  • 21. Data: 2009-01-26 23:48:03
    Temat: Re: 10? Aspire One już oficjalnie
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    CeBeR wrote:

    > Tematem była rzekoma niemożność pasywnego schłodzenia 945GSE z Atomem.
    > Wygląda na to, że jest to na szczęście tylko PRAWIE niemożność.

    Ile znacz takich kmoputerów? Tylko jeden jest chlodzony pasywnie,
    kilkanascie pozostałych nie. W ten sposób to mozna udowodnić ze Athlon XP
    2500+ moze być chłodzony pasywnie - to tylko kwestia wielkosci radiatora...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 22. Data: 2009-01-27 08:56:16
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 27-01-2009 00:48, Mikolaj Tutak pisze:

    > Ile znacz takich kmoputerów? Tylko jeden jest chlodzony pasywnie,
    > kilkanascie pozostałych nie. W ten sposób to mozna udowodnić ze Athlon XP
    > 2500+ moze być chłodzony pasywnie - to tylko kwestia wielkosci radiatora...

    Teraz kłócisz się z tym co sam napisałeś? Przypomnę: "Netbook powinien
    spokojnie dzialac przy chlodzeniu pasywnym co przy obecnych komponentach
    od Inela *nie jest mozliwe*". Okazało się, że jednak jest możliwe, a
    wyjątkowość Della jest tylko dowodem na zlekceważenie problemu hałasu
    przez pozostałych producentów netbooków - popatrz tylko na tą blaszkę -
    "radiator" MSI Winda. Skoro pasywne chłodzenie zmieściło się w Dellu
    zmieściłoby się i w innych netbookach - w końcu nie są od niego
    mniejsze. Trudno też w pasywnym chłodzeniu doszukiwać się źródła wyższej
    ceny Della - na pewno jest trochę droższe niż tradycyjny radiatorek z
    wiatraczkiem, ale nie jest to różnica mogąca zaważyć na końcowej cenie
    netbooka.

  • 23. Data: 2009-01-27 09:07:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    CeBeR wrote:

    > Teraz kłócisz się z tym co sam napisałeś? Przypomnę: "Netbook powinien
    > spokojnie dzialac przy chlodzeniu pasywnym co przy obecnych
    > komponentach od Inela *nie jest mozliwe*".

    Właśnie, napisalem >>>spokojnie działać przy chlodzeniu pasywnym<<< skoro
    tylko Dell zastosował chłodzenie pasywne to nie mozna tego nazwać
    gdzie chłodzenie pasywne jest stosowane powszechnie, a nie jest pojedyńczym
    wypadkiem.

> [...]
    > się źródła wyższej ceny Della - na pewno jest trochę droższe niż
    > tradycyjny radiatorek z wiatraczkiem, ale nie jest to różnica mogąca

    Jak widać z praktyki ten zestaw emituje za duzo ciepla, aby chlodzenie
    pasywne weszło "pod strzechy". Dlatego mi. czekam na następce tego
    niespecjalnie udanego chipsetu.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 24. Data: 2009-01-27 09:12:30
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 26-01-2009 22:23, Mikolaj Tutak pisze:

    > Za 999zł kupiłem Asus EEE 901 (można troche taniej), 1GB ramu, Wifi
    > 802.11bgn, kamera 1.3M, BT, dysk SSD 12GB, XP, bateria 55Wh (okolo 6h
    > pracy), dwa lata gwarancji door-to-door.

    Czyli to samo - AA1 za 999 też ma baterię 58Wh, 2 lata gwarancji
    door-to-toor. Zamiast lepszej kamery, wifi n i BT ma dysk 80GB. Dla mnie
    rzecz ważniejsza (kamera 0.3M i wifi bg wystarczy, z bluetootha nie
    korzystam, nawet nie mam żadnego dongla w domu), o SSD pomyślę, gdy w
    "normalnych" cenach pojawią się przynajmniej 40GB z przyzwoitą wydajnością.

  • 25. Data: 2009-01-27 09:36:35
    Od: " K" <k...@g...pl>

    CeBeR <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > korzystam, nawet nie mam żadnego dongla w domu), o SSD pomyślę, gdy w
    > "normalnych" cenach pojawią się przynajmniej 40GB z przyzwoitą
    wszystko co jest wieksze od eee 701/901 jest za duze, poprostu.

  • 26. Data: 2009-01-27 10:45:03
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 27-01-2009 10:36, K pisze:

    > wszystko co jest wieksze od eee 701/901 jest za duze, poprostu.

    Mógłbym odpowiedzieć - na czymś, co ma klawiaturę mniejszą niż AA1 nie
    da się pisać.

  • 27. Data: 2009-01-27 11:12:32
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    CeBeR wrote:

    > Mógłbym odpowiedzieć - na czymś, co ma klawiaturę mniejszą niż AA1 nie
    > da się pisać.

    Zalezy czego oczekujesz - na EEE 901 (170mm x 225mm) spokojnie mozna pisac,
    klawiatura ładnie pracuje, klawisze nie sa duże ale dosyć wygodne. Natomiast
    do pracy ciągłej (przez kilkanascie godzin dziennie) nadaje sie to srednio i
    ze wzgledu na ekran, jak i na klawiature . Netbook ma być mały ekran 9" z
    małą ramka jest akurat, 10" to juz niestety za duzo szczescia. EEE 901 byłby
    idealny gdyby go pocienić do jakiś 2cm.

    Robienie duzych netbookow to jakaś totalne pomieszanie z poplataniem. Chcesz
    wygodny, duzy sprzet - kup sobie po prostu notebooka.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 28. Data: 2009-01-27 11:16:10
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    CeBeR <p...@g...pl> napisał(a):

    > Tematem była rzekoma niemożność pasywnego schłodzenia 945GSE z Atomem.
    > Wygląda na to, że jest to na szczęście tylko PRAWIE niemożność.

    Serio? A przypadkiem nie "Aspire One już oficjalnie"?

  • 29. Data: 2009-01-27 11:27:45
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    CeBeR <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ceny Della - na pewno jest trochę droższe niż tradycyjny radiatorek z
    > wiatraczkiem, ale nie jest to różnica mogąca zaważyć na końcowej cenie

    Dell kosztuje - lekko licząc - jakieś 2 razy więcej niż 901 czy Acer. Cena
    nie wynika z naklejki DELL (to w końcu nie marka luksusowa), ale właśnie z
    bardziej zaawansowanego projektu i użytych komponentów. Za to się własnie
    płaci.

    Do tego temperatura, jaką osiąga inspiron 9 w czasie pracy, jest zauważalnie
    wyższa od ww. konkurencji. Więc to pasywne chłodzenie idealne jak widać nie
    jest.

  • 30. Data: 2009-01-27 11:31:01
    Od: "Karthoon " <k...@g...pl>

    CeBeR <p...@g...pl> napisał(a):

    > Mógłbym odpowiedzieć - na czymś, co ma klawiaturę mniejszą niż AA1 nie
    > da się pisać.

    Żaden z netboków nie zapewnia komfortowej pracy, a klawiatura acera jest
    akurat jedną z najgorszych w netbokach. Jak dla kogoś klawiatura 901 jest za
    mała, to ma do wyboru jeden z kilku modeli serii 1000.

    Netbook ma być mały i lekki, a 901 jest od aa1 wyraźnie mniejszy i lżejszy.