    jest również taki, że zdychają dość szybko, a potem upoluj żarówkę małej
    mocy. Ale dla E14 to mam przynajmniej pewien zapas 7W, więc może zrobi
    się optymalnie bez cudowania z opornikami.

    --
    Marcin

  • 65. Data: 2021-02-04 10:53:03
    Temat: Re: zwykły opornik jako grzałka [OT]
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Nie chce mi się za głęboko szukać, dlatego pierwsze z brzegu, olej sojowy:
    > https://ars.els-cdn.com/content/image/3-s2.0-B978098
    189360050007X-f02-21-9780981893600.jpg

    > Z obliczeń mi wychodzi, że 1 g tego oleju pójdzie z 20 tonami wody. Przy
    > czym warto zauważyć, że to przy prężności par oleju w 180C. Patrząc po
    > tych krzywych to w 100C będzie raczej 2-3 rzedy wielkości więcej.

    Przeliczyłem, potwierdzam :-)
    A więc jednak aerozol powstały w wyniku porywania tłuszczu przez bąbelki
    pary.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 66. Data: 2021-02-04 11:03:41
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 31.01.2021 o 23:25, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 31.01.2021 o 23:11, Kaczin pisze:
    [...]
    > Zacznij może czytanie o jonizacji i ozonie w tym przypadku :)
    >
    > Takie tam opowieści o wybijaniu elektronów z powłok atomowych w wyniku
    > absorpcji kwantu promieniowania elektromagnetycznego :]

    Zjawisko, o którym piszecie, nie polega na jonizacji cząsteczek, to
    zachodzi przy dużo większych energiach. Tu raczej chodzi o ładowanie
    kondensatora, tak jak w przypadku jonizatorów wysokonapięciowych.
    Ładunek dodatni odprowadzany jest do GND, i to jest ta druga okładka
    kondensatora. Ale to w abstrakcji do owej lampy solnej, tu moja wiedza
    jest zerowa.

    P.P.

  • 67. Data: 2021-02-13 22:05:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    LordBluzg(R) wrote:

    > Jeśli założysz*, ze sól i jej przemiana fizykochemiczna na jej
    > powierzchni jest naturalnym jonizatorem jonów ujemnych to tak jakbyś
    > dodał 2+2 :)

    No ale jak się coś może samodzielnie trwale jonizować? Taż to perpetuum
    mobile idzie z tego wystrugać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 68. Data: 2021-02-13 22:07:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Ale to w abstrakcji do owej lampy solnej, tu moja wiedza
    > jest zerowa.

    Póki przepływ kasy ma właściwy znak, to brak wiedzy nie jest problemem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 69. Data: 2021-02-13 22:52:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.02.2021 o 22:05, Piotr Wyderski pisze:

    > No ale jak się coś może samodzielnie trwale jonizować? Taż to perpetuum
    > mobile idzie z tego wystrugać.

    No przecież po to tam jest źródło ciepła w postaci żarówki :>

    Zapomniałeś?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>